4K textúrák vannak a WoT-ban?
A Wot=World ofTankssal játszom a kezdetektől. Modt vettem új gépet, ami képes lenne 4k gameingre. Viszont a monitorom csak full HD-s. Nem tudom érdemes-e vennem 4K monitort a játékért.
A WoT-ban mivel igen szerény a fejlesztés, így minden apró újítást hangosan beharangoznak. Így tudom a weboldalt olvasva, hogy létezik HD textúra. Viszont nem hallottam sehol full HD-s vagy e feletti textúrákról. Barátom szerint, ha be lehet állítani a monitoron a 4K-t játék közben illetve ha letőlt gameplayt 4K-ban az autómatikusan azt jelenti, hogy létezik 4K tartalom a játékban. Mivel vannak ilyen gamplayek neten így szerinte a WoT-ban vannak 4K-s textúrák
tudod te mi az a 4K és mi az a 4K textúra?
mert baromira semmi köze direktben egymáshoz ennek a 2 dolognak, a megjelenítésben mindkettő fontos, de külön kell értelmezni a felbontást és a textúra méretet
tévedsz
nem attól lesz 4K-s a játék, mert 4K-s textúrákat tartalmaz
nézd meg ezeket a képeket:
a első képen láthatod, hogy mekkora a méret különbség az 1,2,4k textúrák között
a textúra minél nagyobb méretben van, annál több részletet tartalmazhat és ugye annál nagyobb a mérete és annál több erőforrást is zabál
a 4k felbontás azt jelenti, hogy a monitorod megtud jeleníteni 4K-t:
de ez nem a textúrák mérete, hanem a képernyődön kirajzolt kép
míg a 4K textúrákat láthatod akár FULL HD-n is, látod mi a különbség az 1,2,4K között, mert egyre több részletet tartalmaz a textúra, részletesebb
Köszönöm az igényes választ !
Rávilágított egy másik dologra, amit nem értek. Arra gondolok, hogy ha egy játékba a fejlesztők csak HD-s textúrákat írtak bele, akkor hogyan lehet ennél nagyobb felbontású ?
A sima régi filmeket sem lehet lejátszani HD-ben, akkor egy HD-s játék miért is lehet 4K-s textúrájú, ha programozásban sima HD-s tájakat rajzoltak bele?
Arra gondolok, hogy szenziációszámba ment amikor megcsinálták a HD textúrákat a WoT-ban és ez még csak nem is Full HD! Sokkal jobb volt a kép minősége ugyanazon a monitoron is. Már akkor is volt fullHD monitorom. Viszont, ha fejlesztett textúrák tudtak volna végtelen felbontású megjelenítést, akkor szebbek lettek volna, korábban is. Nem éreztük volna a változást. Akkor miért tudna HD->4K váltásban ?
Arra gondolok, hogy megírják a progiban hogy pl a terep textúráiban a csíkok milyen szűrűek legyenek és milyen szögben szeljék egymást. Te azt mondod, hogy ha ezt SD felbontásban írták meg, akkor akár 4K-ban is megjelenik sokkal finomabban. Mert a vonalak széle élesebb lesz. Viszont ennek az mond ellent, hogy annak idején a sima SD játék ugyanolyan elmodósott volt, mint amilyen a többi SD kép, mégha egy fHD-s monitoron is jelent meg.
Később, amikor fejlesztettek HD-s textúrákat sokkal szebbé vált. Az alapján amit mondasz, meg kellett volna jeleníteni az SD-re programozott textúrát is a monitor fHD-ben, de nem tette. Ezért gondoltam úgy, ha nincsenek 4K-s programozott textúrák a játékban nem lesz 4K-s megjelenített tartalom
ha megnézed itt mi a különbség a kettő között
a játékot játszod mondjuk FULL HD-ban, akkor a képernyőd 1920x1080 felbontásban rajzolja ki a képet, legyen 1 elem amin 2K-s textúra van ismétlés nélkül, akkor ugye azt a részletességet látod kb (ugye veszteséges kicsit, mert nincs annyi pixelben kirajzolva, mint a kép maga), mellette lehet egy olyan elem aminél ismétlés van, tehát mondjuk 512-es textúrák és X-szer van ismételve (általában terrainen, falakon, padlón... szokták alkalmazni)
na de ha telibe ránézel a falra más szögből látod, mintha kisebb szögből oldalról látnád
megnézel 2 ilyen képet, akkor megláthatod melyik képen hány pixel jut ugyanarra a falra
1 fal, 1 padló, 1 plafon, 1 asztal.....lehet 1-1 HD textúra, vagy ismételt kisebb textúra...és ebből rakja össze a képernyődön a FULL HD képet
míg a a filmeknél ugye fixen 1 kép van, nem 3D elemek, vagy külön textúrák, nem lehet olyan módon újra számolni, mint a játékoknál a tereket
az statikus tartalom, ha nincs ott az infó, akkor max AI tudja újra számolni :)
azt is számold bele, hogy egy 4K textúra több adat, tehát:
- nagyobb a mérete
- a feldolgozás, kirajzolás több erőforrásba kerül
- a videó memória és maga a RAM is véges, tehát a lehetőségek is végesek
Köszi a válaszokat, de még mindíg valami nem világos. Találtam egy képet amin jól be tudom mutatni a problémát és könnyen magyarázható a megoldás is
Tekintsétek ezt a képet : [link]
Látható hogy Low felbontáson nem látszik az írás. Mdiumon a felső táblán levő írás jól kivehető, csak az alsó táblán van még elmosódva. Highon már az alsó tábla is kivehető. Most mondjuk megírták úgy a textúrát, hogy látni kehessen a feslő táblát. Tegyük fel, hogy a programozók valamikor olyan textúrákat írtak meg, hogy a felsőn megírták rendesen, csak az alsón lehet homályosan megjeleníteni, mert nem volt technika a megjelenítésére
A technika fejlődésével, mivel ezek vonalak halmaza egy felbontás javulással elérhetővé válik, hogy a korábban homályosan megjelenített és homályosan megírt textúrák láthatóak lesznek ? Talán azért, mert a vonalak egy nagyobb felbontásban pontosabban kirajzolódnak?
Ha ez igaz, akkor egy GAME megjelenítésének nincsenek elvi határai ? Ha lenne 8K, 12K monitor simán megjelenne ugyanaz a HD kér 8-12K tartalomban?
Azt nem értem, hogy a WoT játék még a HD előtt, miért volt kevésbé felbontott textúrájú, amikor már mindenkinek fHD monitora volt? Miért csak a HD textúrák megjelenésével lett kihasználva a fHD monitor?
Én programozó vagyok, ideális esetben én csak kódot írok és a grafikusok azok akik a textúrákat, modelleket, animációkat....készítik :)
alapból ez úgy megy, hogy a játék tartalmazza a legnagyobb felbontású textúrát és ezt futás közben igény szerint lehet butítani, kb úgy értsd, mint a veszteséges tömörítést
negyed annyi adatból kell az eredetire hajazót kirajzolni
mint amikor átméretezel 1 fotót, elveszik adat belőle, pixelesebb lesz
igen a nagyobb felbontású képen részletesebben vannak a képek, ez a lényeg, több pixel jut rá és szebben ki lehet rajzolni, részletgazdagabban a képet
vannak játékok amiket külön patchelnek grafikailag, hogy nagyobb felbontású textúrákat tudjon kirajzolni az ember, van amiket simán remakelnek emiatt
ha lenne olyan szintű technológia, akkor a határ a csillagos ég lenne, viszont van 1 határ amíg még van értelme, hisz az emberi szem nem lát annyira pontosan, mondjuk egy fűszál 16K-s textúrával értelmetlen lenne még ha lenne 128K-s TV-d is, a szemed nem látná annyira részletesen, mint ahogy a TV-d megjeleníti
mellette mondjuk egy mesterséges intelligencia képfeldolgozással részletesebb képet kapna
a monitor előtte is ki volt használva, csak csúnyább grafikát jelenített meg full HD-ban is
Köszönöm szépen a hasznos válaszokat!
Ment a zöld pacsi.
Tanulmányozom amiket írtál. Még ha lesz kérdésem ideírom. Köszi )
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!