Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Hogyan működik ez a Forma1-ben?

Hogyan működik ez a Forma1-ben?

Figyelt kérdés

Szóval az átigazolásokról érdeklődnék, hogy itt ugyebár szezon közben is vannak mozgolódások és pl ma is Hamilton a Ferrarihoz igazolt, de csak 2025-től versenyez majd náluk.


Na most a kérdés(eim) az lenne, hogy...


Idén (2024-ben) még a Mercinél fog vezetni, ahogy Sainz is a Ferrarinál.


Ilyenkor a pilóták ugyanúgy a maximumot adják a csapatért, vagy már telibe sz@rják az egészet és már a jövő csapatukra fókuszálnak?

Valószínűleg a szerződésben ez benne van, de ezt, hogy tudják bizonyítani, hogy az adott versenyző épp nem a legjobb formáját hozza.


Talán adatokat és stratégiákat is kifecsérelhetnek privátban.


Nyilván ezek csak az én hülyeségeim, de mint már mondtam én nem tudom, hogy ez hogyan működik és ezért is kérdezem meg.


Szóval?



febr. 1. 23:32
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
81%

Adatokat nem oszthatnak meg másokkal, erre komoly szabályok vannak, előfordult már hasonló és óriási botrány + bírság lett a vége.

Hogy ki mennyire teszi oda magát utolsó évében? Jó kérdés. Szerintem változó, pilótától függ. Van, akiben megvan a kötelességtudat és a tisztelet/szeretet a csapat irányába, és az utolsó körig odateszi magát. Aztán vannak olyanok, akik onnantól hogy fixen elhagyják a csapatot, már nem is érdekli őket igazán mi történik, csak a váltást várják. Alonso gyakran csinálta ezt, amikor már fasírtban volt a csapatával és aláírt máshová, elég látványosan nem érdekelte onnantól a dolog, sokszor a rádión is beszólt a csapatának (a híres "I try already, so try yourself" Szocsiban).

febr. 1. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem a többségük ilyenkor is a maximumot (vagy közel maximumot) nyújtja, legalábbis ami a versenyzést illeti. Egyrészt leszerepel az, aki nem így tesz. Másrészt a versenyszellem mindig dolgozik bennük - attól még, hogy a következő évben máshol folytatják, még az adott évben is szeretnének minél eredményesebbek lenni. Azt mondjuk nem tudom, az autó fejlesztésében mennyire vannak benne (gondolom, kevésbé). Még Alonso esetében sem úgy nézett ki a dolog, hogy pusztán a szerződés ténye miatt kezdte leszarni a dolgokat, hanem egyszerűen néhány év után mindig sikerült összebalhéznia az aktuális csapatával.
febr. 2. 01:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
67%
Egyébként az tényleg elég ritka, hogy valaki már a szezonkezdet előtt fixen tudja, hogy a következő évadban máshol folytatja.
febr. 2. 01:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
Szerinted miért ne adná a maximumot? Személyes érdeke, hogy felkerüljön a dobogóra! A csapat másodlagos. Az persze baj, ha gané alatta az autó, mert olyankor jobban kell küzdenie a címért. Az átigazolás is tulajdonképpen részben erről szól, hogy majd hátha jobb autót kap maga alá és hátha a csapat is jobb lesz mögötte, aztán majd kisebb erőfeszítéssel nyerheti a díjakat.
febr. 2. 02:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
79%
Szerintem egyszer meg lehet csinálni, hogy "lelazulsz", többször nem. Mert már nem is fognak szerződtetni, tudván, hogy hasonló szituban náluk is ugyanezt csinálnád, inkább keresnek mást, akiről tudják, hogy nem ilyen a hozzáállása.
febr. 2. 07:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat.

Elfelejtettem kifejteni, hogy miért is tennék ezt.


Először is, ha jól tudom a konstruktőr bajnokság helyezete által kapnak büdzsét a csapatok (a következő évre).

Minél előrébb végez a csapat annál több pénz a következő évre.


Na már most ha ez így van, és netán szoros verseny van a Ferrari és a Mercedes között, akkor Hamilton érdeke az lenne, hogy a Ferrari végezzen előrébb hisz akkor több pénzt kapnak, amiből jobb autót tudnak építeni, ez persze fordítottan arányos a Mercire, akik kevesebb pénzt kapnak és nem tudnak egy "rivális" autót építeni a Ferrari számára, ami szintén jó Hamiltonnak.


Másodszor a Csapatok szempontjából is érdekes lehet ez az egész, mert gondolom nem arra a pilótára fogják építeni az autót aki köztudottan távozni fog.

Szóval Sainz és Hamilton ezáltal se fogja tudni a maximumot nyújtani.


Személyes véleményem szerint ez egy bullshit, hogy így előre köztudottá válik, hogy a Pilóta átigazol. Főleg így, hogy 1 évvel előbb már tudják.

febr. 2. 09:53
 7/15 anonim ***** válasza:
62%
#6, nem az a néhány millió dollár különbség dönt arról, hogy melyik csapat fejleszt jobb autót, hanem a szakmai háttér.
febr. 2. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
79%

Ez nem így működik.

Aki gyengén megy az adott csapatnál töltött utolsó évében, az megingatja a versenyzői képességeibe vetett bizalmat (pont azt, ami miatt őt szerződtette az új csapata).

Aki szándékosan gyengén megy, hogy a régi csapata a következő évben (amikor már az ellenfele lesz) ezáltal is kevesebb pénzt kapjon, az végképp eljátszik minden bizalmat, ilyen destruktív hozzáállású embert senki nem fog leszerződtetni.

Arról meg ne is beszéljünk, a 2024 évi eredmény miatt kiesett pénz leghamarabb a 2026-os autó fejlesztését vetné vissza (a 2025-ös autót nagyrészt lefejlesztik még 2024 folyamán), másrészt eleve kérdéses, anyagilag mennyit lehet ártani így a csapatnak, hisz a másik versenyző közben azért hozza az eredményeket, illetve a bevételük nem csekély része szponzorpénzekből származik.

Az meg szintén mellékes, hogy a jövőben kire építik az autót. A 2024-es autók a lényeges részeket tekintve elkészültek.

febr. 2. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
33%
#7 Azért nem olyan kevés a konstuktőri helyezés alapján osztott díj, a Red Bull 140 millió dollárt kasszíroz (ez több, mint amennyit költeni enged fejlesztésre a költségsapka), a Haas csak 60 millió körül.
febr. 2. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
67%

#9

Azt írd mennyi a különbség a 2. és a 3. helyezett között :)

febr. 2. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!