Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Létezik olyan országúti...

V8asbéka kérdése:

Létezik olyan országúti (/gravel/cyclocross) kerékpár, ami masszívabb felépítésű, hidraulikus tárcsafékkel szerelt és nagyon maximum 300 ezer forint környékén jönne ki?

Figyelt kérdés
Masszívabb alatt azt értem, hogy a tükörsima aszfalton kívül is megállja a helyét, de persze nem egy MTB.

2018. jan. 29. 22:38
 1/10 anonim ***** válasza:

Nehogy azt hidd, hogy az országúti bringák olyan kényesek!

Brumotti - Road Bike Freestyle


Ezen kívül egyet mondok:

Párizs Roubaix


Egyébként 300 ért már lehet kapni szerintem tárcsafékes cyclocross bringát, de nem kell dura ace felszereltséget várni.

Amúgy én szoktam macskaköves úton menni az országutimmal, 622-28 gumikkal simán lehet.

2018. jan. 29. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 szlory ***** válasza:

Szerintem nem fogsz találni ilyet. Ahhoz némi perverzió is kell, hogy valaki olajos rendszert alakítson ki fékváltókarhoz. És (érdemben) minek is? Bajnoki ambíciók? Úgy, hogy a mai napig vannak sikeres versenyzők, akik egy-egy pályaadottság esetén cantit vállalnak be? Remélem, meg tudtalak győzni. Ha nem, akkor egy "olcsó" BTWIN is (Ultra 520 néven találod) 479e Ft, de hidrós tárcsa, tessék kezdeni a gyűjtést.


Az országútit masszívság szempontjából nem értékelném le, a patkófékek miatt esetleg. Nyilván egy nagyobb helyet adó, izmosabban dolgozó canti vagy mini-V már jobban használható durvulásra. De természetesen nem baj az, ha tárcsás, sőt, manapság már szinte csak olyat kapsz. Itt is egy országúti, tárcsával: BTWIN Ultra 500. Pont megcsípheted 300 alatt. Szintén e tájon található a Merida Cyclo Cross 300, van rá akció 279e pénzért, arra jobb Shimano szettet, viszont nem Shimano féket tettek. Én utóbbira hajlanék. De van még egy pár alternatíva.

2018. jan. 30. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen nektek a válaszokat!

Az elmúlt másfél hónapban mikor időm adta, keresgettem bicajokat, de hébe-hóba találok "olcsón" hidraulikus fékkel ellátottakat, azt is csak azért keresek, mert jelen MTB kerékpáromon is az van, és hihetetlen élmény a fékezés vele. Ellenben ugyan sokkal gagyibb, de mechanikus tárcsafékkel szerelt kerékpárom már volt, aminek egyik oldalról mozgott csak a fékpofa fékezéskor, az nem győzött meg, de sok helyről hallom, hogy egy jó bovden és bovdenház egy komolyabb mechanikus fékhez, és feleslegessé válik emlegetni is a hidrósat. Ez valóban így lenne?

2018. jan. 30. 16:58
 4/10 szlory ***** válasza:

Sejtettem, hogy valami hasonló lesz a háttérben. A gagyi mechanikus fékek inkább a montikon terjedtek el, mint azt láthattad. De nyugi, gagyi hidrós is van, ami folyton fellevegősödik, nem vezeti le a hőt elég gyorsan, szivárog, ésatöbbi.


A mechanikus tárcsa működése a bowdenvezetés miatt nem annyira precíziós, mint egy hidraulikus működési elve. De ezeken a bringákon nem úgy és nem annyit fékezel, mint a montin. Szerintem ne sírd el magad, ha nincs rajta hidraulika. Arra ügyelj (ahogy írtad), hogy "dual piston" (vagy más marketingnév) rendszerű legyen, ergo mindkét betétet mozgassa. Az általam linkelt gépeken úgy néztem, ez megoldott (Merida, Btwin), de kérlek, ellenőrizd magad is.

2018. jan. 31. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 szlory ***** válasza:
Ja, igen. Az jutott még eszembe tegnap, hogy a "masszívabb" kéréseket ne a vázszerkezeten próbáld értelmezni. Ezek a vázak-villák komoly terheléseket tudnak viselni. Noha biztosan van törékenyebb és kevésbé törékeny, de földi halandóként ezt leginkább úgy tudjuk megfogni, hogy milyen a kormánycsapágy tervezése! Ha oversize/tapered, azaz az alsó csapágyazás szélesebb a felsőnél, akkor jó felé jársz. Minél nagyobb átmérővel bír egy ilyen csapágyház, annál nagyobb terhelést tud megfelelően eloszlatni. És bíznék abban, hogy aki ilyet tervez az XY vázára gyártóként, az a többi helyen is megfelelő alapossággal járt el a "masszívabb" dolgok terén.
2018. jan. 31. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Hálás köszönet a segítségért, sok dolog letisztult a fejemben. Azért is váltok, mert haladósabb kerékpározásokra vágyok, a montival nagy sebességeket nehezen, és kényelmetlenül tudtam elérni. Egyszer elég volt ülnöm országútin ahhoz, hogy tudjam, erre van szükségem. Sajnos a masszivitást arra is értem, hogy lehet néha-néha letérnék a sima aszfaltról, ami ugyebár itthon elég ritkaszámban fordul elő - sajnos. Amin eddig megakadt a szemem a keresgélésemben, az egy Cube Attain Pro Disc 2017-es modell, talán ez az, ami árban, és tudásban nagyon ottvan, szerintem.
2018. jan. 31. 21:52
 7/10 szlory ***** válasza:
Pofás és jó a Cube. Viszont jól látom, ez országúti? Gondolok itt arra, hogy 25-ös gummákkal adják. Ebbe nem biztos, hogy egy cross gumi befér a maga ~32mm-ével. Erre esetleg érdemes lehet kérdezni. Ha lemész az útról, jól jön minden plusz milli. Hidd el, 32-essel is bőven tudsz csapatni, de gravel/terep körülmények között a 25 már nem kis tudással (és szerencsével?) tartható meg.
2018. febr. 5. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Jelen kerékpárom is Cube, tervezném, hogy a következő is az lesz, azért hajlanék effelé. Valóban egy országúti kerékpár lenne, a szerencsém az, hogy jó kapcsolatot ápolok jelenlegi kerékpárom eladójával, amint kicsit kellemesebb idő lesz, betérek hozzá egy kis eszmecserére, hogy esetleg megoldható egy valami vastagabb gumi.
2018. febr. 6. 21:30
 9/10 IronYpetya ***** válasza:
HA még nem vetted meg, akkor nagyon maximum 300ért vegyél Cube NUROAD Black'n'Red-et! Annak a merevségére garantálom, hogy nem lesz panaszod. A felszereltsége elég alacsony, de nem rossz gép és bírja a gyűrődést.
2018. máj. 11. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ, de már egy ideje koptatom az új vasamat! :D
2018. máj. 16. 17:54

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!