Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » A Vodafone minden ok nélkül...

A Vodafone minden ok nélkül korlátozza az előizetőinek az internetsebességét?

Figyelt kérdés
Korábban tizenévig UPC előfizető voltam. Az internet sebessége ez idő alatt szinte mindig(!) az előfizetett internetcsomagom névleges sebessége körül volt. Pár hónapja be kellett jelentenem egy hibát mert annak ellenére, hogy 500 Mbit/sec-es internetre fizetek elő azt vettem észre, hogy jó ha 80 Mbit/sec-el csorgott a net. Először arra gondoltam, hogy a vírus miatt mindenki otthon van, filmezik, torrentezik meg online tanul ezért lassú a net, de az időközben Vodává változott szolgáltató azt mondta, hogy valóban baj van a modemtől érkező jellel. Ingadozik. Azóta 3x voltak már kint nálam. Cseréltek vezetéket házon belül, cseréltek modemet és kint az oszlop tetején is csináltak valamit. Azóta a jel stabil az internet sebessége viszont az istennek sem megy 160 fölé. Inkább az a helyes megfogalmazás, hogy akár mikor mérem, reggel, este, hétvégén, ünnepnap vagy munkanap, a sebesség 120...160 Mbit/sec. Érdekes, hogy a garantált sebesség ennél a csomagnál 100 aminek persze véletlenül sem megy alá, így reklamációra nincs lehetőségem. Annyira gyanús ez nekem. Más is tapasztal ilyet? Arra is kíváncsi lennék, hogy egész magyaroroszágon fennál ez a helyzet vagy csak itt Eger környékén tiszteli meg (bizonyos?) előfizetőit a Voda. Szerintem sokat esett a színvonal mióta átvette a UPC-t. Szerintetek?

2020. júl. 22. 15:40
 1/9 anonim ***** válasza:

Félreértesz valamit, de az ÁSZF valószínűleg tisztázná ezt, ha elolvasod: a csomag neve igazából a maximális elérhető sebességet tartalmazza, ami optimális esetben érhető el (hálózati infrastruktúra, leterheltség és egyéb dolog függvényében), a valóságban pedig te a garantált sebességre fizetsz elő, ami a fenti optimális esetben elérheti a maximumot.

Ezért jól láttad azt, hogy nem reklamálhatsz, mivel szerződésszerűen történik a szolgáltatás. És még elég jó fejek is voltak, ha megpróbáltak az infrastruktúrán javítani, hátha ki lehet hozni belőle többet, ha tényleg csak az az akadálya. Azt mondhatták volna, hogy semmi gond, a szolgáltatás jogszerű, te pedig élvezd ami van, vagy nyugodtan menj máshoz.


Nincs szándékos lassítás meg egyéb összeesküvés ellened, én igazából még csak jogosnak sem találom a kérdést. 100-as garantált sebességnél te kimérsz 160-at, de számon akarod kérni hogy miért nem 500. Azért nem 500, mert te egy 100-as netre fizettél elő, ami akár az 500-at is elérheti. Ha 500 kell, akkor fizess elő olyan csomagra, ahol 500 a garantált.

2020. júl. 22. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
A válaszod finoman szólva is hülyeség. Nem sértegetni szeretnélek, bocs, de Te vagy, az aki teljesen félreérti a kérdést! Tisztában vagyok a garantált sebesség fogalmával. A kérdésem az volt, hogy mivel a UPC idejében (pár hónapja) a MÉRT sebesség folyamatosan 500 Mbit/sec volt(!!!!!), de azóta sokkal kevesebb. A mögöttes infrastruktúra közben nem változott, tudtommal. Leglábbis nem gondolom, hogy átvezetékelték volna a hozzám vezető hálózatot. Ha pedig ez így van, mi más okozhatja ezt a különbséget? Ahogy írtam, már tizenéve ugyan ott fizetek elő a szolgáltatásra és csak az utóbbi időben találkozom ezzel a problémával. Ne mondd nekem azt, hogy így normális! UPC-nél az esetek nagy százalákában jóval a garantált sebesség fölött volt a szolgáltatás sebessége. Most éppen csak eléri azt. A szolgáltatás helyszíne nem változott. Vagy a hálózat leterheltsége lehet folyamatosan akkora, hogy nem jön a sebesség vagy pedig korlátoznak szándékosan. Nyilván nem fogok itt pálcát törni felettük, csak kíváncsi vagyok más tapasztalataira is. Köszi egyébként a hsz-t!
2020. júl. 22. 16:11
 3/9 anonim ***** válasza:

Nem, nem lassítanak szándékosan.

Amit te lassulásnak nézel, az azért van, mert nincs már UPC. Külön szolgáltató volt, saját szerverparkkal, saját elsődleges és másodlagos szolgáltatói szerződésekkel. A Vodafone amikor átveszi, akkor a hozzá tartozó szerverek és kábelek is át vannak irányítva, mert például egy másik amerikai vagy európai szolgáltatónál fizetnek elő a nemzetközi vonalra. Ez a vonal nyílván más paraméterekkel rendelkezik.

2020. júl. 22. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Pontosan, az infrastruktúra nem csak azt jelenti, hogy milyen kábelek vannak az utcádban, hanem azt, hogy a szolgáltatónak milyen linkjei vannak a nemzetközi elosztó központokban.
2020. júl. 22. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Amíg folyt az átváltás, tobbszor allt le a net par órára. De a sebesseg sosem csökkent.
2020. júl. 22. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Nekem is volt hasonló problémám az UPC/Vodafone-val, az ügyintéző is bunkó volt, egyszóval elegem lett a Vodafoneból, és átmentem a Telekomhoz, ott 300as netem van, 290 mindig megvan, de sokszor kerek 300, csak ajánlani tudom.


A Digin is gondolkoztam, mert sok jót hallottam, csak ahol én lakok oda pont nem lehet bekötni a Digi-t.

2020. júl. 22. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim válasza:
Most integrálják a hálózatot [link]
2020. júl. 24. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Köszi utolsó! Nagyon hasznos! Ment a pipa! Na ugye, hogy nem én vagyok a paranoiás meg az összeesküvés elmélet gyártó!? Tényleg valami gondnak kell lenni náluk. Remélem sikerül azért nekik minél előbb beintegrálni a UPC-t, mert a jelenleg kapott szolgáltatás, hát nem is tudom.... mintha 10...15 évet visszamentem volna az időben....
2020. júl. 25. 06:36
 9/9 A kérdező kommentje:

Hátha valakit érdekel az azóta történt fejlemény.... :)


Nos, novemberben lejárt a hűségem a Vodánál, Telekomra váltottam mert az volt errefelé elérhető. Az 1000/1000 Sebességű internet azóta 940/940 -el jön-megy. Reggel, este, délben, Karácsonykor és remélem, hogy ma Szilveszterkor mérve is! :) A skype meetingek már nem szakadoznak azóta. Újra! Déjà vu, mint a UPC idejében(!, jó, azóta már home office korban élünk, de még így sem! :) ) Összefoglalva, nem bántam meg a váltást. Sajnos a Voda nálam nagyon eljátszotta a több tíz év alatt kialakult bizalmamat és elkötelezettségemet a UPC irányába. Additionally, amikor az eszközöket vissza akartam vinni, nem lehetett leadni azokat két nappal sem hamarabb, mint ahogy a szerződés lejárt volna. Hiába mondtam az üfsz-on, hogy kifizetem a díjat a szerződés végéig és, hogy már be is van kötve az új netem, a UPC vezeték pedig már le is van vágva a házunkról, így nincs szükségem az eszközeikre a továbbiakban. Most szeretném őket visszaadni, mert most jártam éppen erre. Az ügyfélszolgálaton egy tényleg kedves hölgyike bizonygatta, hogy sajnos tényleg nem tud mit tenni, mert ha most átveszi tőlem, akkor a rendszerük automatukusan úgy veszi, mintha felbontottam volna a szerződést idő előtt. Cserébe viszont nincs időlimit, így később bármikor visszavihetem az eszközöket, miután már lejárt a hűségidő, akár egy év múlva is. Hát jó! Amikor legközelebb mentem, már egy másik hölgyike fogadott a Vodánál, aki megkérdezte, hogy miért hagyom el őket, majd mikor elmondtam, akkor elkezdett velem flegmázni. Mindezek után azt is nehezményezte, hogy kértem tőle igazolást, hogy a nálam lévő eszközöket leadtam. Nagy nehezen aztán végül duzzogva adott egy papírt. Na mindegy! Én a fent írtakat tapasztaltam ezeknél a szolgáltatóknál. Remélem azért, hogy sikerül a Vodának is hamarosan beintegrálni a UPC-t a rendszereibe és mielőbb normális szintű szolgáltatás nyújtani. Egyelőre a Telekom most olyan nekem mint a UPC volt régen. Bár Telekomnál is volt egy-két kezdeti nehézség, de azóta ezek megoldódtak és remélem most már sokáig így is marad! :)

2020. dec. 31. 10:05

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!