Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Most lehet, hogy valami jó...

Most lehet, hogy valami jó nagy hülyeséget fogok kérdezni, de lehet egy egysebességes bicikliből többsebességűt csinálni?

Figyelt kérdés
Megtaláltam apukám régi bringáját, felújíttatnám, és kíváncsi vagyok, hogy mit lehetne kihozni belőle.

2017. ápr. 13. 22:23
 1/10 anonim ***** válasza:
lehetni lehet, a kerdes h. van-e ertelme. modositani kell a vazat, hogy beferjen a hatso racsni, ki kell alakitani a valto felfogatasat, mindezt ugy, hogy lehetoleg a bringa geometriaja ne torzuljon el. a szukseges szerszamok: flex, hegesztotrafo, vascsovek, meg nemi szakertelem. lehet probalkozni agyvaltos kerekkel is, csak lehet h. dragabb lesz mint az egesz bicikli.
2017. ápr. 13. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

akkor szerintem marad egysebességes :D

Köszönöm szépen a választ :)

2017. ápr. 13. 22:41
 3/10 kiitos ***** válasza:

A 135mm -es hátsóagy valószínű befér, azzal nincs baj.Váltófület kell létrehozni valahogy,hegesztéssel , vagy utólag felszerelhető kell . Fék milyen volt kontrás? akkor fékrögzítést is kell csinálni.A fő probléma a láncvonal lesz . A hátsó agyon a nagy lánc keréken nagyon ferdén futna a lánc.

A legegyszerűbb megoldás egy kontrás agyváltós hátsókerék, bár ha agyváltót kéne venni akkor inkább egy használt váltós vázat vegyél.

2017. ápr. 14. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 Alex Fly ***** válasza:

Valószínűsítem, hogy acélvázas, tehát az agy berakásával nem lesz gondod. Váltóból füleset kell venni, vagy ha csavaros, akkor egy fület is.

Az előzőekkel ellentétben semmi hegesztés meg hasonló nem szükséges. És a váltó felszerelésével semmiben nem változik a geometriája.

Ha kontrás a kerék, akkor ne feledkezz meg a fékről sem...

2017. ápr. 15. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
A hajtóművet 3 lánctányérosra kell cserélni és a vázra hátra fék tartó csonkok is kellenek . Két új kerék kell párban( a racsnis sor egy új típus és előre is új illik) racsnival váltó/fékkarokkal . A munka a jobb új felhasznált anyagok egy negyed - fél bringa ára . Szerelési díj nélkül . A hegesztés után a festése ajánlatos aztán lehet össze rakni . Megfontolnám , akkor inkább kipótolnám és vennék egy gyárit megkíméltet vagy novicsentót .
2017. máj. 12. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 Alex Fly ***** válasza:

@5: a hajtóművet nem kell triplára cserélni, ha csak hátsó váltót szeretne. A fékhez nem csonk kell, hanem a megfelelő furat, ami gyárilag rendelkezésre áll. A szükséges alkatrészeket csavarral szokás rögzíteni, nem hegesztéssel és végül de nem utolsósorban egy váltórendszer tökéletesen működik anélkül is, hogy átfestené a kerékpárt.

Ami ténylegesen kell: kerék, arra racsni vagy sor, hátsó váltó, ahhoz bowden és kar, illetve ha kontrás volt, akkor fék, fékkar a hozzávaló bowdennel. Ennyi. És egy-két órányi munka.

2017. máj. 12. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
47%
Uccsó válaszoló , a kérdést elolvastad ? Több sebességűt akar az egy sebességűből ... Ez azt jelenti hogy a hátsó racsnisor kihasználatlan lenne ha az eredeti hajtás maradna egy lánctányérral , mert azzal keresztbe váltana . Kontrás felállás ezáltal megszűnne ... Elsőként olvasd át a kérdést majd a saját válaszod fogalmazd meg aztán kommentelj .
2017. máj. 12. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 Alex Fly ***** válasza:

@7: igen, elolvastam a kérdést és arra válaszoltam -a kommenteddel ellentétben, aminek köze sincs hozzá.

Azért legalább az alapfogalmakkal és az alkatrészek szerepével illene legalább alapszinten tisztában lenni...


Tehát: igen, a többsebességes racsni tényleg kihasználatlanul maradhatna. De ehhez nem a hajtóművet kell kicserélni többtányérosra, hanem egy hátsó váltó szükséges, hogy a láncot a megfelelő lánckerékre pakolja. Egy tripla hajtómű ezt soha az életben nem fogja megtenni (de ha esetleg mégis, akkor a láncfeszítést sem hajtja végre).

Ennek semmi köze a keresztbeváltáshoz, ami egytányéros hajtás esetén amúgy is értelmezhetetlen.

Ugyanúgy a kontrát sem értem, minek hozod fel. A láncváltós rendszerekben a változó lánchossz miatt nem működik, már előzőleg is le lett írva, hogy más rendszerű fékre van szüksége. A többtányéros hajtás erre sem alkalmas...


Esetleg valami érteélmes hozzászólás?

2017. máj. 12. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Te keversz bele ostobaságok sorát , szószaporítás helyett ülnél meg az önkritikát gyakorolva , de ez tőled túl sok elvárás az eddigi csekély teljesítményedhez ... Segítek mert rád fér és lehet új infók számodra de ezen nem lepődök meg . Több kifejezés létezik egy eszközre most koncentrálj figyelj a légzésre és több megoldás ... Ugye milyen fantasztikus ? A részletekbe ne aprózd el magad mert a megértése sokkot okoz és be fogsz pisilni este , ezzel legyél szobatisztába docens ... Szerencsétlen
2017. máj. 12. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 Alex Fly ***** válasza:

Tehát értelmes nincs. Az általam írottak egyetlen pontját sem tudod cáfolni, helyette inkább sértegetni próbálod az embert. Mivel ez nem segít a kérdezőnek, ezért amíg valódi értelemmel rendelkező kommentet nem produkálsz, addig veled befejeztem.

Gondolom több egysebis/kontrás kerékpárból építettél többsebességest, mint én...

2017. máj. 13. 01:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!