Kezdőoldal » Számítástechnika » Biztonság » Ha van egy honlap, annak...

Ha van egy honlap, annak üzemeltetője látja azok IP-jét, akik oda regisztrálnak vagy csak ott járnak?

Figyelt kérdés
Ehhez kapcsolódóan pedig: ez egész véletlenül nem minősül adatkezelésnek? és nem kell hozzá külön engedély?

2012. dec. 21. 20:13
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
Nem kell elhinned, de ez attól még így van.
2012. dec. 21. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 A kérdező kommentje:

én nem azt kétlem h jogszabályilag így van ...

hanem h a gyakorlatban bőven elég pl az adott szolgáltatónál egy bejáratos informatikus ismerős, és semmi perc alatt megnéz bármit

most nem?

2012. dec. 21. 23:25
 13/18 anonim ***** válasza:
Nem, nem ennyire egyszerű a helyzet.
2012. dec. 21. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 A kérdező kommentje:

utolsó, és esetleg ecsetelnéd kicsit ezt a bonyolult helyzetet ? :D hálás lennék ...


egyébként nem kezdek el regélni itt, de nekünk már volt egy olyan ügyünk, ami miatt majdnem per lett, mert csupán abból több milliós kár lett, hogy egy oldal üzemeltetője látta az ip-ket .. szal azért nem látom én ezt egyértelműen jónak


Persze most akkor megoldják jogilag annyival, h nem személyes adat és innentől kezdve mindegy, de azért valóban nem ilyen egyszerű és igenis lehet egészen konkrét emberhez kötni egy ip-t akár teljesen legálisan is.

2012. dec. 22. 08:11
 15/18 Alex67 ***** válasza:

Tisztelt #8. hozzászóló...


Először szeretném megköszönni, hogy elolvastad a hozzászólásomat, majd hogy kifejtetted a hozzá kapcsolódó álláspontodat.

Ezen lehetőséget megragadva engedd meg, hogy reagáljak rá....


Azt mondod, hogy nem léteznek olyan cégek, amelyek az általam leírt módon figyelik az interneten történő mozgásokat?

Nos, akkor íme néhány olyan cég, amelyek reklám, protokoll, valamint online hirdetések, vásárlási szokások elemzésére, közzétételére, ezen tevékenységek fokozhatóságára, fogyasztói célcsoportok könnyebb elérhetőségére szakosodott vállalkozások számára is készít felméréseket a saját felhasználásain túl.


AOL Advertising ( [link] )

Ez a cég példásul a divatmárkák népszerűsége szerint végez demográfiai felméréseket, kutatásokat az általad "(is)" látogatott oldalak alapján.


AWeber ( [link]

Ők kifejezetten az email marketingre szakosodtak, és az online reklám üzletágában érdekelt cégek számára végzik áldásos tevékenységüket.


Acerno ( [link]

Online üzletépítésre szakosodott cég, melyek hasonló irányultságú partnerei számára végez kutatásokat, tervez piaci bevezetéseket, melyeket online "marketingdömpinggel" támogat.


Nos, még mindig azt mondod, hogy nincs teljes körű felhasználói fogyasztói szokás, és mozgáskövetés a neten?

Akkor íme a teljesség igénye nélkül még néhány cég, hogy látható legyen, hogy gyakorlatilag nincs olyan területe az életnek, amelyet ne elemezne aktívan valaki.


AdLegend, AdMeld, AdNexus, AdSafe, AdShuffle, AdTech, Adap.TV, AdaptiveBlue Smartlinks

Adara Media, Adblade, Adbrite, Adcentric, Adconion, AddThis, AddToAny

Adify, AdnetInteractive, Adnetik, Advertising.com, Adxpose, Aggregate Knowledge, AlexaMetrics, AlmondNet, BTBuckets, Bizo, BlogRollr és még sokan mások!



A Tracking Company-k tevékenysége, és a "követő" süti működése bár hasonló, de funkcióit tekintve ég és föld a kettő.

Egy "követő süti" egy adott cég/honlap, adott paraméterei alapján "követ", pontosabban tárolja az oldalhoz tartozó, oldalbeállítástól a tartalomfogyasztásig bezárólag az általad elvégzett műveletek adatait, viszont miután kilépsz az adott oldalról nem tud tovább követni, míg a Tracking, IP alapján, illetve beállításának függvényében képes tovább "követni", minden mozgásodat figyelni függetlenül a meglátogatott oldalak számától, és a "fogyasztott" digitális tartalom mennyiségétől.

(Ez utóbbi, már a rosszindulatú követések közé tartozik.)

Ezek a módszerek egyébként mára már drága, és bonyolult alternatívát jelentenek. Ettől létezik sokkal hatékonyabb "kutatási" módszer is.


A napjainkban használatos, és lassacskán általánossá vált gyakorlat, viszont a könnyebb technikai kivitelezés, olcsóbb, pontosabb fenntarthatóság, és kezelés miatt az az, hogy a statisztikák szerint kiemelkedően népszerű, sűrűn látogatott, komoly hírértéket közvetítő, közérdeklődésre számot tartó adatokat tartalmazó oldalak IP címét/elérhetőségét figyelik a Tracking cégek, és az oldalt meglátogatók adatait, megnézett / fogyasztott tartalom mennyiségét, vásárláskor választott fizetés módját, vásárolt termék kategóriáját, darabszámát, vásárlás értékét, illetve az oldalon eltöltött időt rögzítik anonim módon reklám, és marketing céllal.


Ezzel egyidejűleg szeretném kihangsúlyozni, hogy ezek a cégek NEM ROSSZINDULATÚ követésekre szakosodtak, pusztán a reklám erejét kihasználva, bár nem biztos hogy túl etikus módon próbálnak üzleti profitra szert tenni.


Engem személy szerint az dühít, hogy mindez az Én tudtom, és beleegyezésem nélkül történik.

Bár gyűlölöm a kéretlen reklámokat, sokszor tolakodóan agresszív hirdetéseket, stb, ettől függetlenül nem tartom kizártnak, hogy ha tisztességesen, a felhasználó tudomására hozva, hogy reklámcélból szeretnének felméréseket gyűjteni fogyasztási szokások elemzéséhez, akkor nemet mondtam volna.

Mivel nincsen sem bizalmas, sem titkos, vagy törvénybe ütköző böngészési tevékenységem, egyáltalán nem zavart volna ha megkérdeznek, sőőőt még azt is eltudom képzelni, hogy teljes mértékben támogatok egy valóban JÓ cél érdekében indított reklámkampányt, vagy ehhez fűződő piackutatást.

Ellenben így, hogy sunyi módon, mindenféle álca mögé bújva, gusztustalanul, név nélkül megbújva kutakodnak a böngészési szokásokban, fogyasztói magatartásban, azt teljes mértékben elítélem!


Ami a Google-t illeti....

Az, hogy miként szerzi az adatokat nem érdekel, ellenben az sokkal inkább, hogy bár a felhasználói feltételekben feltüntetik, hogy a "személyre szabott" hirdetésekről le lehet iratkozni, azt már nem teszi közzé, hogy ha újraindítod (pl. másnap) a Google valamelyik szolgáltatását, akkor a hirdetések automatikusan újragenerálódnak, attól függetlenül, hogy előző nap leiratkoztál.

Ami végképp bosszantó, hogy nem lehet kikapcsolni a hirdetéseket!

Oké, értem én, hogy ettől ingyenes, hogy reklámokat, hirdetéseket, stb közöl, és ezek bevételeiből tartja fenn magát, de könyörgöm, tegyen már azért valamit a reklámozó, és reklámoztató egyaránt, hogy engem, mint fogyasztót érdekelté tegyen abban, hogy megnézzem / elolvassak, kvázi fogyasszam az általa közzétett reklám célú tartalmakat.


Mindemellett hozzáteszem....

Nem vagyok számítástechnikai szakember, csak egy egyszerű, időközben sok mindent megtanult naiv áldozat, akit egyszer csúnyán megszívattak a "jó indulatú" követésből adatlopássá "fejlődő" reklámokból élő cégek.


Ellenben szeretném ismét kihangsúlyozni, hogy a hozzászólásban említett cégek közül bár több, a felhasználó engedélye nélkül (is) gyűjt(het) böngészési szokásairól adatokat, de mivel ezt törvényesen, személyes adatok közlése, továbbadása nélkül teszi, így tevékenységük jogilag nem, de etikusan elképzelhető, hogy megkérdőjelezhető.

2012. dec. 22. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:

"Nem vagyok számítástechnikai szakember"


Én viszont igen. :)

Az általad említett követés csak akkor működik, ha az adott céloldal szerződik velük/kiteszi egy reklámjukat, amin keresztül tudnak adatot beszedni.

De "csak úgy" megfigyelni kintről, hogy kik látogatnak, mit és mennyi mindent vesznek fizikailag nem kivitelezhető.


Ezeket pedig: " fogyasztott tartalom mennyiségét, vásárláskor választott fizetés módját, vásárolt termék kategóriáját, darabszámát, vásárlás értékét"

A cégek nem adják ki 3. félnek.

2012. dec. 22. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 A kérdező kommentje:

ez alatt mit értesz?

"De "csak úgy" megfigyelni kintről,"


mint említettem, nekünk egyszer sokmilliós kár keletkezett abból h az illető cég látta az IP-ket ... szal most nem tudom, miért állítasz ilyet, főleg ha szakértő is vagy ...


Vagy a másik lehetőség h nem tudom, mire érted a "kintről" szót.


Aztán olyanra hivatkozni, hogy de azokat az adatokat úgyd adja ki 3. félnek, hát ez nem éppen túl szakmai. Itt a technikai lehetőségekről van szó, nem arról, h éppen ki mit hogyan tart etikusnak. mellesleg ha már a kezében van a lehetőség, akkor nyugi, az csak pénz kérdése, hogy kinek és mit ad ki.

2012. dec. 22. 13:54
 18/18 anonim ***** válasza:

Ha kifejted a károtok pontos forrását, akkor meg tudom mondani, hogy miben tér el.


A "külsőt" pedig úgy értettem, hogy egy oldalhoz beérkező lekérdezéseket nem látja az adott szerveren kívül más, maximum a szolgáltató szerverei, amiken az áthalad.


Az informatika pedig pont egy olyan terület, ahol a komolyabb rendszereknél eszméletlenül sok szabályt be kell tartani, különben az ember nagyon csúnyán megjárhatja.


Abból, ha valaki látja az IP-det nem lehet semmi károd.

Ki fejted pontosan, hogy neked hogyan sikerült?

Akkor ha gondolod részletesebben leírom, hogy mi volt a gond.

2012. dec. 22. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!