Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Új bringára ruháznék be. Van...

Varlamov kérdése:

Új bringára ruháznék be. Van rá 300-350ezrem. Melyiket ajánlanátok a 3 közül, vagy ebben az árkategóriában? Cube Attain Pro Disc 2019 Cube Attain Race Disc 2019 Merida Cyclo Cross 500 2017

Figyelt kérdés

2019. máj. 10. 12:13
 1/9 TR75 ***** válasza:
Mire használnád?
2019. máj. 10. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Országút, nagyobb táv. Mátra stb. Nem verseny, csak hobbi.
2019. máj. 11. 00:05
 3/9 TR75 ***** válasza:
100%

Ha nem mész le az aszfaltról, akkor szerintem ne cyclocross bringát végy. Nem tudom, mennyire vágod az angolt, ez egy jó és tömör összefoglalása az országúti és a cyclocross bringák közti különbségeknek:

[link]

Az országúti bringa gumijai keskenyebbek (23-25 mm) és nincs, vagy csak jelképes a mintázatuk, abszolút a sebesség miatt (ez mondjuk fontos, de pont könnyen megoldható oda és vissza).

Más a fokozatáttétel, az országúti bringáknál az elérhető sebességre figyelnek, a cyclocrossnál pedig lényeges az alacsony sebességnél is a hatékonyság a sár, por és miegyebek miatt (ez is orvosolható a váltórendszer cseréjével).

A pedál a cyclocrossnál jobban bírja a koszt, ráadásul a cyclocross esetében lényeges, hogy akár futni is lehessen a bringát tolva, tehát a bekötés is "rejtett"; országútinál a nyeregbe szállsz, és ott is maradsz, nem szempont a gyaloglás, ezért a bekötésnél ezt nem is veszik számításba, a cipők is merevebb talpúak a minél hatékonyabb hajtás érdekében, de persze a pedál is variálható (persze, ha sima taposópedállal hajtasz, akkor ez a rész tárgytalan).

Ma már az országútikra is ráteszik a tárcsaféket, de eredetileg cantilever meg v-fék volt rajtuk, könnyebb is, meg annyira nem nagy a koszolódás lehetősége; a cyclocross bicajokon tárcsafék van, mert a kerék lehető legmagasabb pontján dolgozik, sokkal kevésbé éri sár és por, és hatékonyan segíti a terepezést is.

A cyclocross bicajok mozgékonyabbak (fordulás, hirtelen korrigálások), mivel terepen jól jön, ha váratlan helyzetekre könnyebb reagálni; kicsit talán magasabbak az országútiknál, mivel a légellenállás nem annyira számít. Ez adott, szóval ezen csak némi mókolással lehet változtatni (mondhatni sufnituninggal).

Általában az országútik valamivel könnyebbek.


A cyclocrosst szokták használni túrabringának is, mert a lehetőségei tágabbak, az országúti meg arra készült, hogy nagy távokat minél rövidebb idő alatt tegyünk meg, minél kevesebb fölösleges köcölékkel, lehetőleg csak mi és a bringa.


Viszont én azt is gondolom, hogy a határok az egyes bringák között kezdenek összemosódni (mármint nem versenyszinten), szóval leginkább olyan bicajt érdemes venned, amilyet szeretnél, ha van alkalmad kipróbálni több fajtát is, az a legbiztosabb (amúgy a méretezésnél is ez van, az ajánlásokat átlagos testarányú emberekhez készítik).

Szerintem az általad írt mindhárom bicaj jó választás, olyan nagy különbségek nincsenek, de azért van egy nyomós érv a Merida mellett: az élettartam garancia a vázra törés esetén.

2019. máj. 11. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Azért megnézném én azt a vázat, amelyik eltörik, ahogyan azt a gyártót is amelyik nem kezdene el kötekedni ha azzal vinném vissza a 10 éves kerékpárt, hogy eltört a váza (biztos nem megfelelően használtam, nem törthetett el csak úgy és egyébként is hol a vásárlás igazolása, stb...).


De a kérdésre visszatérve: ha csak országúton tervezed használni, akkor felesleges a cyclocross. Szélesebb gumik, más geometria.

Ha a maradék kettő ugyanaz: az egyik Soraval, a másik Tiagrával.

2019. máj. 12. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 TR75 ***** válasza:

Persze, ez az élettartam garancia jórészt hangzatos szlogen, pont pár hete beszéltem egy bringaszerelővel, aki belefutott egy ilyen problémába. A gyártó lepattintotta, mondván, hogy nem volt megfelelő a szerelés a műhelyben (mondjuk nem törés volt, hanem mindenfajta furcsa hangok, amik a vázból jöttek).

Azért én alumínium váz esetében nem zárnám ki a törést, bár az is igaz, hogy országútinál talán kisebb az esélye.

2019. máj. 12. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Nem tudom, és nem is láttam a bicajok mellett súlyhatárt, de elég vékonynak tűnnek. 103kg körül vagyok, és 192cm magas.
2019. máj. 13. 10:50
 7/9 TR75 ***** válasza:

Általában a bringákat 115-120 kg-ra tervezik (bringás+bringa+csomag). Persze nyilván többet kibírnak.

Pontosan mit takar az, hogy nagyobb táv? Esetleg túra is?

2019. máj. 13. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

Olyan 100-150km. Vagy pl Balaton körüli 200+


Kaptam még pár ötletet ezekben a kategóriában.


[link]


[link]

2019. máj. 14. 00:23
 9/9 TR75 ***** válasza:

Ha nem több napos túráról van szó, akkor tényleg inkább országúti a jobb választás.

(A Wilier nem a te méreted, neked legalább 58-as bringa kell.)

2019. máj. 14. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!