Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Országúti fékek közül melyik...

Vargaté kérdése:

Országúti fékek közül melyik a jobb? A patkó vagy a két forgáspontú fékek? Számít a fékhatásban a benyúlás mérete is?

Figyelt kérdés

2013. szept. 18. 00:18
 1/8 anonim ***** válasza:

A két forgáspontúak nagyobbat tudnak harapni.:D

Ebben nem vagyok biztos, de a nagyobb benyúlásúakat jobban lehet adagolni.

2013. szept. 18. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 Dreigang ***** válasza:

A "patkó" fék ma már nem országúti fogalom, és régen sem csak országútin használták. Persze a mai országúti fékek is patkó alakúak, és az elv is ugyan az, csak a benyúlás csökkent, a forgáspontok száma nőtt, a féktest masszívabb lett. A két forgáspontú fék - jobb vagy sem - erősebb az egy forgáspontosnál, így kisebb kézi erővel lehet fékezni. A fékbenyúlás mértéke annyiban számít a fékhatásban, hogy a nagyobb benyúlásnál erősebben kell húzni a fékkart.


A patkó fék a régi típusú, ált. hosszú benyúlású fékek gyűjtőneve, ezeknél ráadásul a fékpofa a felnitől is nagyobb távolságban van (pl. a kerék felfújt gumival való kiszedhetősége érdekében is egy városin pl.), így nagyobb a fékkar üresjárata. Mivel csekély erővel húzva még alig fog a fék, ezért jobban adagolható, szinte esélytelen hirtelen blokkolni a kereket.

Hozzá tenném: az acélfelnis, Weinmann Junior (patkó) fékes bringámon esőben szinte teljesen megszűnik a fékhatás, így az abszolút időjárásfüggő. Ez a hosszú benyúlásának erősen következménye (nincs az az erő, amivel a fékkart húzva a csúszós felnin megfelelően lassíthatnám a bringát.

2013. szept. 18. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Utolsónak: az, hogy hogyan viselkedik a fék száraz, és nedves időben, inkább a fékpofa anyagán múlik. Van ún. nedvességre keményedő, és lágyuló. Neked előbbi van.
2013. szept. 23. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 Dreigang ***** válasza:

Annyit tennék hozzá, hogy a krómozott acélfelnimen elhanyagolható ez az anyagkülönbség, ráadásul kétféle fékpofa működik elől-hátul. Mikor kissé nedves lesz a felni (erősebb tapadás), jobban fog a fék , mint szárazon (!), aztán full vizesen szinte megszűnik a fékhatás (az abroncsfékhez hasonlóan, csak ott durvább a dolog).

Viszont így legalább abszolút óvatosan hajtok :-)

2013. szept. 24. 02:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Végül is jogos, full vizes felnin valóban nem fog a fék.
2013. szept. 24. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 Alex Fly ***** válasza:

Fizika... erőkar-teherkar...

Két forgáspont és rövid benyúlás adja a legnagyobb fékhatást: nem véletlen, hogy profi gépeken ezt használják. A hosszú benyúlás kompromisszum (főleg régebbi keróknál), az egyforgáspontos rendszer meg kihalóban van...

2013. szept. 26. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! Régi gépem van, a krómozott acélfelnit már lecseréltem egy aluminiumra, de a fék még ezzel is nagyon gyenge. Venni fogok egy 2 forgáspontút, persze csak ha létezik akkora benyúlású ami nekem kell, mivel egyrészt, esős időben is használom a bringát és akkor el kell férni a sárvédőknek, másrészt az eredeti kerék 630as volt, a jelenlegi pedig 622, tehát mindenképp nagy benyúlású kell.
2013. szept. 27. 09:40
 8/8 Alex Fly ***** válasza:
Létezik. Nekem hasonló kerón egy pár ebike-on rendelt Longus teljesít szolgálatot, de a Saccon is gyárt Senchro néven hasonlót. Darabja kb 2k HUF körül van...
2013. okt. 1. 04:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!