Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Tárcsafék vagy V fék?

Tárcsafék vagy V fék?

Figyelt kérdés

Biciklivásálás előtt állok és nem tudom, hogy melyiket válasszam.

Most nem az áuk érdekel, kb tudom, hogy mennyi, hanem, hogy melyiket ajánlanátok.

Hosszú időre venném a biciklit, néhányszor mennek terepen, de leginkább aazfalton. Bírnia kéne a hosszú leejtőket (pár 100 méter szintkülönbség lefelé, rövid idő alatt).

A válaszokat előre is köszönöm!

UI: Még az is érdekelne, hogy mennyivel kissebb a súrlódása egy versenyguminak, mint egy átlagosnak vagy egy átlagos terepnek. (Természetesen versenygumit/országútit nem használnék terepen) Érdekel, hogy mennyire tapad a kanyakprokban és milyen gyorsan lehet vele megállni. Mennyi ideig bírja egy olyan gumi (csak gurulva, nem csúszkálva)

Évi 1000-1500 km-t mennék vele.


2017. dec. 13. 23:44
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%
Vfék gyengébb, a felnit koptatja és esős időben nem fog annyira mint szárazon . Előnye hogy pár szerszámmal javítható és tartalék pofa cserélhető , egyéb bajai olcsón orvosolható . Aszimetrikus hosszabb és jó minőségű pofa ajánlott bele . Tárcsák közül a huzalos elállítódhat a bowden nyúlás végett , de erősebb a vféktől . Viszont nem kényes és csak jó minőségben érdemes megvenni . Olajos htárcsa a legprofibb ha be van jól állítva és minden gyári rendszerű hozzá nem utólag cserélt noname olcsó alkatrész . Drágábbak jobbak masszívabbak de tudást igényel a szerelésük . Hátránya hogy menet közben egy baleset - hiba esetén nem lehet könnyen vagy gyorsan szerelni .
2017. dec. 14. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 szlory ***** válasza:
100%

Nagyon részletesen ki lehetne fejteni és indokolni az alábbiakat, de amíg valaki külön nem kéri, nem pazarlom senki idejét vele.


Évi 1000-1500km tekeréshez, ráadásul közlekedés (nem versenysport) céllal a tárcsa luxuscikk. Persze, hogy sok előnye van, de neked a V-fék egyszerűsége, igénytelensége több, mint elég. Jó minőségű, merev féktestek kellenek, jó minőségű betétekkel (2-3 komponens mixelve, hogy esőben is fogjon és szárazon se egye gyorsan a felnit), megfelelően merev fékkarokkal - tökéletes lesz és olcsó és fenntartható!


A hosszú fékezéseknél nyúlós tud lenni, ez nem ok a mellőzésére, csak véleményem szerint jobb, ha szakaszosan, de akkor erősebbeket fékezel, mint "csúszni" több száz métert mondjuk fél fékerővel.


A gumikkal is belenyúltál a tutiba, maradok rövid. Neked túragumi fog kelleni, nem verseny+terep szett külön. Mindegyik típusból van jó és rossz tapadású és gördülési ellenállású. Tudni kéne, hogy mit jelent nálad a terep. Ha sziklás, gyökeres, akkor persze monti, de akkor montit is veszel. Amúgy meg gondolom veszel egy cross-trekkinget vagy fitness-t, netán gravel/cyclocross bicajt, amire szintén jó öszvér a túragumi, abból is van olyan, ami földút és/vagy murvás "terepre" elég. Évi 1000-1500 km nem sok, igyekeznék 1 szett gumival elintézni.

2017. dec. 14. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 Alex Fly ***** válasza:

@1: a V-fék nem gyengébb. Egy jól beállított fékkel blokkolni tudod a kereket, bármilyen rendszerű is legyen. Innentől a fékhatást a gumi és a talaj közti súrlódás határozza meg, nem a fék.

A különbség inkább az adagolhatóságban van illetve hosszú erőteljes fékezéskor nem mindegy, hogy a felni melegszik avagy a tárcsa (az első esetben a gumik egészségére sincs jó hatással, a másodikban a tárcsa és a pofa sínyli meg. De még a jobbik eset, ha egy hosszú lejtőn a fékhatás gyengül, mint egy defekt)...

2017. dec. 14. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

Fék kivesézve.

Gumi:a versenyguminak nem kisebb a surlodása. Sokkal könnyebb és gyorsabbán kopik. (Nekem.volt olyan a 400km alatt szövetig kopott,pedig direkt nem farolgattam)

Viszont nagyon jól tapadt.


Na most a gumi tapadását az anyag összetétel határozza meg elsösorban. A lágy gumik jóbban tapadnak. Cserébe kevésbé tartós.

A megállásban is ez a helyzet. A kemény hamarabb megcsúszik,és tovább is mintmegy lágy. De sokáig tart. Évi 1500km melett neked kb:addig amig elnem kezd repedni az oldafal. Az olyan 3-4év is lehet.


Neked elég a v-fék. Nekem a János hegyen jó.Kilóméternél hoszabb lejtők.

Gumiból pedig egy túra jellegü cucc kellene. Bàr jó lenne tudni nálad mit jelent a terep.

2017. dec. 15. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 Wadmalac ***** válasza:

Még csak annyit hozzá, hogy a sűrű, hosszú fékezésektől nem csak a V-fék fékereje gyengülhet, de a kezed is.

Ahol sokat, erőset kell fékezni, ott fontos szempont lehet, hogy a fékkaron mekkora erőt kell kifejtened.

Ebből a szempontból természetesen a tárcsa egyértelműen nyer.

Összességében kijelenthető, hogy soha nem szól semmi fizikális ok a tárcsafék ellen, fékereje, használatához szükséges kézerő mindig jobb a V-féknél.

Csak az tény, hogy nagyon sok helyen semmi szükség a tárcsa nyújtotta pluszra.

Ilyenkor érdemes mérlegelni, hogy megéri-e az esetleges plusz árat, szervizelési plusz macerát, költséget az ezzel nyert használati kényelem.

2017. dec. 15. 07:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
@4 : Szakértőkkel vitasd meg , biztosan jártasok a témában . Cantit sem véletlenül váltotta a Vfék . Hidrás vfék még gyorsabban reagál és erősen blokkol ez sem a sznobizmus miatt lett kitalálva . A versenyzők miért nem Vféket használnak a terepen és az akadálypályákon , erre is van képleted ?
2017. dec. 15. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

4 vagyok van képletem bizony.

A canti fék nem biztosit fékerőt egy bizonyos állás szőg után,csak huzod a bovdent felfelé,de az nem plusz fékerő. Mindazon álltal azt leg nehezebb húzni,elöre gyenge,és marhára nem időjárás álló.

Cserébe olcsó.


A v-fék: nagy fékerő,könyebb beállitás,nincs a szögekkel macera,azt könyebb húzni.

az sem időjáras álló.


Hidrilos v-fék. Triálosokon kívül hol làttál ilyet használatban?


A tárcsa:időjárás álló. Azaz a felnire tapadó sár nem csiszolja nullra a fék pofákat. Mert versenyt nem csak napos,száraz időben rendeznek.

Legkönyebb húzni. És legnagyobb fékerő. Mondjuk száraz,napos idöben mindegy a kerék blokkolása után már a gumi-aszfalt surlodása számit.

Viszont drága,macerás beálítani,házilag nehezen vagy egyáltalán nem szerelhető.

2017. dec. 15. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
Mi van veled ember ? Megcáfolsz aztán a következő válaszodra leírod azt amit én először ...
2017. dec. 15. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

4 vagyok ujjra.

Eredetileg a gumikról írtam. De ha megkérdeztél a fékekről akkor arrol is leírom amit tudok.

2017. dec. 16. 00:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Terep alatt erősen köves, hegyi utakra gondoltam.
2017. dec. 16. 00:54
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!