Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » Állandóan elmegy a net!?

Dr.Nemes kérdése:

Állandóan elmegy a net!?

Figyelt kérdés
Problémám a következő: naponta többször elmegy az internet és csak akkor lesz újra jó, ha ujrainditom a modemet, de néha az se elég neki, legtöbbször inkább áramtalanítom a lakást és csak úgy lesz jó, a szolgáltató nem lát semmit... Ha kijönnek kapásból 5000...valakinek valami tipp?

2020. ápr. 14. 09:14
 1/2 anonim ***** válasza:
Ha te fizetsz egy szolgáltatásért, ami nem működik, akkor nekik ingyen ki kell jönniük és meg kell javítaniuk. (Persze a korona ezen most nagyban változtathat.)
2020. ápr. 14. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:
100%

Ha a modem újraindítása néha segít, akkor az még nem feltétlenül jelenti azt, hogy a gond a szolgáltató oldalán van (amihez a modem bizony hozzátartozik!!!). Ha a modem után van egy (vagy több) router és a szolgáltató azt be tudja bizonyítani, hogy a vonallal és a modemmel sincs gond, akkor tényleg esélyes, hogy fizetned kell (legalább egy kiszállási díjat). Ezért első körben javaslom, iktass ki minden router -t a hálózatból, ami nem a szolgáltatóé és kábeles kapcsolattal teszteld a hálózatot. Ha a hiba így is fennáll, akkor az a szolgáltató eszközeiben (valószínűleg a modemben) lesz, vagyis nem kell fizetned, kivéve ha a koronavírus helyzet az ilyesmire hatással van (ÁSZF -ben foglalva van információ a különleges helyzetekre vonatkozóan, amit én nem tartok valószínűnek) vagy Te konfiguráltad hibásan a modem -et. Ha a hiba így (router(ek) nélkül) nem jelentkezik, akkor valamelyik router -el lesz a gond (ami nem a szolgáltató dolga, de anyagi ellenszolgáltatás fejében megoldhatják a dolgot). Ebben az esetben (ha egy vagy több router -el van gond) először reset -eld, majd konfiguráld újra a router(ek) -et. Ha ez sem oldja meg a gondot, akkor firmware frissítés a kérdéses router(ek) -nek, majd újra konfigurálás. Ha ez sem segít, akkor router csere marad csak.


Ha bele nyúltál a modem konfigurációjába, akkor állítsd vissza, ebben telefonon is segíthet a szolgáltató. Ez azért (is) fontos mert ilyen esetben (is) kifizetthetetik a kiszállást és a visszaállítás órabérét is. Ha nem nyúltál bele a modem -be, de a hiba közvetlen a modemre kábelezett számítógépen is jelentkezik, akkor (hacsak nem a gép hibája) a szolgáltató a ludas, javítaniuk/cserélniük kell ingyen, kivéve ha a modemet megvásároltatták veled (ami szemétség lenne és a normálisabb szolgáltatók ilyet nem csinálnak).

2020. ápr. 15. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!