Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » Hol lehet arra vonatkozóan...

Hol lehet arra vonatkozóan információt találni, hogy a Citromail és Indamail mennyit vesztett a fizetőssé tételével?

Figyelt kérdés

Esetleg nyereség, bár azt kétlem.


Felhasználó/Bevételre gondolok. Esetleg valami "Hát erre rák....tunk" vélemény nyilvánítás/cikk?


2023. szept. 24. 17:52
 1/2 anonim ***** válasza:
Nem fognak sehol dicsekedni vele. A cégek pénzügyi beszámolóiban vannak ilyen adatok, de ömlesztve mindennel együtt. És mindezt találd meg valahol norvég nyelven.
2023. szept. 24. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

"Esetleg nyereség, bár azt kétlem."

Én nem kétlem.

Mind a két szolgáltatás már erősen rohadt, mielőtt a Fjordmail megvette. Igen, ennek következtében a felhasználói bázis többségét elvesztette, ez tény. Ennek mértékéről csak tippelni lehet, de a legvalószínűbb egy kb. 90% körüli érték. Mielőtt még bárki ezt olvasván hanzó szájjal kezdené szidni őket, meg hangoztatni, hogy "én megmondtam, hogy hülyeség", azért számoljunk kicsit utána!

A klasszikus, reklámozós modellben vajon mennyi bevétele származik a szolgáltatónak egy felhasználó után? A pontos értéket nem lehet tudni, mivel a reklámszerződések többsége egyedi megállapodáson alapul, és ezeket nem szokták nyilvánosságra hozni, de egy átlagos felhasználó utáni havi reklámbevétel az egyszámjegyű kategóriába esik. NYilván ez sok mindentől függ, de egy felhasználó után ha van a szolgáltatónak 10 Ft. bevétele, az már jónak mondható. Az átlag 1-2 forint már sokkal valószínűbb.

Ezek alapján pedig az jön ki, hogy egyetlen fizetős ügyfél nagyjából ugyanannyi bevételt hozni, mint ezer (pesszimistább becslések szerint száz) ingyenes ügyfél.

Csak egy példa kitalált számokkal: ha eddig volt százezer ügyfelem, és ügyfelenként havonta átlagosan 5 forint reklámbevétellel számolhattam (ami egy kifejezetten jó érték), akkor volt havonta 500 ezer forint bevételem. Oké, fizetőssé tettük a szolgáltatást, havi egy Bethlen-bankóért cserébe lehet ezentúl igénybe venni. Ha csak az ügyfelek 1 százaléka marad meg (a példánk szerint százezer helyett pusztán ezer), az is azt jelenti, hogy 2 millió lett az árbevételem. 1%-os ügyfélmegtartás mellett is megnégyszereződött az árbevétel. Vagy ha úgy tetszik: egy fizetős ügyfél kb. 400 ingyenes ügyfélnek megfelelő bevételt hoz a házhoz. Márpedig maradtak jücskán fizetős ügyfelek. Többek között én is. "Jaj, hát miért vagy ekkora degenerált hülye, miért nem váltottál már másra?" Azért, mert ezt a címet használtam már jóval azelőtt is, hogy a GMail egyáltalán elérhető lett volna a nyilvánosság számára. Ugyan az elsődleges címem már nem ez, de még egész biztos, hogy jó ideig megtartom, hiszen majdnem 15 éven át mindenki ezt a címemet ismerte, és havi 2000 forint meg nem éri el azt a fájdalomküszöböt, aminél már erősen elgondolkodnék a megszüntetésén. (Hozzávetőleg ez 4-5 energiaital ára. Vagy ha valaki dohányzik, akkor egy kis adag cigarettadohányé. Vagy 4 táblacsokié.)


A Fjordmail pedig pont az elkallódott, romlásnak indult levelezőrendszerek újraélesztését vette célba. Láthatóan sikerrel, hiszen nem a Citromail és az Indamail az elsők, ahol kezdték. Üzemeltetnek norvég, dán, finn, dél-afrikai, olasz, és magyar s-mail szolgáltatásokat is. Ráadásul a kiszolgálói háttér mindegyiknél ugyanaz, szóval elég egy rendszert fenntartaniuk, ás nem 10-et. Gyakorlatilag a Fjordmail részéről annyi történt, hogy az eddigi ügyfeleikhez kaptak még párezer/pártízezer új ügyfelet. Annyit kellett csinálniuk, hogy az indamail és citromail domainek DNS-bejegyzéseit át kellett állítani (10 perces meló), meg hogy el kellett magyarul is készíteni a felületet, és 1-2 magyar kollégát le kellett szerződtetni, aki az ügyfélszolgálatot ellátja. (Ami egyébként nagyságrendekkel színvonalasabb, mint amit az Inda és a Citromail nyújtott kb. 2008-2010 óta.)

2023. szept. 25. 01:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!