Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Milyen biciklit ajánlatok...

Milyen biciklit ajánlatok erre a célra?

Figyelt kérdés

Munkába járáshoz(napi~70km)kellene nekem egy csomagtartóval,sárvédővel szerelhető gyors bicikli.

Jelenleg egy agyváltós Csepel Landridert használok.Ezzel a 35km megtétele átlagosan másfél óra.Ezt szeretném lecsökkenteni egy órára.

Az út végig aszfalt.Hét említésre méltó emelkedő található rajta.Ebből kettő hosszabb: az egyik olyan 3 a másik 1,5km.

A válaszokat előre is köszönöm!


2017. nov. 5. 16:39
 1/2 anonim ***** válasza:

Hú öregem, napi 70 km az szép. Rám már a napi 30 miatt is úgy szoktak nézni, mint aki a Marsról jött.


Na, de a tárgyra térve. Elsőre ne komplett biciklitípusokat nézz, hanem biciklitulajdonságokat. Az agyváltónak állítólag érezhető extra belső ellenállása van a láncváltóhoz képest. Sokat számít még a pozíciód a biciklin, nekem koskormányom van, és ha a felső fogásból átfogok alsóba, akkor ugyanazzal az erőbefektetéssel 28 km/h körülről 35 km/h-ra gyorsulok. A harmadik kritikus pont a gumi: minél nagyobb benne a nyomás, annál kisebb az ellenállása. Minél keskenyebb a gumi, annál nagyobb a megengedett nyomás (jellemzően). Ha recés, az aszfalton nem segít semmit, amíg nincs hó, cserébe lassít. A bicikli tömege (meg a saját testtömeged) akkor számít, mikor gyorsítasz, meg ha hegyre fel kell menned, tehát ha ezt a 35 km-t az Alföldön teszed meg két település között lassítás nélkül, akkor mindegy.


Ahhoz, hogy biciklit válassz, mérlegelned kell egy csomó szempontot.

(1) Mennyit tudsz/akarsz költeni rá? Egyben akarod rákölteni, vagy apránként cserélnéd jobbra az alkatrészeket?

(2) Télen is mennél, hóban is? Ha igen, akkor lehet, hogy legalább télen a mostani agyváltóst lenne célszerű használnod, elvileg az agyváltó kevésbé pusztul el a latyaktól, mint a láncváltó. Láncváltósnál szerintem évente kéne racsnit és láncot cserélned, ez kb. 10kHUF plusz munkadíj, ha nem magadnak csinálod.

(3) Biztonságos helyen tudod tárolni? Ha nem, akkor lehet, hogy érdemes kevesebbet költeni a biciklidre.

(4) Számít a bicikli súlya? Mennyire komolyak az emelkedők, van-e több megállás (lámpa, EAK tábla stb) az útvonaladon, kell lépcsőn cipelned?

(5) Mennyire jó neked a koskormány? Próbáltad-e, bevált-e? Ilyen távolságon már kényelmes szerintem, hogy többféleképp tudod fogni, és nem kötelező nagyon alacsonyra állítani. Ha késésben vagy, akkor alsó fogás :-)

(6) Mennyire fontos, hogy szuper fék legyen a bicikliden? A koskormány meg a V-fék nem barátok (az én biciklimen össze van hozva, de nem triviális, nagyon jól fog, de gyakran kell utánaállítani), de ha nem 10+ éves használt vázat veszel, akkor arra lehet kiváló fékhatású patkóféket is tenni. Ha régi a váz, akkor esélyes, hogy ótvar fékhatású lesz a patkófék.

(7) Mennyire kátyús az út, amin mész? Nekem az a tapasztalatom, hogy ha az ember jó gyorsan megy, akkor valahogy jobban bírja a kátyúkat is. Gőzöm sincs, miért. Ezért én pár kátyú miatt még nem beszélnélek le a keskeny, nagynyomású gumiról.

(8) Mennyire vagy "súlyos egyéniség"? Aki ennyit biciklizik, az nem hinném, hogy 150 kg, de ha 90-100 kg vagy, akkor alaposan meg kell gondolni, hogy milyen hátsó kereket vegyél, törött küllőket macerás cserélni.


Ha magamnak kéne, akkor kiindulnék egy Schwinn Csepel Landrider láncváltós férfivázas bicikliből, vennék rá egy koskormányt, stucnira szerelhető váltót meg koskormányra való fékkart (meg bovdeneket is kellene cserélni, a másik fékkarhoz másmilyen kell), a gumikat meg kicserélném 28-622-es Continental SportContactra, minden más marad. Tulajdonképpen lényegében egy ilyen biciklivel járok most, szóval lehet, hogy részrehajló vagyok :-)

2017. nov. 5. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 szlory ***** válasza:
A múltkor te kérdezősködtél a BTWIN Tribanról, nem? Az jó lenne. Ha nem vagy luxusigényű, akkor egy merev villás fitness vagy gravel vagy max. túra-országútit tudnék javasolni, akár koskormányosat is, ha nincs ellenedre. Ezekkel még a földút is rendben van, nem csak aszfalt. Teszel rá valami 35mm szélesség tájáról való jóféle gumit (pl. Conti SportContact) és csomagtartót és sárvédőt. Nyilván ellenőrizd, hogy felfogatási pontjai meglegyenek a vázon. Egy kényelmes nyerget választasz még magadnak (meg ergonomikus markolatot) és jól elleszel azzal a napi cirka 2.5-3 órával, amit bringán töltesz.
2017. nov. 6. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!