Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Forma-1-ben anno mi értelme...

Forma-1-ben anno mi értelme volt annak a szabálynak, hogy ha beküldik a Safety Cart, akkor nem lehet kimenni a boxba?

Figyelt kérdés

olyan 2007-2008 környékén volt, még a tankolós korszakban az F1-ben, hogy ha beküldték futam közben a Safety Cart, akkor abban a körben bezárták a boxutcát, nem szabadott kimenni, egészen addig amíg össze nem gyűjtötte maga mögött az SC a mezőnyt, ez általában ilyen 2-3 kör volt. Ha valaki megszegte, 10 másodperces büntetést kapott.

Na de a kérdés, hogy ennek a szabálynak mi lehetett akkoriban az értelme? Tekintve, hogy sokan akaratlanul szegték meg, a tankolás miatt, mert már nem bírta volna ki azt az 1-2 kört még, amíg kinyitják a boxot.



2023. aug. 27. 07:55
 1/6 anonim ***** válasza:
39%

Ma is van ilyen. Ma is bezárják a boxutcát ha az indokolt. Nem azért zárják be, mert a pályán van a safety car, hanem, mert valami gond van a boxutca körül, boxutcában. A boxutca bejáratánál és kijáratánál is van "rendőrlámpa". Ha az piros, nem mehet el mellette a versenyző.

Volt ebből több baleset is amikor nem figyelték a lámpát. :D

2023. aug. 27. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

#1

Ez igaz, ma is előfordul olyan, de ma tényleg csak akkor van boxutca zárás, ha a boxbejáratban, vagy -kijáratban van valami baleset vagy veszély.

De amiről én írok a kérdésben ott az van, hogy bármi miatt ha jött az SC, akkor automatikusan zárták a boxot minden esetben, bármi miatt is jött és bárhol is volt a veszély a pályán. Ez kb. 2-3 évig ment. Na és ennek az okára, vagy céljára vagyok kíváncsi, hogy ez akkor miért lehetett :)

2023. aug. 27. 08:30
 3/6 anonim ***** válasza:
46%
Talán a crashgate botrány megismétlődését akarták elkerülni vele? Az is valamikor akkoriban történt.
2023. aug. 27. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

#3

Azt pont a fenti szabály lévén tudták "megcsinálni". Alonso-t még gyorsan kihozták, és rákövetkező körben csapatták Piquet-t a falnak. Így Alonsot ott már nem befolyásolta az SC miatt zárt boxutca.

2023. aug. 27. 08:41
 5/6 anonim ***** válasza:
0%
Több oka is volt. Aki akkor ki tud menni a pitbe azonnal az nagy előnyhöz jut plusz sokan nyomták neki fcy alatt hogy megtudjanak ejteni egy ingyen kiállást ami veszélyes is volt. Amúgy ezt az indycarból nyúlták ott ez már évtizedek óta így megy.
2023. aug. 27. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

"De amiről én írok a kérdésben ott az van, hogy bármi miatt ha jött az SC, akkor automatikusan zárták a boxot minden esetben, bármi miatt is jött és bárhol is volt a veszély a pályán. Ez kb. 2-3 évig ment. Na és ennek az okára, vagy céljára vagyok kíváncsi, hogy ez akkor miért lehetett :)"

Az indokolta a szabályt, hogy amikor jött az infó hogy bejön a safety car, mindenki ész nélkül spurizott befelé a boxba (újabb veszélyhelyzeteket teremtve egy már eleve veszélyes helyzetben), hogy még azelőtt lezavarják a 20-25 másodperc időveszteséggel járó boxkiállást, hogy a mezőny összesűrűsödne és ezáltal sok pozíciót veszítenének.

Ma is lutri a safety car, de az akkori rendszer főleg hatalmas szerencsét jelentett azoknak, akik véletlen (vagy a 2008-as szingapúri nagydíj esetén nem véletlen) pont a baleset előtt jártak a boxban. Hogy egy másik példát említsünk, még ifjabb Nelson Piquet-nek is sikerült bemákolni egy dobogót, amikor a 2008-as német nagydíjon egykiállásos stratégián volt, és pont a safety car előtt járt kint.

Ennek ellenére nem ez volt a megszüntetés oka, hanem az, hogy akkoriban tankolni is kellett. Így mindig volt egy-két versenyző, akinek be kellett vállalnia a 10 másodperc stop-and-go büntetést és bemennie tankolni a bezárt boxutcába, különben egyszerűen kifogy az üzemanyag a safety car alatt. Viszont nem a korábbi rendszert hozták vissza, hanem safety car esetén küldtek a versenyzőknek egy kiszámolt időtartamot, aminél hamarabb nem érhettek oda a boxbejárathoz, elkerülve a száguldozást a veszélyes helyzetben.

2023. aug. 28. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!