Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Fixi építéséhez lenne pár...

Fixi építéséhez lenne pár kérdésem. (ez nem kérdés? )

Figyelt kérdés

Mennyibe kerülne egy fixi építés? 1. fixi

váz jó lenne egy régi országúti csepel?

kerekek mennyiért milyet?

hajtómű?

nem 1 hétig szeretném használni , hanem tényleg sokáig.



2013. máj. 26. 15:48
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

30-40e --> a csillagos égig,

Régi csepel váz is jó lehet elméletben, bár a papucsozása nem a legszerencsésebb, de egy ilyen láncfeszítővel megoldható:

[link]


de sokáig a skiddelgetést nem fogja bírni a hagyományos papucsozás, a váz is túl alacsony, sokkal alacsonyabb, mint egy fixi váz, ez a fix hajtókaroknak köszönhetően élesebb kanyarokban nagy veszélyforrás lehet, ugyanis leérhet a pedál, és megakaszthatja az egész biciklit.

2013. máj. 27. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 krunpli007 ***** válasza:
10%
a kurv@ @nyádat a recs.kás fixidbe!!!
2013. jún. 4. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm az intelligens válaszod! Kifejtenéd bővebben, ha már ilyen határozott véleményed van!
2013. jún. 5. 13:36
 4/8 anonim válasza:
Szia! nekem pár héttel ezelőtt lett kész a fixim, 3 hónapba telt mire így utána járogattam meg tényleg igényes alkatrészekből összeraktam. Először is váz keresgetés: elsőnél rosszul mérte le a srác a vázat nem jó, másodiknál görbe volt a váz nem jó, végül harmadszorra lett egy puch vázam 6 ezerért ami elég jó ár. Tehát nagyon nézd meg hogy mit veszel milyen méret mert nagyon nem mindegy,de ha van rá keret, egy csepel váz teljesen jó. A kerék szettnél ajánlanám a wheeldoctor.hu oldalt nézegess körül vannak jó árak, meg is füzik neked és jól felszereltségűek, én innen rendeltem és megérte. További alkatrészekhez ajánlanám a retrobringa.hu, hercehurca.hu oldalakat. Nekem így össz-vissz 90e forintba fájt, de igazából mindenkinél mások az igények,hóbortok én pl egyedi színű vázat csináltattam az még plusz 5-10e forint lemaratni/homokfújózni stb. plusz féket is raktam rá mert nem akarok meghalni :D
2013. jún. 6. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim válasza:
ja és még annyi, hogy keréknél ha csapatni akarsz meg nem akarsz nyolcast a kerékbe akkor legjobb egy duplafalú felni, de ha neked ez nagyon extra akkor anélkül is lehet fixid :) illetve hajtóműnél nekem 42 fogas kellett hátul a racsni pedig 16 fogas ez egy ilyen szokványos méret kényelmes és lehet vele gyorsulni rendesen, de ha nehezíteni akarsz annál több fog kell. Ja és még a láncnál is lehetnek gondok, persze ez váz függő, de lényeg hogy a lánc legyen nagyon feszes.
2013. jún. 6. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

én 42/18 al rakom, de 30-35 ös tempó


nál már úgy tekerek mint egy hülye:) nem hiszem, hogy 42/16 al olyan gyors lennél...

nagyobb tányért nem rakok elõre, mert úgy meg meghalnék veszprémben...

2013. jún. 6. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim válasza:
hát pedig elhiheted, gyorsulok rendesen... én azt olvastam, hogy ez jó kezdésként fixiseknek, de nyilván aki jó erőben van annak jobb a nehezebb fokozat, lehet ezt fokozni a végletekig.
2013. jún. 6. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim válasza:

pár dolog csendben.

régi outival sokan tolják, annyi hogy ott a középcsapágymagasság nem magas hanem alacsony, így kanyarban leérhet a hajtókar, mivel a fixen magas az agy pereme (általában) ezért nagyobb az oldalmerevség > sokkal fordulékonyabb és könnyebb előidézni azt hogy leérjen a pedál ami forgalomban elég gáz.

hajtókar amúgy simán lehet 170, de szerintem a középcsapágymagasság elég fontos. hajtókarból valami erőset keress, nem kell kizárólag pályahajtás de a gyengébbek eltörhetnek idővel. kerekeknél az van hogy a hátsót most már lehet kapni, de a legjobb ha magadnak fűzöd (nem olyan bonyolult) szóval olyan felnit küllőt és agyat válassz ami strapa, lehetőleg könnyű és jól szervizelhető. az egész bringád tömege nem olyan fontos (főleg egy fixen) mint a forgó tömeg, elsősorban a kerekek, ott is a kör kerületéhez közel eső dolgok, (külső belső felniszalag felni küllőanya küllő és agy, ez a sorrend) ezért egy alacsony profilú kevésbé csajozós felnit ajánlanék ami szegecselt ezért strapa de könnyű és centizni is egyszerű(ambrosio, mavic open). küllőanyából vegyél aluminiumot mert az könnyű küllőből meg dt swisst találsz szinte csak de az full jó, van egy csomó féle nekem revolution van. az agynál a menetek és a csapágyazás a lényeg. hátulra érdemes kidobni a pénzt egy miche pista fl-re mert ha télen szétmegy a csapágy párezerért kicserélik, és van egy 2ezer forintos agya a michének amiről tudod szervizelni ha valami tönkremegy, mellesleg nem könnyű de nagyon erős. előre meg hagyj bent egy régi outit aminek már amúgy is szétkopott a fékfelülete így gyenge, folyton 8-as meg tojás van benne és tanulj meg rajta centizni, aztán vegyél vagy fűzz egy rendes első kereket.

hogy mennyibe kerül? nem olcsó mert 1/8-os lánc kell rá hogy ne szakadjon szét, ahhoz nyolcados tányér + pálya agy. ezt leszámítva lehet kezdeni régi outival.

áttétel: itt annyit jegyeznék meg csendben hogy ha tudsz egylábas guggolásokat csinálni akkor csinálj és egy idő után valszeg fájni fog a térded. hasonló pozícióban és szögben van a térded fékezésnél is, a szalagok fájnak nem az ízület. a jó fixis nem skidel. siralmas nézni a csicsa bringás gyökereket akik mennek öttel és aztán skiddelve álnak meg, majd panaszkodnak hogy fáj a térdük. tanuld meg a skid-et skip-et meg a körbetekerést előre, és hátra (jobb az spd mind a pedálszíjak) és attól még hogy fixel mész fék nélkül nem vagy menő. ez is egy bicikli ugyanúgy hajtani kell mint bármelyik másikat, nem kell sietni. siralmas látni az akár méregdrága fix bringával nyomuló gyökereket az utakon ahol ők nem 20-al hanem 28-al előzgetik a normál embereket. szóval ha tényleg hosszú távon szeretnél fix keróval mászkálni akkor ne siess hanem békésen csavargasd a pedált (mert a szalagok vérellátása rossz, lassan fejlődnek) és amikor mondjuk egyszer sietned kell vagy elliket van akkor nem kell gyalog menned hanem térdfájdalmak nélkül tudsz zúzni. igazából ez a titka. minél nagyobb a tányér és a lánckerék annál lassabban nyúlik ki alánc és mondjuk egy 15/45 ugyanúgy 3 as áttétel mint a 16/48, azt mégis valamivel könnyebb hajtani.

2014. szept. 28. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!