Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Mi a magyarázat arra hogy...

Mi a magyarázat arra hogy Hamilton Mercedesén mintha egyáltalán nem fogynának a gumik soha?

Figyelt kérdés

Egészen döbbenetes és megmagyarázhatatlan (számomra legalábbis), hogy olyan mintha Lewis Hamilton autóján a gumik acélból lennének vagy én nem is tudom, tök mindegy milyen légy gumit kap és milyen hosszan kell mennie vele, még a legutolsó körökben is időmérős tempót megy, míg mindenki más autóján (a saját csapattársát, George Russellt, valamint Verstappent is ide értve) pár kör után elkezdenek fogyni a gumik és lassulnak vissza.

A most véget ért mexikói nagydíjon is vicc volt, felteszik neki a verseny FELÉNÉL a HASZNÁLT közepeseket, míg Leclerc, Sainz mögötte megkapják a keményeket, amiknek 10-15 körön túl már sokkal jobban kell papíron működniük, erre eltelik még majdnem 40 kör, és nem hogy nem esik vissza Hamiltonnak a tempója, sőt nem hogy még folyamatosan le is szakítja a Ferrarikat, de a legutolsó körben elveszi Verstappentől a leggyorsabb kört is. 40 körös közepesekkel! Ilyen nincsen, ezt senki ne mondja nekem hogy itt nem bűzlik valami.

Erős a gyanúm hogy azok a közepesek csak papíron közepesek, de a valóságban a skála másik végéről vannak, és valójában jóval keményebbek a mezőny többi 19 tagja által használt tényleges keményeknél. Magyarán ugye ezen a hétvégén C3-C4-C5 volt a skáláról, ahol a C4 a közepes, de szerintem Hamilton olyan összeállításból kapott közepeset, ami a C0-C1-C2 skálán van. Csak ugye ezt senki se tudja. Más magyarázat erre nincs, vannak nagy gumimágusok a mezőnyben mint Verstappen, Perez stb., de ilyesminek a közelében nem csinál senki, mint Hamilton rendszeresen. Attól most tekintsünk el, hogy megállás nélkül mindig mázlija is van, mint ma is. Szegény Perezt meg húzza az ág is, fogadni mernék hogy az utolsó futamon elbukja az összetett második helyet.



2023. okt. 29. 23:30
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

A Mercedes is jó gumikezelésben, és Hamilton is. A kettő kombója meg pláne.

Mellesleg most szimplán ez bizonyult a jobb taktikának, az egyre könnyebbé váló autókon jóval kevésbé koptak a gumik, mint a verseny elején. Nem csak Hamiltonnál. A többi közepesen rajtolónak is csak az utolsó pár közben kezdett el igazán fogyni a tapadás.

2023. okt. 29. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

"Mi a magyarázat arra hogy Hamilton Mercedesén mintha egyáltalán nem fogynának a gumik soha?"

Az a magyarázat, hogy Hamiltonnak nem véletlen van 7 bajnoki címe, és még így kiöregedőben is egy k.rva jó versenyző. De ha ezt túlzottan nehezedre esik feldolgozni, felőlem nyugodtan képzelheted azt, hogy csalnak a gumikkal.

2023. okt. 29. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

Az hogy valaki k.va jó versenyző, az még nem jelenti azt hogy az ő autóján örökké kell élniük a gumiknak. Verstappen meg nála is jobb versenyző, mégis elfogytak rajta vagy 20 kör után a közepesek és cserélnie kellett.

De mondom, arra végképp nincs magyarázat hogy hogy fut valaki 40 körös használtakon leggyorsabb kört a futam legvégén. Olyan gumin, ami más autóján már rongyokban szakadozna le normál esetben.

2023. okt. 29. 23:54
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

"Verstappen meg nála is jobb versenyző, mégis elfogytak rajta vagy 20 kör után a közepesek és cserélnie kellett."

Teletankolt autóval.


"Olyan gumin, ami más autóján már rongyokban szakadozna le normál esetben."

Már miért tenné? Pont hogy nem tette a többi autón se. Tehát miről is beszélsz?


Mellesleg az megvan, hogy Norris ugyanúgy közepeseken verekedte magát keresztül a fél mezőnyön, és neki sem fogytak el? Neki is csalnak a gumikkal, mi? Vagy hogy Verstappen a keményebb keverékkel is utcahosszal hagyta le Hamiltont? Nyilván ők is csalnak. Hogy veheti valakinek ennyire eszét a gyűlölködés...

2023. okt. 30. 00:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Elég hamar kiderülne ilyen turpisság amiről itt zagyválsz. Ott a boxokban nem olyan szerencsétlenek vannak mint a TV előtt, ők szagról, kinézetről, stb tudják melyik gumi milyen, nekik nem kell a színét nézni. Ezt a színezős dolgot csak nekünk mugliknak találták ki hogy lássuk a stratégiát.

Ha úgy volna ahogy mondod, akkor már réges-régen feljelentette volna a többi csapat. Ahogy rendszeresen jelentgetik egymást minden más ügyben. Még akár egy fél centis szárnyelem miatt is.

Hamilton egy zseni. Ahogy Senna, Schumacher, stb is azok voltak. 7 világbajnoki címet nem hordanak össze a legyek. Ahhoz a jó kocsi mellett kell a zsenialitás is.

2023. okt. 30. 08:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

Ezen a pályán nem kopnak a gumik olyan nagy mértékben. Ez elég gyakran előfordul manapság sok pályán.

Hamiltonnál egyértelmű volt, mert néztük, Norrisnál is.

Albon is közepesen (sárgán) volt, a futam végégig gyorsult ő is.

Piastri 38.kör -1.23.1 // 52.kör - 1.23.1 // 69.kör 1.23.1

Sargeant a közepeseken a futam végén futotta a 2. leggyorsabb körét

Ocon a 66. körben futotta meg a leggyorsabb körét, mégpedig úgy, hogy előtte 20 körön át csatázott Hülkenberggel.

Russell átlagos ideje azokon a gumikon 1.23.1 volt, 70. kör 1.23.3 - 2 tizedet lassult az etapján. Tehát nála sem volt katasztrófa, csak a többiek egyáltalán nem estek vissza, ezért tűnt lassúnak annyira.

A Haas-ról nem érdemes beszélni, ők 10 kör alatt megölnek bármilyen gumit.

2023. okt. 30. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!