Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Ha a 73-as monoblokkomat nem...

Ha a 73-as monoblokkomat nem hézagolom ki, jelent valami problémát?

Figyelt kérdés
68-as a középcsapágyházam. Egy truva howitzer monoblokkot rakok bele, de kellene 5mm hézagoló. Hirtelen nem találtam sehol sem. Haverom azt mondta, hogy ez csak esztétikai probléma. De azért titeket is megkérdeznélek :)
2017. nov. 28. 13:11
 1/5 anonim ***** válasza:
A menet szétkopik mert fél milis hézag kijárja és lehet javítani ha az utólag megoldható , ezen ne akadj fel .
2017. nov. 28. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 szlory ***** válasza:
Semmiképpen ne csináld. Szerinted díszből van? Haverod szerint igen, ezt értem.. de nem is haverodnak fog megdögleni a mono és/vagy hajtómű.
2017. nov. 28. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Amúgy eléggé ért a bicajokhoz. Volt szerelő is!


Lehet csak valamiért haragszik rám, és azért mondta ezt :D

De jobban belegondolva igazatok van! Ha van alátét, akkor az alátéthez odatudom szorítani a csapágyházat. Ha jól oda van szorulva, akkor kevésbé tud hajlani a menet, mivel van egyfajta tartása is. Pontosan ez a lényege, nem?

Mármint ha nincs hézagoló, akkor az utolsó külső menet kapja a terhelést, ha van hézagoló, akkor a teljes menet kapja az erőhatásokat?

2017. nov. 28. 18:01
 4/5 kiitos ***** válasza:

próbáld meg hogy a két csésze 68mm-nél közelebb tud elhelyezkedni , ekkor becsavarva a vázban szorul meg . ha igen akkor a havernak igaza van, az egyik hajtókar lesz 5mm-rel messzebb a váztól , nem gond.

Ha viszont valami nem engedi a csészéket 68mm-ig össze (tengely, csapágy, távtartó) akkor nem a középcsapágyházban fog rögzülni és akkor kell a távtartó.

2017. nov. 29. 01:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 szlory ***** válasza:

Rajzolni sokkal könnyebb volna, mint leírni. De röviden más erőhatásoknak lesz kitéve a rendszer. Kirakatbicajozásra persze elég (is) lehet, de a howitzert én még nem sűrűn láttam teszkóbajáróson. ;)


Azzal, hogy a hézagolókat használod, pozícionálod is a láncvonaladat. Azzal, hogy összeszorítod, eléred ugyanazt, ami a gyorszáras üreges tengelyek elve, hatványozódik a szakítószilárdság. Nem utolsó sorban ahogy elvándolor az alátámasztási pont, a monoblokk teste is más terheléseket kap. Konyhanyelven kb ennyi.


Egy csőtengelyes hajtásnál pedig remélem, végképp nem mondana ilyet, ott ugyanis a tengelynek változik meg az alátámasztási pontja (ergo szépen kezded kinyírni a hajtóművedet - és persze a csapágyak is hamarabb nyíródnak el.) Off.

2017. nov. 30. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!