Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Abból kiindulva, hogy hol...

Abból kiindulva, hogy hol fáj, hogy tudom kikövetkeztetni mi a gond a bringám ülésbeállításával?

Figyelt kérdés

2018. ápr. 4. 17:23
 1/7 anonim ***** válasza:
Attól is függ milyen bringa mert pl egy városi cruiseren más a testtartásod mint egy országútin, pont ezért nem is egyforma üléseket használnak, de azért jó lenne tudni. Outin pl jobban előre dőlsz, ott nem a fenék kapja a legtöbb terhelést hanem a lágy rész előrébb. Ebből indulj ki. Lehet hogy alapből szélesebb elejű esetleg közébben lyukas ülés kellene, meg egy kicsit próbáld meg előre dönteni pár fokot, vagy előre/hátra húzni, a helyes állásról youtube-on láthatsz sok tutorialt.
2018. ápr. 4. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

Cross trekking bringám van, és először a bal oldalam kezd el nagyon fájni a combom kívülről meg a bal tricepszem. Aztán mindkét vállam, meg az ülőgumóim meg a combtövemnél az izület. Máshol is fáj, de azokat inkább a két év kihagynás tudom be mint az ülésbeállításnak. Előtte egy 20 colos 26-os kerekű montim volt. Most egy 22 colos 28-as kerekű cross trekkingem. Hosszabbak rajta a hajtókarok, hosszabb a felsőcső, hosszabb a stucni is.

A 26-os bringámmal 100 kilométert megtettem 25 kilométeres átlagsebességgel, ezzel meg elvileg gyorsabbnak kéne lennem a hosszabb láncvillák miatt könnyebben másznom, de ehelyett tegnapelőtt 35 kilométert mentem vele 20-25-ös átlaggal, aztán valami 20 kilométert mentem 10-es átlaggal de már annyira fájt, hogy a maradék húsz-huszonöt kilométert legyalogoltam.

2018. ápr. 5. 04:57
 3/7 szlory ***** válasza:

Aztabüdös! Részvétem, kérdező. Amennyire ezt távolból kikövetkeztetni tudom, a gond röviden: minden.


Nyilván egy "bike fitter" mérnöki munkásságát otthoni körülmények között nem lehet teljes mértékben reprodukálni, főleg gyakorlat nélkül, de azért van pár egyszeri emberes megoldás.


A nyomozáshoz először is rögzítsd az adatokat. Magasságod, belső lábhossz, kerékpár méretei (nyeregcső-villanyak közötti vízszintes, nyereg-kormány magassági deltája, stucni hossza, kormány hátrahajlása és emelése). Remélem, semmit nem hagytam ki. Persze nem biztos (sőt..), hogy minden maradhat rajta és csak a beállítás a gond. Ezután jöhet az egyszeri ember fittere.


Nyeregmagasság: ha ráülsz és pedál függőlegesen lefelé, akkor ha a sarkaddal a pedálon vagy, pont teljesen ki kell nyújtva lenni a lábadnak.


Nyeregpozíció: a nyeregcsőhöz képest annyival told előrébb-hátrébb, hogyha a pedál vízszintesen előre áll, te pedig rajta ülsz és pedálon a lábad, akkor a térdkalács és a pedáltengely függőlegesben legyen egymással. Az előre-hátra döntését a nyeregnek először nem javaslom, tedd vízszintesre, aztán ha nyomja a hátsód vagy a tököd, már tudni fogod, merre kezdj trimmelni.


Nyereg-kormány távolsága: a leginkább azt a módot javaslom, hogy ráülsz és egyenes háttal szépen megpróbálod lefejelni a stucni végét. Ha a homlokoddal a kormányon koppansz, akkor feltehetőleg jó leszel. Hosszabb-rövidebb gázos lehet.


Nyereg-kormány közötti magasság deltája: ezzel játssz, elmondásod alapján úgy vélem, a kormányon emelni kéne.

Kormány emelése-hajlása: lehet, hogy kéne neked egy 10es (or more) hátrahajlású, kényelmi kormány, de nem biztos. Az emelés foka már inkább kormány- és vállszélesség függvénye, macerás írni rá okosabbat(én nem tudok).

Hajtókar hossz lábizomzat és -hossz függvénye is, de jellemzően edzéssel orvosolható, hacsak nem (teszem azt) 170 centisként akarsz 180as hajtókart.


Most ennyi jutott eszembe, remélhetőleg nem tévesztettem semmit, ha még hozzá tudok tenni, írok.

2018. ápr. 5. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Na hát igen. Az a poén, hogy amúgy bike fit calculatort használtam és aszerint jó volt.


XC

Standover Height Range:

Virtual Top Tube:

Stem Length:

BB–Saddle Position:

Saddle Handlebar:

34 - 34.7 inches

24.7 - 25.1 inches

10.6 - 12.2 cm

82.7 - 84.3 cm

57.8 - 59.4 cm

2018. ápr. 5. 18:46
 5/7 szlory ***** válasza:

Vagy a kalkulátor pontatlan, vagy a mérés, vagy ilyen a testi adottságod, esetleg izomzatod. Ha ennyire alapos voltál, azért annyit visszavonok: talán esélyes, hogy csak állítgatni kell.


Még egyszer elolvastam a fájdalmaidat. A montid nyergét áttenném tesztelésre, ha lehetne, mert annak a kialakítása is bejátszhat.


A "combtő" dolog a medence külső része? Az bekövülés, helytelen tartás is lehet. A cross trekking hajtóműje MTB, nem outi ugye? (Csak mert az utóbbi keskenyebb, attól is lehet láb külső részén fájdalom)


A tricepsz, netán derék általában akkor játszik, ha nagyon elöl van a súlyod. Vagy megerősödsz, vagy emeled.


Vadulj egy picit, kezdd elölről. Monti nyereg ha lehet + ülést belőni a fentiek szerint, vagy inkább húzd még előrébb egy picivel (közelebb a kormányhoz) + döntsd rajta 1 kattintásnyit orr-lefelé + kormányt emeld ki, amennyire tudod (hézagoló, stucni)..


Teszteld, nézd meg, miben változik (az is infó, ha utána legalább már máshol / máshogy fáj). Figyelj a testi visszajelzésekre menet közben is (ezt most nem tudom neked így összeírni - figyelj és "jegyzetelj"..)


Az, hogy tekerni nem bírsz a fájdalomtól, de közben meg ennyit készültél a méretezés fronton.. nagyon fura.. kíváncsi leszek, ha kiderül, hogy mi lesz a végeredmény.

2018. ápr. 6. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

Üdv!


Elnézést a kései visszajelzésért, eléggé elhavazódtam. Lejjebb vettem másfél-két centivel az ülést és kicsit közelebb állítottam a kormányhoz és egy kicsit lejjebb is döntöttem. Mentem vele kétszer tíz kilométert, így sokkal kényelmesebb volt, több erőt is tudtam leadni a pedálcsapásonként és csak olyan fájdalmaim voltak amiknek lenniük is kell. Bár annyit észrevettem, hogy ha erősebben megnyomtam a pedált akkor kicsit hátracsúsztam az ülésen de mégtöbb erőt tudtam leadni. Szóval már közeledek a helyes megoldáshoz.


A competitive cyclist kalkulátorát használtam, meg nézegettem csatornákat is youtubeon a témában (bike fit advisor, veloharmonycs, global cycling network)

2018. ápr. 26. 15:49
 7/7 szlory ***** válasza:

Jó hírek! Ha hátrébb kéne a nyereg, akkor még a stucnin rövidítesz 1-2 centit és meglesz az (persze a nyereg mehet hátra ~1et)


Ez a nyereg bólintás fura dolog, mindenkinek máshogy jön ki perfektre, de elvileg illene érezned. Úgy értem, hogy ezt pl. a vége felé szoktam hagyni, amikor a többi már nagyjából végleges. Elsőre vízszintestől előre pár fokkal indulok. Utána ha rádőlsz a kormányra-vissza egyenes hát, érezhető, hogy mikor nyomja egyenletesen a királydinnyéket és az ülőgumókat. Ha egyiket kevésbé, akkor állítok rajta a megfelelő irányban. JA IGEN, és nyilván a helyes tartásnál fog jól nyomni, tehát amikor megállsz, felegyenesedsz, nyilván az ülőgumókat jobban nyomja - de nem úgy használjuk a bringát ;)


A kalkulátorok kapcsán sajnos nem tudok nyilatkozni. Mivel elég sok cuccom van én a trial&error módszer híve vagyok és vagy matekozom magam. De megnézem majd őket, biztos van bennük egy pár jó dolog (is - meg néhány rossz is? :D)

2018. ápr. 26. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!