Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Más kérdező is féltette a...

Más kérdező is féltette a kérdést de még számomra mindig nem tiszta, hogy mi a különbség a CC XC DH TRAIL ALL MOUNTAIN és az ENDURO bringák közt?

Figyelt kérdés

2018. júl. 25. 10:16
 1/7 A kérdező kommentje:
Lehet én vagyok érthetetlen :D de valaki aki vágja faszán a témát felvilágosíthat pontosan melyik mit jelent :)
2018. júl. 25. 10:18
 2/7 A kérdező kommentje:
Freeride ugyan az mint a DH?
2018. júl. 25. 10:27
 3/7 szlory ***** válasza:

Nem, sőt a dirt is más, mint a DH meg freeride. Sőt, a 4X is más. Eltartana egy ideig, ha mindenen végigmennénk.


A kérdésed nagy részéből egy skálát fel lehet építeni.


XC->Trail->AM->Enduro


Terepviszonyok szerint lehet talán a leginkább jellemezni a bringákra vetülő igények változását. Az XC legnagyobb részt nyers terepen, sík-emelkedő-ereszkedő vegyesen, de gyakorlatilag végig "sima" az út, tehát nincs szakadék, sziklaugrás, satöbbi. Trailben már kb. képzeld azt, hogy "turistaösvényeken" zörögsz, ott növekszik a véletlenszerű úti borzalmak száma. AM esetén a pálya "all mountain", azaz végig a hegyen vagy. És a hegyen van a legtöbb borzalom, közte emelkedő számban megtalálható a szinteltolás, ahol ugrasz vagy olyan meredeken csörtetsz, mint akár DH pályán, de jó eséllyel nem lesz olyan komplex. Enduro szinte DH, de itt vannak mászások is, komoly szakaszokkal, nézz rá az EWS (Enduro World Series) pályákra. A DH esetén fentről indulsz, utána a hegyen zavarsz lefelé, néha egy-egy síkabb résszel, de jellemző mászós részei nem kell, hogy legyenek.


Ezek alapján a felépítés megerősítése, rugóutak és telók száma a jellemző eltérés a bringa oldalon, nomeg olyan finomságok, mint áttételezési igények és védelmi funkciók (pl. egy chainkeeper és tsai). A te felszerelésedben szükséges motyóknál 3 megállót javaslok: Trailig az 1-es szint, AM-Enduro 2-es, DH 3-as.

2018. júl. 25. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

A Cc-XC bringák rövid rugóutas (80-100mm) nagyon könnyű, terepre szánt bringák, amik nagyobb távolságok megtételére alkalmasak.

Jól lehet velük mászni hegyen felfelé. Lefelé csak óvatosan. Nem durvulásra valók, hanem egyenletes, gyors haladásra, maraton versenyekre. Vannak köztük merev vázasok, és össztelósok is. Könnyű villa, könnyű felnik és gumik. Kisebb méretű féktárcsák.

A feszülős gatya, mez, kulacs, spd pedál, magasra emelt nyereg, alacsony, egyenes kormány jellemző, ahol minden gramm számít.


A Trail briga egy kicsit más stílus.

Mint a neve is mutatja, a laposabb villaszög és váz kialakítás miatt hegyen való ereszkedésre alkalmasabb, mint egy mászós bringa, de természetesen mászni is nagyon jól tud. Kicsit hosszabb rugóút (120-130mm) Szintén könnyűek, de rövidebb tengelytávú, általában össztelós, vaskosabb váz, távirányítós nyeregcső állítás, átütőtengelyes elől-hátul, ballonos gumik.

Lehet vele durvulni is, nem fog szétesni tőle, de azért megvannak a korlátai a rövid rugóút és könnyű váz miatt.


Az Allmountain kategória is hasonló, 130-160mm rugóút, hosszabb váz, Lockolható felfüggesztés, nagyobb, erősebb fékek. Könnyedén veszi az akadályokat, de még mindig nem pályára való, hanem inkább azoknak ideális, akik nem akarnak nyanya tempóban jönni lefelé, és felfelé sem akarják tolni. De nyilván egyikre sem tökéletes, viszont mindenre alkalmas.


Az Enduro szint lényegében a Downhill bringa kikönnyített változata, ami kemény terepen, lefelé érzi otthon magát. 180-200mm rugóúttal, szimpla vállas villával, vastag csövekből készült de még mindig kecses vázzal, erősebb felnikkel és erősített falú gumikkal. A nyeregcső kihúzható, így lehet vele csak szimplán tekerni is. Nem létezik olyan terep amivel nem bír el. Dombon felfelé szenvedősebb, viszont nagyon élvezetes, mert nagy, hosszú, puha, kényelmes, lehet strapálni, lehet vele ugrálni.


A Downhill 200mm+ rugóutas, nagy, nehéz, extrém versenygép, ami ugratókkal, letörésekkel, sziklákkal teleszórt pályákon a lehető leggyorsabban való áthaladásra lett kifejlesztve. Fokozott igénybevételre tervezett, agyonállítható felfüggesztés. Duplavállas villa, Nagyon széles kormány, rövid nyeregcső, tekerésre alkalmatlan áttételek. Általában csak a felfüggesztés elemei annyiba kerülnek, mint egy komplett középkategóriás xc bringa.

2018. júl. 25. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Szóval ha olyan bringát akarok amit városban is lehet tekerni meg hegynek felfelé de lefelé is ölhetek és bírja a kemény terepet trail all Mountain vagy endurot vegyek
2018. júl. 25. 23:00
 6/7 anonim ***** válasza:

A mountain bike egyike sem való városba, vagy aszfaltos útra, mert oda egyszerűen túl sok. Mintha egy kőkemény offroad terepjáróval akarnál városban közlekedni. Nyilván kivitelezhető, csak simára kopik a futófelüket pár hét alatt.

Vannak alacsony profilú, sűrű mintázatú, alacsony gördükési ellenállású gumik, de azok meg terepen fognak megcsúszni, vagy eltömődni sárral.

2018. júl. 26. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 szlory ***** válasza:

Uggyan kérem. Már bocs, nem lesajnálásból, hanem statisztikai alapon.. Neked egy sima XC bringa kell. Akinek a fejében felmerül, hogy városban akar tekerni montival, annak sem igénye, sem technikája nincs egy AM/Enduro kihasználására. Magyarország hegyeiben nagy számban XC/Trail bringákat találsz a lelkes bringások körében.


Magyarul: hacsak nem arra készülsz, hogy kidőlt fákat bunnyzol majd át, aztán szolidan befordulsz egy 180-asban telóval, akkor max egy Trail szintű bringa. Ha szökőévente egy-egy dombtetőn szeretnél ugrani egyet, hogy érezd az ízét, akkor akár még az sem kell. Össztelóval 400e Ft tájától, akkor, ha nem tudsz/akarsz/lehet kiállni a nyeregből a durvább útszakaszokon.


Tehát keress egy pénztárcádhoz és igényeidhez megfelelő XC-t, hardtailest. Ha ennél vadabb élményeket hajszolsz, akkor pedig nézz egy 100-at mozgó össztelóst, ezek között is van ilyen sprinter hegyigép formátum, mint a Cube AMS 100 vagy nyilván egy 120-140et mozgó össztelós Ghost AMR

2018. júl. 26. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!