Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » MIért lehet rossz az internetem?

Arn1 kérdése:

MIért lehet rossz az internetem?

Figyelt kérdés

Már kb. 1 éve vagyok az Invitelnél, és 100mb/s-es netem van. 1év alatt úgy círka 6szor cseréltettem velük modemet, mert mindig tönkrement a net, és ők egyböl mondemet cseréltek(85%-os adatvesztésem volt, senkinek nem volt probléma a FALUBAN csak nekem, de komolyabb kivizsgálást nem kaptam, mondtak pár dolgot, hogy mi lehet a baj, de azt mondták ahoz ásni kellene, de ahoz nincs kedvük). Amikor ki lett cserélve a modem tökéletes volt a netem, mint most is, kb 2 hétig. 2hete mondem csere volt, es mi történt? Hát ismét sz*r. Játékoknál amikor a net jó volt, akkor legmagasabb pingem 60-70volt, de az átlag ilyen 20-45 között mozgott. Most mióta megint rossz, a szokásos van: elkezdődik a ping 30-rol, és felkúszik akár 70-ig is,pillanatok alatt, és pillanatok alatt vissza 30. Ezután megint emelkedik pillanatok alatt 100, majd vissza, és egy idő után azon kapom magam, hogy 100 alá nem megy, 200,270,300,1000, 530, 170.... és így ugrál.

Azt hozzátenném, hogy nem megy semmi a háttérben, ami lehúzhatná a netet. Amikor t-home adta neten, akkor is ez volt a probléma(szerelő azt mondta, hogy " Hát igen ez sz*r, de legalább van net...)

Mi a teendő?Mit tudok csinálni? Teljesen a földben kellene kicserélni valamilyen kábelt? A segítséget előre is köszönöm.



2020. febr. 5. 16:21
 1/2 Mr. V. ***** válasza:

Invitellel nekünk is 3-4 havonta gondunk volt, 1x az utcai elosztóban találtak hibát, 1x egy több utcányira lévő elosztóban, illetve modemet is cseréltek 1x.

Amióta UPC is bejött a faluba 2 év alatt 2 leállás volt (központi hiba, durván fél napos), de azon kívül semmi.

Egy rokonom a tévét is az Inviteltől kapta, neki havonta volt vele gondja egészen addig, amíg le nem járt a hűségidő, utána nem voltak hajlandóak neki meghosszabbítani, mert nem képesek szolgáltatni rendesen.


Egy kábelt kimérni kb. 5-30 perc. Ha a hibabejelentőn jelzed a problémád, kötelesek kimérni az adott végponton (azaz az otthonodban) a sávszélességet. Ha "nincs kedvük", akkor fogyasztóvédelmi felügyelőségen tehetsz panaszt (lehetőleg a rögzített hanganyaggal és dokumentumokkal), vagy a probléma fennállása miatt a hűségidő megszakítható és átmehetsz másik szolgáltatóhoz, aki nem ugyanazon a kábelen dolgozik.


Nem pingeket kell mérni, hanem sávszélességet!

A routerben/modemben más DNS-t is (nem Inviteles, hanem OpenDNS, google DNS) beállíthatsz és mindnek más a pingje, lehet eg külföldivel jobban jársz és még reklámot is blokkol (OpenDNS).


Amúgy a modemekben van diagnosztika, érdemes megtudni, hogy melyek a jó értékek és nálad mennyit mutat (jel/zaj).

2020. febr. 5. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:

Hát ahogy én tudom, elvileg már felvásárolta a Digi az Invitelt, a számlát már a Digitöl kapjuk, de azt mondták nekünk, hogy a két cég attól még külön dolgozik. Megpróbálok egy hibabejelentést, és kérni fogok egy teljes körü hibafeltárást vagy valami hasonlót.


Ehez a DNS dologhoz pedig nem értek. A sebességet,pinget és egyéb dolgokat ezzel az oldallal mértem [link]

A pingem az új mondem bekötése óta megháromszorozódott, mivel akkor frissen lemértem, és az értekeim a következőek voltak

Ping:18

Letöltés 100bol jött 90

feltöltés: 5böl 5.

A mostani mérés szerint

Ping 40-55között (Többször is mértem)

letöltés 100bol 50

feltöltés 5böl 2

A bufferBloat "D" minősítést kapott, a Quality "A", de a sebbesség semmit. Szerintem itt már régóta nagyobb a probléma mint a mondem, és azt sem akarom elhinni, hogy havonta tönkre megy egy. A szerelő mindig azt mondja, hogy érdemes újraindítani hatente egyszer. Senki már nem teszi ez, és nekik tökéletes, csak én küszködöm a nettel.


Egy kicsit visszatérve, nálunk nem elérhető az UPC...

De köszönöm szépen a segítségedet.

2020. febr. 5. 17:40

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!