Sok lenne 6 kilometer oda-vissza egy nap biciklivel?
A suli ahova jarni fogok 6 kilometerre van tolem gyalog.
Ez sok lenne biciklivel? Mennyi ideig tartana?
Ja es nem minden nap mennek biciklivel. Gyalog mennyi ideig tart? Faraszto lenne szerintetek?
Akkor napi 12 km? Évekig kb. 8,5 km-re jártam dolgozni. Átlag 25 perc volt, megállásokkal, korlátozásokkal együtt.
Ez egy ideális távolság kerékpárral.
A gyakorlatban persze ez sok mindentől függ; a kérdésed alapján nem tűnsz egy HC bringásnak, szóval legalábbis az első időkben érdemes inkább jóval előbb elindulni, amíg ki nem alakul a saját tempód. És persze ha van lehetőséged, akkor alternatív útvonalakat is kipróbálhatsz: pl. nagyforgalmú szűk főút helyett kisebb forgalmú mellékutat (még ha esetleg pár száz méterrel hosszabb is, a biztonságérzeten sokat javíthat), gyalog- és kerékpárutak helyett párhuzamos utat (gyorsabb és biztonságosabb)...
És persze a rád vonatkozó szabályok magabiztos ismerete és készségszintű alkalmazása is alapfeltétel.
Az olyan apróságokra meg már nem is érdemes túl sok szót pazarolni, mint a kerékpár megfelelő műszaki állapota és felszerelése, állandó elérhetőség illetve egy esetleges hiba esetén "B-terv"...
Nincs messze, ez simán vállalható, nem is kell sok cuccot cipelni és átöltözgetni!
Hideg ellen úgyis felöltözöl, prizmák és lámpa alapfelszereltség. Egy jó lakatod legyen, hogy ne lopják el a bicód. Sisak nálam alap. A kukásmellény nem kötelező, de ködben vagy este jól jön. Belső, gumileszedő, meg 2db kis villogó ha lemerülne az elem, nyárra elég ezt vinni mert világos van estig. Ja és minipumpa, mert a sok primitív suttyó szereti leengedni a kerekeket!
Ez így nem igaz. Van olyan főút ahol lehet kerékpározni.
Magyarul nem a merci tábla van kint hanem csak a traktor/lovaskocsi...
Amúgy út szélén bringázva akár főútvonalon is sokkal nagyobb biztonságban vagy mint városban, ezer kereszteződés és sávokat vadul váltogató autósok között.
#17 Valóban tévedtem, nem a KRESZ szabályozza ezt a kérdést, hanem a 19/1994. (V. 31.) KHVM rendelet
a közutak igazgatásáról
"4. Elsőrendű főutak
Vegyes járműforgalom céljára szolgálnak, de a lassú járműforgalom - állandó vagy időszakos kivételektől eltekintve - tiltott...
5. Másodrendű főutak
Vegyes járműforgalom céljára szolgálnak, de a lassú járműforgalom megtiltható..."
A tiltott/megtiltható kifejezések differenciáját gondolom nem kell senkinek sem magyarázni.
#16
"Van olyan főút ahol lehet kerékpározni."
A jogszabály alapján épp ellenkezőleg, van olyan főút, ahol nem lehet kerékpározni.
Bizonyára olyan környékről származol, ahol sok a tiltás a másodrendű utakon (Nógrád? Pest? Borsod?), ezért rögzült így.
Mindegy, a lényeg, hogy tiltás hiányában mehet a dolog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!