Kezdőoldal » Számítástechnika » Egyéb kérdések » A műszaki rajzoló szakmához...

A műszaki rajzoló szakmához kell matematika?

Figyelt kérdés
Érdekel a számítástechnika, először játékprogramozó szerettem volna lenni, de ahhoz kell matek, és az nem nagyon megy. A rajzolás viszont annál inkább, és gondoltam egy játékot meg is kell rajzolni, akkor lehetnék műszaki rajzoló. Kell ahhoz matematika?

2017. máj. 26. 21:57
 1/1 anonim ***** válasza:
Hát ezt benézted:D Műszaki rajzoló nem kell, max. concept artist, az ő munkáiból dolgozik a 3D modellező aki általában anyagozza, és textúrázza is a modellt. Amúgy meg játékokhoz annyira nem kell matek, inkább logika, ugyanis a legtöbb játék ma külsős game enginere készül pl.: Unreal Engine, Unity, Cry Engine, Lumberyard stb. Ott a grafika számítása miatt van nagy szükség a matekra meg úgy igazából minden miatt:D. De ha megvan az engine, akkor már csak a játék logikáját kell leprogramozni, aminek a fele nagyon egyszerű scriptekből áll, hogy melyik billentyűre mit reagáljon, ajtók kinyitása, különböző eventek stb. Ha érdekel a rajzolás, akkor a modellezést tudom javasolni, nagyon kreatív munkakör, és matekból inkább csak a geometria tudásod igényli, amire elég nehéz példákat mondani, mert nem vagy benne a szakmában, de olyanokra kell gondolni, hogy pl.: van egy 20fokban eldöntött oszlopod, meg egy függőleges oszlopod, akkor milyen hosszúnak kell lennie a megdöntött oszlopodnak, hogy a legfelső vertexük egy magasságban legyen. Persze ezt lehet szemre is, de nagy ritkán szükség van ilyen pontosságra. Persze vannak különböző segédeszközök pl.: snapping stb. ami segít hasonló helyzetben, vagy nem, olyankor vagy marad a számolás vagy csak simán szemre. Aztán persze UV-zni kell, tehát ki kell teríteni a felületét virtuálisan, hogy rátudd rakni a textúrát, úgy képzeld el, mint ha képzeletben szét akarnál nyitni egy kartondobozt, és meg kell határoznod, hogy hol lesznek a vágások, majd ha szét hajtottad tudsz rá festeni, és amit ráfestesz, az megjelenik az eredeti dobozon. Ez a ráfestés tulajdonképpen a textúrázás. Erre is különböző technikák vannak, vannak szoftverek, amikkel lehet a 3D-s modellre közvetlenül festeni, illetve a hagyományos képszerkesztők, amikkel a kiterített UV mappra tudsz festeni. Eztán jön az anyagozás amit már általában a game engineben csinálunk. Az anyag több, mint a textúra, sőt általában több textúrát is tartalmaz, az egyik az albeo, ez határozza meg a színeket, a másik a roughness ez a csillanást, meg igazából van rengeteg, sőt maszkok is, amik segítségével egy anyagon belül tudsz különböző felületekre különböző textúrákat rakni. Az anyagok általában működnek úgy ahogy vannak, tehát egy alap anyag amit nem cifrázunk általában az esetek 70%-ban elég, aztán ott vannak a bonyolultabb cuccok, amikor állítható rozsda, kopás, koszosság kell, ahhoz már kell egy kicsit programozni, de az is egy idő után már érzésre megy, el se gondolkodik rajta az ember, hogy mit miért csinál, mert szinte mindenre meg lesz a bevált technika. Hát röviden ennyi, igyekeztem érthető lenni.
2017. máj. 27. 00:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!