Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » Lenne igény egy ilyen témájú...

Lenne igény egy ilyen témájú YouTube csatornára?

Figyelt kérdés
A csatornán egy videósorozat keretében mutatnám be a magyar zene történetét, de foglalkoznék könyvgyűjtési, könyveladási, vásárlási és könyvkarbantartási, javítási tanácsokkal. Esetleg kiépítenék a csatorna mögé egy weboldalt, ahová további tartalmakat, kottákat, saját dokumentumokat, képeket töltenék fel. Netán csatolnék hozzá egy Discord szervert is a fiatalabbak kedvéért. Működhet?

2023. nov. 12. 21:17
A kérdező szavazást indított:
Igen, engem érdekelne
Igen, szerintem lenne rá igény bár engem nem érdekel
Működhet, de szerintem nem éri meg belevágni
Nem, ez nettó hülyeség
12 szavazat
 1/6 bazaltkaroly ***** válasza:
Engem érdekelne. Fontos, hogy úgy csináld meg, hogy szórakoztató is legyen, ne csak száraz énekórai beszéd. Ha megvan a csatorna, akkor linkeld ide, mert megnézném.
2023. nov. 14. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
36%
Ez két külön csatornára való.
2023. nov. 14. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Elméletben akár sikeres is lehet egy ilyen csatorna, de hogy a gyakorlatban valóban az lesz-e, az csak akkor derül ki, ha megcsinálod. Így leírva mindenki csak az alapján tud nyilatkozni, hogy ő milyennek képzeli el és az alapján mit gondol. De hogy ha megcsinálod, valóban nézni fogja-e bárki, az egy csomó más tényezőn múlik.

Pl. hogy eljut-e a csatornád azokhoz az emberekhez, akik néznék. Merthogy attól még nem fogja minden potenciális néző megtalálni, hogy te megcsinálod és felteszed. Ezen kívül nagyon komoly közösség építő és marketing munka is kell hozzá, hogy a célközönségből minél többen megtalálják. Mert hiába érdekelNE valakit, ha el se jut hozzá a hír, hogy létezik ilyen csatorna és a keresővel se tudják megtalálni.

Na meg persze érdekesnek, szórakoztatónak is kell lennie ahhoz, hogy akiket érdekel, azok tényleg nézzék, sőt lehetőleg még ajánlják is másoknak, ami miatt egyre több nézőt szerezhetsz vele.


Sajnos sok esetben eleve nem is tud népszerűvé és sikeressé válni a legtöbb csatorna, vagy esélye sincs rá a téma, kivitel, akármi miatt, vagy a készítője sokkal előbb feladja, mert úgy érzi, hogy nem éri meg az időt és energiát, mint eljönne az áttörés és a siker.

Nem árt a magad számára definiálni, hogy miért is csinálod, mi a célod, mit szeretnél elérni vele? Ha csak a saját szórakoztatásodra, akkor egyszerű a helyzet, csináld és élvezd! Ha népszerűség, akkor már nem árt definiálni, az mit is jelent számodra? 10-100-1000-1 millió követőt tekintesz sikernek?


Ha pénz, megélhetés, meggazdagodás a cél, akkor pláne nem árt definiálni valamilyen cél számokat, amiket el szeretnél érni. Mennyi időn belül, mennyi bevételt szeretnél, üzleti tervet készíteni, hogy mégis mitől, hogyan várod azt a megtérülést. Na meg, hogy milyen haszon áldozati költségeket vállalsz be a célszámok teljesítésének megvalósításához. Mert ugye már maga az idő és energia is pénzbe kerül (minimum annyiba, amennyit máshol nem keresel meg amiatt, mert ezzel töltöd az idődet és nem más bevétel termelésre képes dologgal), a technikáról és egyebekről nem is beszélve.


A legtöbben azt mondják, hogy akkor csináld, ha téged érdekel, élvezed magát a folyamatot, szívesen csinálod és ne az érdekeljen, hogy mennyien nézik, megtérül-e, stb. Na meg azt is sokan mondják, hogy az első 3-5 évig alig fogják nézni és semmi bevételt nem fog termelni, de még utána sem biztos, hogy igen. Aztán, ha még mindig lelkesen, kitartóan és jól csinálod, akkor utána talán idővel lehet is belőle valami népszerűségben és akár még üzletileg is.

Ezt a YouTube algoritmus is hasonlóan kezeli. Eleinte nem/alig fog az algoritmus megtámogatni, nézőket hozni. A YouTube pontos statisztikákkal rendelkezik arról, hogy a csatornák mennyi ideig aktívak, mennyi idő után adják fel teljesen az emberek. Ha nem látja, hogy addig kitartasz és csinálod folyamatosan, nem adod fel, akkor nem fog ajánlani, mert minek, mikor úgyis abba hagyod. Ha sikerül túlteljesítened az átlagos csatornákat, akkor inkább fog ajánlani.

Közben minél több nézőt tudsz egyéb módszerekkel a csatornádra irányítani, minél többen nézik maguktól/miattad a csatornát a YouTube segítsége nélkül, annál inkább fogja a YouTube is ajánlani, mert azt látja, hogy egyre többen nézik a videóidat. Viszont a legfontosabb nem az, hogy hány megtekintés van a videóidon, hanem hogy milyen a videóid néző megtartási aránya. Ha boldog-boldogtalant rászabadítasz a videóidra, akkor lehet, hogy viszonylag sok megtekintésed lesz. Viszont ha a videóid nem érdeklik azokat, akik elkezdik nézni és pár másodperc után le is állítják, becsukják, akkor a néző megtartási értéked rémesen lecsökken, amiből a YouTube algoritmus azt fogja látni, hogy a videóid nem érdekesek az embereknek, nem érdemes nekik ajánlani, hiszen alig nézik valameddig. A YouTube célja pedig az, hogy minél tovább a YouTube-ot nézzék az emberek. Azokat a csatornákat ajánlják másoknak, amiket általában minél tovább néznek az emberek, vagyis minél jobb a néző megtartási statisztikájuk.


Na meg egy ilyen témájú csatornánál vigyázz a szerzői jogokkal. A zenék, kották, képek, mind szerzői jogokat érinthetnek, sérthetnek, reklamációk lehetnek belőle. Akkor is/pláne, ha egy külön weboldalon teszed elérhetővé a képeket, kottákat, egyebeket. Viszont külön oldalt, közösségi oldalakat, hírlevelet, közösség építést mindenképp erősen ajánlott csinálni minden YouTube csatornához, hogy a közönséget minél inkább mozgósítsd, összekovácsold, a videóidhoz tudd irányítani - viszont egyúttal nehezíti is a feladatod, mert nem elég csak a videókat megcsinálni, még egy csomó extra dologra is figyelned kell mellette, megy vele az idő, energia, ezzel is kevesebb idő és energia jut a videókra. Nagyon könnyű felaprózódni a túl sok tennivaló és feladat között. Minél régebben csinálod és minél több időd és energiád van benne és minél kevésbé térül meg, annál nagyobb teherré tud válni mindez egy idő után.

Aztán az is komoly teherré tud válni, ha évek munkája után jössz rá, hogy hiába népszerű amit csinálsz, ha közben képtelen vagy bevételt csinálni belőle, mert azt elfelejtetted kitalálni, hogy valamilyen üzleti modell is kéne hozzá, ami képes pénzt termelni, mert önmagában az, hogy csak nézik és mágikus módon valahonnan pénz is lesz belőle, ritkán szokott működni - és pláne nem igazán az ilyen témájú videóknál.


Azt is fontos tudni, hogy eleinte messze nem fog olyan jól menni neked, mint másoknak, akik már évek óta csinálják és talán már előtte iskolában, vagy egyéb média munkahelyen is azt tanulták, hogyan kell csinálni. Rengeteg munka és gyakorlás kell hozzá, hogy belejöjjön az ember, kitapasztalja, mit hogyan kell csinálni. Maga a beszéd sem könnyű feladat, jól beszélni külön tudomány. Nem véletlen, hogy a legtöbb tévés beszédtechnikát, előadásmódot tanul, stb. Egy YouTubernek ugyanúgy ki kell tapasztalnia, hogyan beszéljen, hogyan adja elő azt, amit át szeretne adni a nézőinek. Az első 10-100 videódat a kutya sem fogja nézni, de a 150-200-adik sokkal jobb lesz, mint az elsők. Eleinte ne is a világmegváltó nagy dolgokat akard átadni, csak gyakorold, hogyan kell kamerába beszélni, műsort, mondandót strukturálni. A világmegváltó nagy témákat ráérsz azután feldolgozni, ha már túl vagy az első jópár tucat egyszerűbb videón és kitapasztaltad, milyen a lakás akusztikája, milyen mikrofonba milyen messziről kell beszélned, hogy ne visszhangozzon annyira, milyen napszakban milyen világítással tudsz használható videót felvenni, stb...


Ajánlom figyelmedbe az Unlimited csatornát. A rengeteg (számomra tök érdektelen és mások által is kevésbé nézett) gameplay videó között vannak remek podcast beszélgetései, sok más téma mellett érdekes beszélgetések több zenésszel. Nem utolsó sorban van rajta Kéri Lászlóval egy több részes rocktörténeti beszélgetés is:

https://www.youtube.com/watch?v=oCYdRGiloDg


Egyrészt a téma és a műfaj miatt is érdekelhet, meg arra is adhat némi támpontot, hogy mennyire nézettek ezek a videók a csatorna többi videójához képest. Egyébként többek közt YouTuberekkel is vannak fent beszélgetések, szóba kerül az is, hogy mennyi munka van ebben a műfajban, ami szintén érdekes lehet neked.


Ott van például a beszélgetése Zsiros László Róberttel:

https://www.youtube.com/watch?v=9-5JqWroHP4


Aki pont a napokban sokkolta a követőit azzal, hogy 15 év után abbahagyja a Szertár podcast készítését:

https://www.youtube.com/watch?v=cyZDzDJ_PEM


Ez szintén tanulságos lehet számodra a saját terveiddel kapcsolatban.

2023. nov. 14. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

3

Köszönöm a választ, a tanácsokat és külön a hosszú kifejtést! :) Igen, néhány dolgot valóban elfelejtettem leírni: ez egyelőre csak hobbi lenne, később lehet komolyabb de bevételre semmiképp nem számítok belőle, nem azért csinálnám. Nem is kívánok komolyabb technikára beruházni, a terv egyelőre az lenne hogy csinálom, aztán meglátjuk. Ha lesz pár követőm, akkor oké, ha a weboldalt is látogatják az még jobb, de ha tényleg a kutyát sem fogja érdekelni mire kész lesz a sorozat, mert ugye minden történetnek, így a zenetörténetnek is vége egyszer, akkor pedig letörlöm az egészet a fenébe :). Mert ha addig nem kaptak rá a fő témára, akkor az utána következő, egy-két videós kisebb témákra sem fognak. Nyilván mindezt úgy hogy közben népszerűsítem is a csatornát, család, ismerősök, közösségi oldal stb.

2023. nov. 14. 23:17
 5/6 anonim ***** válasza:

Letörölni semmi esetre nem érdemes, ha nem népszerű. Simán lehet, hogy pont egészen más videók miatt figyelnek majd fel a csatornára és attól válik népszerűvé a korábbi tartalom is.

Pont ez a YouTube-nak (és sok más web2.0 rendszer) népszerűségének a titka, hogy az újabb és újabb tartalom mindig újabb embereket hoz be, egyre népszerűbbé válik a régi tartalom is és kölcsönösen erősítik egymás népszerűségét a régi és az új. Na meg lehet linkelni és visszahivatkozni is a régi videókra, főleg ha valami újabb téma miatt érdekessé válik egy régi videó.


Mondjuk, ha iszonyatosan nem nézik a régi videókat, az újabbak meg jobban felfutnak, akkor érdemes lehet akár azt is megpróbálnod, hogy törlöd a régit, mert úgysem nagy kár az a kevés megtekintés és feltöltöd újra - vagy akár leforgatod újra, mikor már jobban megy a beszéd, a vágás, lehet, hogy második, harmadik nekifutásra ugyanaz a téma is jobban, érdekesebben sikerül majd.

2023. nov. 14. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Az is nagyon relatív, hogy mi a sok és mi a kevés követő. Egyfelől, ha csak egy-két emberre sikerül nagy hatást gyakorolni a számodra fontos tartalommal, az már önmagában is nagyon fontos eredmény lehet.

Maradva a zenetörténetnél, ha csak egy pár embert ihletsz meg és esetleg pont belőlük lesz, talán pont a te hatásodra a következő Mozart, az talán nem hatalmas jelentőségű - még akkor is, ha esetleg neked erről fogalmad sincs?


Vajon jobb-e, ha őrült népszerű vagy és egyetlen felhívásoddal háromszor is megtöltöd a Sportarénát, mint Azariah - csak épp a tartalmad vacak és vállalhatatlan, mint sok népszerű YouTuberé sokak szerint (ezt már nem feltétlenül Azariah-ra értem, de mindenki azt ért alatta, amit akar)?


Azért az sejthető, hogy a zenetörténet, mint témakör épp csak egy picivel népszerűbb az atomfizikánál és messze nem olyan népszerű, mint a celebek, csajok, stb. A YouTube-on pláne sok esetben a hangzatos címek, látványos thumbnailek számítanak.

Pl. Közkeletű alapszabály, hogy indíts a lényeggel, hogy miről szól a videód, mert ha az első 3-5 másodpercben nem győzöd meg a nézőt, hogy érdemes végignézni a videót, akkor esélyes, hogy nem fogják tovább nézni. Közben viszont sokszázezres YouTuberek is vannak, akik nem követik ezt és mégis sokan nézik a videóikat. Szóval mindent a helyén kell kezelni, ki kell tapasztalni, hogy neked mi jön be. Ha nem úgy működik, ahogy szeretnéd, akkor érdemes lehet kicsit (vagy akár nagyon?) változtatni rajta.


Nekem vannak a kedvenc csatornáim közt többen is olyanok, amiknek csak párszáz követője van. Sajnos a többségét abba is hagyta a készítője, mert ennyire kevés embernek nem éri meg számára beleölni az időt és energiát. Pedig én szívesen néztem őket. Más még kitart. Remélem, sokáig és remélem, neki megéri.


Én pl. bele sem vágok, mert tudom, hogy nem érné meg és csak bánnám. Más területen már megjártam, nem akarok újra ugyanúgy járni.


Remélem, sikerrel jársz! Majd linkeld a csatornát, ha már nyilvános, én is kíváncsi leszek rá!

2023. nov. 15. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!