Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Létezik még kontrás bicikli?

Létezik még kontrás bicikli?

Figyelt kérdés
Körülbelül 2013 óta nem használtam biciklit csak béreltet kiránduláson stb,azóta nőttem vagy 30 centit és híztam is ennyit ráadásul a bicikli gyerekre szabott volt így már nem életképes. Akkor is keveset láttam már de érdekelne,manapság mekkora eséllyel lehetne hétköznapi közlekedésre tervezett biciklit venni ami kontrás? Kezdetek óta csak is olyat használtam és nem egyszer kenőttem falnak mert nem volt az újabbakon és átszokni sem akarok mert kényelmetlen nekem minden szempontból. Boltokban nem nagyon láttam csak nem épp megfelelőt.

2019. júl. 3. 23:58
 1/7 anonim válasza:
Én a régi montim alakíttattam át kontrásra. Levettük a váltókat + a hátsó féket, kicseréltük a hátsó kereket (hátsó fogaskerék és agy az más, mint a montin) és persze az első fogaskereket is kicseréltük 1-esre, meg egy új lánc is kellett. Meg a monoblokk is cserés volt, az, amibe a pedálok be vannak dugva. Új nyerget + markolatokat is kapott, azt hiszem 20 ezer pénzben volt a történet. Ha esetleg nem akarsz sokat kiadni egy új bringára, ez egy alternatív megoldás lehet.
2019. júl. 4. 01:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Akadnak,de ha jól rémlik azok egyben agyváltosak is. Abszolut bevásárló bringák.

Gyerek bringára úgyahogy jó,de amúgy egy életképtelen ötlet.

Nekem mindig fogott,de cserébe ette a gumit.

Volt akinek simán elfingta magát aztán csattant itt-ott. Volt olyan akit majdnem a villamos csapottel.

2019. júl. 4. 01:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 Alex Fly ***** válasza:
Persze hogy létezik. Az olcsó városi egy- és háromsebessegeseknél előszeretettel használják...
2019. júl. 4. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim válasza:
Tavaly vettünk anyámnak 60. születésnapjára egy bringát. Azt gondoltuk, minden agyváltós városi bicikli kontrás, de ez ma már nem igaz, viszont így is bőven volt választék.
2019. júl. 5. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 Dreigang ***** válasza:

Kontrás, ahogy írták fentebb: létezik. Újban, de főleg régiben.

Előny: örök élet (ezt a régiek bizonyítják, az újak ki tudja?), időjárásfüggetlen, csekély karbantartási igény (a régi agyakon zsírzónyílás is van).

Jellemző még: egysebességes, vagy ált. hármas agyváltóval kombinált, megbízható, csak a hátsó kerékre hat.

Hátrányok: viszonylag csekély fékerő, (nehezebb a kereket blokkolni, persze ez előny is lehet), a pedál/lánc/áttétel szerepe a fékezésnél problémás lehet, a felni fékeknél nehezebben szervizelhető, tartósan erős fékezésnél változhat a fékerő, túlterhelve könnyen meghibásodhat (hegyvidékre ezért sem ajánlott), elindulásnál szokni kell, hogy hátrafelé nem tekerhető a pedál.

2019. júl. 6. 00:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! Három sebességesnek utána nézek! Alföldön lakom es a városon belül kellett volna így a legnagyobb emelkedő max hídon van és 20-50 perc séta kényelmesebb lenne 10-15 perc bicajjal helyetesítve mivel sokat mászkálok.
2019. júl. 6. 10:17
 7/7 anonim válasza:
Nem csak 3 sebességes van, agyváltós-kontrás városi bicajból elég gyakori a 7 sebességes is.
2019. júl. 6. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!