Bicikli festése így jó lenne e vagy máshogy kéne?
A szinterezés rásüti a festéket a vázra. Megfelelő előkészítéssel nagyon tartós. A fényezés vegyi kötést hoz létre. Megfelelő előkészítéssel és kivitelezéssel elég tartós. A fényezés az egyedibb megoldásokra is használható, míg a szinterezés nem. A szinterezés olcsóbb, mert jóval kevesebb vele a macera.
Az otthoni fényezésről: drágább lesz, mint a szinterezés, legalábbis ha minimum normálisan csinálod. (pl. az általad mondott receptúra alap, tehát 2 réteg alapozás, 2-3 réteg festék, lakk) Nagyon macerás szakbarbárként, ezt én mondom úgy, hogy sokat fújtam otthon, palackossal, a gagyi technológiához képest kimaxolva mindent.. Gyerek bicóját vállalom, javítgatásokat, kisebb alkatrészeket csak-csak, komplett bringát inkább szintereshez viszem, még akkor is, ha "csak" városi lótifuti készül belőle.
Alkatrészek fényezése jellemzően felejtős, nem bírja a festék-lakk réteget, megreped, lepereg, ilyenek. Azt vagy szinterezed vagy a legjobb, ha eloxálják, anodizálják, nikkelezik (attól függ, melyik, hogy mi a cél)
Ha te otthon nekikezdesz, festékből 2 palack minimum elmegy, kezdő nem tud vékonyan fújni, szóval inkább 3. Alapozóból szintén 2. Lakkból legalább 1, de inkább másfél. Plusz csiszolóanyagok, zsírmentesítés, légzés- és szemvédelem, satöbbi. És utána az egyetlen nagy büszkeség az lesz, hogy te csináltad. :D Helyette keresel megfelelő bejáratott helyet, leadod, ~25e pénzből megvan az egész móka, profin. Alu váz esetén a homokfújást csak akkor, ha muszály, amúgy olyan hely kell, ahol homok helyett gyönggyel, dióhéjjal, bármi mással takarítanak. Acél esetén jöhet a homok nyugodtan. Mindent szét kell szerelned és meneteket levédeni. Vagy a bringaboltra bízod ezt is, te csak lecsupaszítod. Kb. ennyi jótanács jutott eszembe
# 2
Akkor kicsit túl vanbak sztárolva a fújós festékek. Fényező ismerősöm van de szinterező lehet még a közelben sincs. Egyébként jelenleg nem vázat akarnék az még nem vészes,bár a villáról itt ott le van menve a festék bár az sem gáz,hanem pár alkatrészt de valószínű jobb ha veszek belőlük újakat mert az olcsóbb meg akkor gyári festett lesz.
Spraybe töltött 2K sajnos nem ér semmit.
Sosem köt meg rendesen (talán egy 70 fokos beégetés segítene, de nekem spec nincs lehetőségem).
Sima spray festékek közel sem kötnek olyan keményre és kopásállóra, mint egy 2K autólakk, a neolux és egyéb nitrós lakkok igen, de le is pattognak könnyen.
Alura házilag alu alapozó nélkül fújni kár is, azzal meg q drága.
Aki még nem fújt bringavázat, sok szerencsét, még az autófényezőkön is kifog a sok kis átmérőjű csőfelület és keresztezési pont, orrán-száján megfolyik.
A porfestés tényleg faca, mert a sztatikus feltöltés pont annyit húz oda, amennyi kell, aztán a rásütésnél már nem folyik meg.
A szinterezés, bár szerintem ez rossz fogalom, a műanyagozás hátránya, hogy ugyan kemény, időtálló, de csak szerkezeti merevsége tartja, amúgy rosszul tapad a fémen, ha valahol sérül, onnan alárohad, lehámlik.
Régi Ikarusok kapaszkodói?
Ja igen, a műanyagozás hamarabb mattul is, mint a lakk.
Tökéletes megoldás nincs.
Jól alapozott, kompresszorral rutinosan felvitt 2K autólakk a legmegmbízhatóbb és legszebb is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!