Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Milyen átalakítással lehetne...

Milyen átalakítással lehetne gyorsítani a trekking bringámon, hogy hasonló tempókat mehessek, mint egy outis?

Figyelt kérdés

Azt már megfigyeltem, hogy a bedőlés, ráfekvés csak 1-2 km/h-t javítana, vagyis mi az ami az outikon a jelentős sebességnövekményt eredményezi? A gumi?


A virsligumi ugyanúgy bírná a csomagokkal is az utat, nem nőne a kopás mértéke a csökkentett futófelület/nagyobb súrlódás miatt?


A bringám kb. 14-15kg, 35-ös gumikkal.



2015. szept. 19. 22:42
 1/10 A kérdező kommentje:
A kérdés lényege, hogy hosszú túrákra használom, csomaggal megpakolva többnyire, amikor csak tehetem aszfalton, de lehetne néhány módosítással jobb átlagsebességeket kihozni belőle?
2015. szept. 19. 22:46
 2/10 anonim ***** válasza:
A felnit is cserélni kell,nemcsak a gumit,vagyis kompletten tegyél bele egy országúti kereket.És ha teleszkópos akkor merev villa csere is kell.
2015. szept. 19. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
A teleszkóp lockolható. Feltétlenül kell új felni? 19-es felnin elfogadható a 23-as gumi?
2015. szept. 20. 00:27
 4/10 A kérdező kommentje:
A gumin lehet nyerni a legtöbb sebességet?
2015. szept. 20. 00:27
 5/10 tothp ***** válasza:
A Lockolt teleszkóp is felesleges extra súly. 19-es felnin még elmennek a stélesebb outi gumik szerintem. Bár csomaggal én nem nagyon mennék alá. inkább válasz magasabb nyomásút.
2015. szept. 20. 06:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Én a helyedben rátennék valami jobb fajta 700x28-as gumit, annak a csomagok terhelését is bírnia kéne, és a menetteljesítményed is jobb lesz. Minden más átalakítás megszüntetné a kerékpár trekking jellegét, cserébe egy országúti szintjét nem érné el. Teleszkóp merev villára cserélését meg lehet még fontolni, de ez a te egyéni preferenciáidtól függ, nem tudhatjuk milyen tempóban mászkálsz, milyen terepen. Mondjuk ha slick gumi lesz rajta, akkor a terepen száguldozást alapból el lehet felejteni, ergo a teleszkóp is feleslegessé válik.
2015. szept. 20. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Szia!


Szerintem a két fő tényező a gumi és a testtartás, meg persze a teleszkóp, ha nem lockolható. A teleszkóp plusz súlya - ha amúgy csomagokat is viszel - szerintem elhanyagolható. A súly alapvetően hegyre föl meg gyorsításkor számít (ami sok megállás esetén jelentős lehet), meg ha lépcsőn kell vinned a bringát. Szerintem sokan túlértékelik a jelentőségét.


Gumiból én is valamilyen 28-622 slick típussal próbálkoznék. Lehet úgy is, hogy két kerékszetted van, akkor elég cserélni és a féket átállítani (persze csak ha gyakran cserélnéd). Nem csak a kisebb szélesség segít, a kisebb gumit nagyobb nyomásra lehet fújni, ami szintén jelentős könnyítés. Ezzel a mérettel közepes földúton is el lehet még menni.


A testtartásnál pedig szerintem valami hiba volt a mérésedben, az 4-5 km/h-t jelent szélcsendben is egy tipikus trekkingen. Ellenszélben még többet. Nem csak a légellenállás csökkentése miatt, hanem a farizmoknak nagyobb az előfeszítése, és hatékonyabban dolgoznak. Ha gondolod, állítsd alacsonyabbra a kormányt vagy cseréld ki, utóbbi mondjuk macerás (a fékkarok miatt főleg).

2015. szept. 20. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

Igen, a koskormányt már régebben is néztem, de a hidraulikus fékek miatt még bonyolultabb lenne felapplikálni rá a váltókat és fékkarokat, pedig ezt erősen fontolgattam. Ha helye lenne is, nem tudnám ráhúzni a tövéig, mert a rögzítése az anyag rugalmasságával van megoldva, egy csavarral.


25-28-as gumit előbb-utóbb be fogok akkor szerezni. A csomagok kb. 6-8kg-osak. 500 kilométernél úgysem szoktam többet tekerni, arra bőven elég ennyi. Sajnos én is 80-85kg vagyok, így a súlyváltozás szinte jelentéktelen. Terepen nem szándékozom használni, csak ha arra tévedek, a teló ilyen esetekben jó egyedül.

Érdemesebb lenne kisebb felnire váltani a még kisebb gumihoz, vagy ekkora terheknél inkább nem javallott?

2015. szept. 20. 22:00
 9/10 Alex Fly ***** válasza:
A 19 mm-es felnire 28mm széles külsőt még rátehetsz. Keskenyebbet nem érdemes. Egy ilyen slick (pl. Continental SportContact) 6-8 barra fújva megközelíti az outik menettulajdonságait. Amivel még éredményesen variálhatsz, az az áttétel. Egy tripla outi hajtóművel (pl. 52-42-30 fog) a mászóképessége is megmarad, de a nagytányérral jóval hosszabb a végáttétele.
2015. szept. 21. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 Krisz85 ***** válasza:

a kerékpároknál a légellenállás a leginkább mérvadó és a gördülési ellenállás,


semmit , edzeni kell, tüdőből és izomból leszel egyre jobb, jah és persze ha lefogsz ha van rajtad felesleg, vagy ha csont és bőr vagy akkor izomzat kell, nem mindegy hogy honnan indulsz, heti min 4 alkalom edzéstől várj el fejlődést és években kell mérni,


nem feltétlen a bringa számít, nézd ezt meg csak a példa kedvéért:


https://www.youtube.com/watch?v=C_8grLW2nec

2015. szept. 22. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!