Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » Most komolyan vannak ilyen...

Most komolyan vannak ilyen emberek? Akik szerint nem etikus Adblock-ot használni?

Figyelt kérdés

Mert tudom, hogy a weboldalak is a reklámokból élnek (index, origo, vagy akár ez az oldal is), de ki az aki emiatt nem használja ezt?

Azért kérdezem, mert egy ilyen indexes cikk alatt nagyon ment a felháborodás a facebookos kommentekben, hogy mekkora egy (moderátorok miatt nem lehet kiírni :)), aki ezt használja.


2015. ápr. 25. 11:13
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Érthető például a másik oldal reakciója, hiszen ők ebből élnek. Akik meg hőzöngenek, azok gondolom szeretik az egymás után több tíz felugró ablakot, meg a pornó hirdetéseket mindenütt.
2015. ápr. 25. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

szerintem teljesen normális aki reklám blokkolót használ



miért?


mert az embert csak hátráltatja meg idegesíti az összevissza ugráló, belógó, beszélő, időlopó(pl. várj 5 másodpercet), agresszív reklámokat


hol kapcsolnám ki a rekl. bl.?


ahol fix helyen van a reklám, nem takar ki semmi lényeges dolgot, nincs 3+ reklám az oldalon(esetleg lehet pár darab, de akkor ne legyen zavaró (pl. csak szöveg alapú reklám, semmi csicsa, meg mozgó dolog))

2015. ápr. 25. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim válasza:
100%
Én személy szerint használok Adblock-ot, mert rettentően idegesítenek a reklámok akár egy Youtube videó előtt, akár ezen az a oldalon. Nem fogom kikapcsolni azért, mert "szegény weboldalak tönkremennek".
2015. ápr. 25. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

Az etikusságán nem vitatkoznék, maximum az eredményén.


Alapvető közgazdasági "tézis", hogy nincs ingyenebéd, mindenért fizetni kell. A weboldal üzemeltetője például a tárhelyszolgáltatónak a tárhelyért (a szerver üzemeltetéséért). A tárhelyszolgáltató a szerverhoszting-cégnek az áramért/a bérelt vonali internetért. És így tovább. És mindenki profitot remél.


Egy bevett kereskedelmi gyakorlat, hogy úgy adják olcsóbban a terméket a végfelhasználónak, hogy más cégeknek díjért megengedik, hogy reklámozzanak a termék(b)en/a termék mellett - ez által lentebb lehet szorítani a termék árát (ami versenyelőnyhöz juttatja a terméket előállítót), a másik oldalon meg esélyt adnak a reklámozónak, hogy potenciális kuncsaftot szerezzen. Az újságoknál - a hasábos kialakítás folytán - jól be lehet skálázni a tartalom/hirdetés egyensúlyt; a TVknél/rádióknál pedig a megfelelő időzítésű (nem zavaró) és konzekvensen betartott (így megszokható) műsor/reklám arány gondoskodik a hatásosságon.


A weben is működhetne mindez, csak az arányokkal van a baj - e miatt jöttek létre a reklámblokkolók.

Viszont a reklámblokkolók is túllőttek a célon - ezért is került az Adblock Plusba a "Néhány nem tolakodó hirdetés engedélyezése"-lehetőség; illetve a tartalomszolgáltatók is ezért folyamodnak "gonoszabb" stratégiákhoz (például az oldalukon történő böngészési/keresési statisztikákat pénzzé teszik).

2015. ápr. 25. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

Ennyi erővel csak semmi pisilés, köteles vagy a fotelba szögezve ülni a reklám alatt is, köteles vagy elvenni minden szórólapot, megnézni minden óriásplakátot, stb.

A reklám úgy működik, hogy agresszívan nyomja magát az arcodba, te meg védekezel ellene. Ez a kialakult társadalmi gyakorlat, a reklámért fizetők ezt tudják és bekalkulálják: a reklám olyan, mint a pollen, sokmillió előfordulásból egy ér célt. Akinek ez nem tetszik, az menjen Reklámországba, ahol egy megjelenített reklám = egy eladott termék.....

2015. ápr. 25. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

Kedves #5-ös válaszoló, nagyon kisarkítod a dolgot, illetve el vagy tévedve.


Ingyen nincs semmi. Ha nem fizetsz érte, akkor megfizeted a reklámok megtekintésével, a böngészési adataiddal. Ha nem te fizetsz érte megfizeti más - mondjuk egy kormány, egy alapítvány, egy baráti társaság, egy cég - de akkor nem te szabod a feltételeket.


Nem kötelező megnézni a reklámot. Elkapcsolhatsz a csatornáról, elutasíthatod a szórólapot, az óriásplakátot negligálhatod, az újságot továbblapozod.

2015. ápr. 25. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 Szirty ***** válasza:

"Érthető például a másik oldal reakciója, hiszen ők ebből élnek."


Ez így van. Ilyen szempontból a tolvajok rendőrök elleni kinyilatkoztatásai éppoly érthetőek, hiszen ők lopásból élnek.


Véleményem szerint az én reklám blokkolóm semmivel nem etikátlanabb mint a marketing azon törekvése, hogy fulladásig a lehető legtöbb szemetet lenyomja a torkomon.

2015. ápr. 25. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

"Ilyen szempontból a tolvajok rendőrök elleni kinyilatkoztatásai éppoly érthetőek, hiszen ők lopásból élnek. "

Csak a lopás egy társadalmilag elítélendő dolog, bűn; míg a reklám nem az.


"mint a marketing azon törekvése, hogy fulladásig a lehető legtöbb szemetet lenyomja a torkomon."

A reklám azért élhet, mert - ha nem is közvetetten, és nem is ilyen mértékben - van rá kereslet. Ha a tartalom előállítóját/szolgáltatóját valaki megfizeti, akkor a tartalom nem fog tartalmazni reklámot, vagy csak kicsiny mértékben.


Mielőtt valaki felhozná: "de akkor az Internet-előfizetésem havidíjával mi van?" - az Internet-előfizetés díja a szolgáltató a saját infrastruktúrájának fenntartására/-fejlesztésére elegendő - a tartalomszolgáltatók nem látnak belőle egy centet se.

2015. ápr. 25. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 Szirty ***** válasza:

"A reklám azért élhet, mert - ha nem is közvetetten, és nem is ilyen mértékben - van rá kereslet."


Egyetértek: "nem ilyen mértékben"!

A marketing már messze túl van azon hogy nyugodtan nevezhető az átbaxás művészetének amit művelnek.

És ez semmilyen szempontból nem jó (csak nekik).


"Ha a tartalom előállítóját/szolgáltatóját valaki megfizeti, akkor a tartalom nem fog tartalmazni reklámot, vagy csak kicsiny mértékben"


Akkor gondoljunk a televízió szolgáltatásokra ahol bizony fizetni kell és az nem egyszerűen a szolgáltató zsebében landol, ők is fizetnek a csatornáknak a sugárzás jogáért.

Ennek ellenére orrvérzésig megy minden csatornán az unalomig ismételt reklámblokkok tömkelege. De már olyan mértékben,hogy a reklámnblokkokat alig szakítja meg néha a műsor.

Képesek az első perc után, ahogy egy film stáblistája lement, bedobni egy 10 perces reklámblokkot.

Ez szerintem már sokkal több mint szükséges és messze túlzás.

2015. ápr. 26. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

"Akkor gondoljunk a televízió szolgáltatásokra ahol bizony fizetni kell és az nem egyszerűen a szolgáltató zsebében landol, ők is fizetnek a csatornáknak a sugárzás jogáért. "

De mennyit kell fizetnie:

[link]

ez a reklámbevételekhez képest:

* [link]

* [link]

aprópénz.

2015. ápr. 26. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!