Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Milyen mountit vegyek cross...

Milyen mountit vegyek cross country-ra és ugratásokra?

Figyelt kérdés

Szeretnék elkezdeni terepen is biciklizni hegyi utakon nem csak lefelé és

(cross country) kicsit hosszabb távokra is, viszont az ugratás is érdekel és szeretnék megtanulni ugratni és egykeréken menni is.


Még sosem volt mountim. 175cm magas vagyok. Milyen bringát ajánlotok? Inkább specifikáció érdekelne érveléssel. Mekkora kereket ajánlotok? Úgy tudom, hogy hosszabb távokra 29-es jobb lenne viszont azt meg nehezebb megemelni plusz én magam sem vagyok túl magas.


És hány sebességes legyen a váltó? Valahol azt hallottam, hogy inkább 10x1-est vagy 11x1-est vegyek, de már nem emlékszem miért. Miért jobb ha elől csak 1 fogaskerék van?


Eddig ezeket találtam:

[link]

Mi erről a véleményetek?

[link]

Ez pedig miért jelentősen drágább mint az előző? Ahogy néztem a specifikáció nagy része megegyezik az előzőével.



2018. ápr. 27. 22:10
 1/1 anonim ***** válasza:

Ez a méret tényleg valamilyen szinten magasságfüggő. Nem tudom, hogy a többiek milyen elvet követnek, de a CUBE mondjuk összeköti a vázméretet és kerékméretet, S-es és M-es vázhoz csak 27.5-es, L-es és XL-es vázhoz csak 29-es kerekek jönnek. A 29-es kerék sokkal könnyebben átgördül dolgokon a nagyobb átmérő miatt, kisebb farönkökön, mélyedések felett könnyebben átgurul, logikus. Gyorsabb is. Másrészt valóban, kicsit kevésbé agilis a bicikli, nehezebb emelgetni, terelgetni. 175centivel én 650eset vennék.


Nem tudom pontosan, hogy milyen gyártó mit ad 300-400 körül, de nekem nagyon korrekt bicóknak tűnnek. A drágábbikon SRAM a hajtás/váltás.


Én nem egészen egy éve dobtam ki az első váltót, és lett 30 sebességből 10. Sokan azt mondják, hogy jó a súlycsökkentés miatt, mínusz egy hibaforrás, ami elromolhat. Nálam ezek játszottak:

-szerintem egy bicikli annál szebb, minél kevesebb cucc van rajta. Egy lánctányérral, váltó és váltókar nélkül 1000x letisztultabb a középcsapágy körüli rész.

-egy sáros, dagonyázós túra után tiszta sár minden. az első váltó körüli rész megtisztítása pedig maga a rémálom, nagyon nehezen hozzáférhető. így fél perc sincs.

-XC pályákon fontos, hogy lendületes legyél, annyi sebességet tarts meg, amennyit csak lehet. amikor már a hátsó feleden veszed a levegőt, gyakran elfelejted, hogy elöl hol van a lánc. rengetegszer volt, hogy másztam, másztam, kapcsolgattam vissza, egyszer elfogytak a sebességek, de még mindig nehéz volt. lenézek, elöl meg ott van a legnagyobbon, vagy a középsőn. ilyenkor pedig túl nagy ugrás egy egészet váltani elöl, kényelmetlen. így ezzel sincs már probléma.

2018. ápr. 27. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!