Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Olyan nagy autógyártók, mint...

Olyan nagy autógyártók, mint Toyota, Honda, BMW, miért szálltak ki a Forma-1-ből (mint gyári csapat) néhány sikertelen szezon után?

Figyelt kérdés
márc. 29. 11:42
 1/6 anonim ***** válasza:

Tul nagy koltseg, penzt veszteseg. Ferrariban is latod hogy nem volt penze mar

Az eladott autokkal tobbre ment

márc. 29. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Hozzáállás. Az autógyártók döntéshozói a piaci működéshez vannak szokva: van egy alaposan kitervelt koncepció, amiből aztán vagy komoly eredmények lesznek néhány éven belül, vagy elkönyvelik kudarcnak és megy a süllyesztőbe. Az ő szemükben az F1-es projekt is egy ilyen koncepció volt. Csak hát a Forma-1 nem úgy működik, hogy jössz, beleölöd a pénzt-időt-energiát és pár éven belül aratod a babért győzelmekkel meg mindennel.

Különösen a BMW volt nagyon gáz: ragaszkodtak ahhoz, hogy nekik megvan a többéves tervük, első évben cél az alkalmankénti pontszerzés, következő évben már a stabil pontszerzés, következő évben dobogók és egy-egy győzelem, az azt követőben pedig már a bajnoki címért akarnak versenyezni. És a 2008-ban az első futamgyőzelmüknél tök komolyan azt gondolta a vezetés, hogy juhé, évről évre jobbak vagyunk, az idei tervcél is teljesítve, feküdjünk rá most már a jövő évi autó fejlesztésére, jövőre már a bajnoki címért fogunk versenyezni. Kubica meg közben a haját tépte, hogy miért nem addig ütik a vasat, amíg meleg (ő vezette a tabellát az után a bizonyos kanadai győzelem után). Jól pofára is estek 2009-ben, szedték is a sátorfájukat aztán. Tegyük hozzá, a gazdasági válság is betett nekik, de akkor sem lehet így hozzáállni a versenyzéshez.

márc. 29. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
(jó, a korrektség kedvéért ne feledkezzük el a 2009-es szabályváltoztatásokról, de az is mindig rizikós, kinek mennyire sikerül beletalálni. a lényeg nem változik: a BMW kihagyta a ziccert.)
márc. 29. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim válasza:

A Toyotánál az eredmények nem jöttek, amit magukhoz képest elvártak. Emlékszem, ők megmondták, hogy ha 2009-ben sem sikerül futamot nyerniük, akkor kiszállnak. Így is lett.

A BMW az ugye BMW-Sauber volt, azt úgy tudom, csak simán visszaadták az eredeti csapatfőnöknek Peter Saubernek. Úgy rémlik, ott is a jó eredmények hiánya volt a fő ok. Ahhoz az egyetlen, 2008-as kanadai futamgyőzelemhez is jókora szerencse kellett, történetesen Hamilton felöklelte Raikkonent a boxutca végén, és mindketten kiestek. Ha ez nincs, nem gondolnám, hogy lett volna esélye ellenük.

A Honda volt az ami asszem pénzügyileg sem állt valami jól, plusz 2008-ra sereghajtók lettek. Belőlük lett a Brawn GP, ami egy évvel később Mercedes lett, tehát végülis Honda => Mercedes.

márc. 29. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
A Honda egy külön kategória, én már rég nem tudom követni, mikor mi jár a fejükben. Az egy dolog, hogy gyári csapatként mekkora bakot lőttek, hogy leszerződtették Ross Brawnt, de kiléptek még azelőtt, hogy a pályára gurult volna az általa tervezett csodaautó. De mint motorszállító, össze sem tudom számolni, hányszor vonultak már ki az F1-ből és tértek aztán vissza.
márc. 29. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Nem volt értelme V8 szívókkal vergődni amikor a piacot a kisméretű turbók uralták.
márc. 31. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!