Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Pedelec pro és kontra? Mire...

Szlory kérdése:

Pedelec pro és kontra? Mire használhatjuk és milyen áron?

Figyelt kérdés

Érdekelne akár tapasztalt, akár amatőr véleménye (csak írja meg, melyik csoportba tartozik), hogy milyen használati esetekben ajánlott és milyenben nem ajánlott ilyen gépezetet használata.


Érdekel továbbá, hogy mit kell ehhez beáldozni (nem pénznemben értem).



2017. okt. 9. 13:59
 1/9 IronYpetya ***** válasza:
89%

Én teszteltem két ilyen gépet, egy párszázas olcsót és egy félmilla feletti drágát (utóbbi átalakító kit volt egy 29erben).


Pro: 25 km/h sebességhatárig megerőltetés nélkül tudsz vele haladni jópár tucat kilométert. Síkon és hegyen is. Változtatható rásegítés mérték. Adott esetben beépített km-óra, fékenergia-visszanyerő rendszer. Viszonylag kulturáltan néz ki (szemben az eletromos bicajokkal, ami e-robogó, messziről nem bringa-like. :D


Kontra: malac nehéz, ha kipusztul, tekerhetsz, de kb. mintha a legnehezebb, megrakott bringával próbálnál hajtani. A vezérlő elektronikák között van esetlen, ami elég bénán reagálja le a pedálozás megállítását, de ez pénz kérdés leginkább. Nem "öko-green", de ez elég nyilvánvaló. :D Ha átalakítod a gépedet, elég maradandó, nehéz lecuccolni, szóval lesz egy okos Babettád.


Városban vagy túrázni (hardpack, aszfalt, stb.) el lehet viháncolni vele, de inkább olyannak látom értelmét, aki normál bringával nem tud boldogulni valami miatt. És van pénze a mókára, mert nyilván nem lesz ingyen, sőt. Aki közlekedni képtelen, azt viszont borzalmasan veszélyessé alakítja a rendszer. Eddig legalább a ványadt teste visszatartotta a száguldástól, most viszont egy fékhibával vagy rossz konstrukcióval bele fog csattanni a testes jószággal másokba. Sokadik bringaként is remek választás - elsőnek nem igazán. Szerintem.

2017. okt. 9. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 Wadmalac ***** válasza:
80%

Igazán csak azoknak látom értelmét ilyet venni, akiknek valami egészségügyi probléma miatt a normál bringázás túl megerőltető. Vagy azoknak, akik egyáltalán nem sport céllal tekernének, csak közlekedési eszköznek szánják, de valamiért mégsem akarnak e-robogózni.


Sport célra, egészséges embernek ez önátverés.

Ezzel vagizásból lesprintelni a normális bringásokat meg nagyon tré dolog.


Amint látom, a "komoly sportbringás társadalom" nagyon nem fogadja be ezeket a hibrideket. Szóval az is egy negatívum, hogy viszonylag magányos bringás leszel egy ilyennel.

2017. okt. 12. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
80%

Bp i irodaházban melózom, kocsival rémálom, tömegközlekedni utálok, a büfésünk havi 10.000 ért megendedi, hogy a raktárában tároljuk így nyugis vagyok, szeretek munkásruhában menni melózni (öltöny nyakkendő), hogy ne ott kelljen átöltözni... viszont télen a kabát alá sokszor beizzadok, ezt meg csak lightosan tekerni kell erőkifejtés nélkül és megy magától, így az a kb 3.5km rettenetesen kényelmesen megtehető... az már más kérdés, hogy alig hogy megvettem rákaptam a gyalog melóba járásra, így alig használtam az évben :D

Na de majd télen... :D

2017. okt. 12. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
59%
Ja ha az 500 feletti kategória a drága, akkor az enyém extrém brutál drága volt... soha nem fogja visszahozni az árát, de nekem nem is lényeg :D
2017. okt. 12. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 IronYpetya ***** válasza:
66%
Hell yes. Közel 750 volt a kit vége, amihez még jött majd 250ért a bringa, amire rátettük. Így is el lehet égetni 1 milliót.
2017. okt. 12. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 Wadmalac ***** válasza:
46%

1 milla... abból a pénzből volna egy brutál karbon DI2-es országútim. :D

Nekem inkább az. :)

2017. okt. 12. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

Egyetértek az utóbb szólókkal - ezért is írtam a kérdésnél, hogy a pénz vonatkozását hagyjuk, szinte lehetetlennek tartom, hogy valaha kifizetődik, max a legalja árkategóriában. De már 300-ért is lehet fincsi (használt) kisrobogót venni, ha A-ból B-be akarom 2 keréken vitetni a sheggecskémet.


Mintha ez a pedelec-esdi főleg a fáradtság ellen szedne vámot (pénzt). Van aki nem tud jobban erőlködni, van, aki meg nem szeret ("lusta" :D). De hogy a hibrid kerékpár nagyobb kérdőjel számomra mint a hibrid autó - az fix. Köszönöm a válaszokat!

2017. okt. 12. 14:28
 8/9 Alex Fly ***** válasza:

Ugyan nem nekem van ilyen szerkezetem, hanem egy barátomnak; de az biztos, hogy mióta megvette, le nem száll róla.

Egyrészt a közlekedésben is jól jön neki, másrészt viszont kimondottan sportcélra vette és terepezni jár vele. A lényege, hogy ezt is ugyanúgy tekerni kell, ugyanúgy elfáradsz vele, mimt a sima kerékpáron, csak éppen azalatt a többszörösét teszed meg annak, amit kizárólag láberővel. És természetesen itt már elengedhetetlen a technikai tudás is: egy sziklás, gyökeres emelkedőn 40-50-es tempóval nincs mellébeszélés: a legkisebb hibának bukás a vége... (és mellesleg nem mindennapi élmény, amikor a velencei Panoráma úton felfelé tekerve fékezni kell a kanyar előtt, hogy be tudd venni)

Természetesen nem mindegy az sem, milyen gépet használsz. Az övé egy 2028-as M1 Spitzing+ -ami sokak szerint a kategória Rolls Royce-a...

2018. aug. 24. 00:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Na jó, az M1 már crossmotor, csak közben járnia kell a lábadnak. Mintha csinálnának egy Teslat, amiben Frédi-Béni módra, kaparni kell a labaddal. Hm... de olyat nem csinálnak. Marad a kérdőjel. Minek egy pedálozasra kárhoztatott krosszmotor, mitől keresik azt jobban, mint egy pedalozasra kárhoztatott autót. :D. Fura ez a világ :)
2018. szept. 18. 21:26

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!