Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » 24 bites képkódolásnál, miért...

Sssdss kérdése:

24 bites képkódolásnál, miért a piros, a kék és a zöld színek 256 árnyalatát használják, ha a piros, a kék és a sárga a három alapszín?

Figyelt kérdés

Gondolom, mem csak a 24 bitesnél van így.


Ki találta ezt ki?

Miért a zöld(a sárga és a kék keveréke) a harmadik szín?


Tudom, hogy így is meg lehet minden színt jeleníteni, de miért nem a sárga?



Úgy logikusabb lenne, nem?



nov. 18. 18:38
 1/7 onlynoone ***** válasza:
Mert a fényszínek alapvetően úgy néztek ki a fénycsőn, hogy ergébé baszki :D
nov. 18. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Van a CMYk kódolás is, a nyomtatók például azt használják. Abban van sárga. A monitoroknál, tévéknél az RGB lett a szabvány.
nov. 18. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Piros, kék és zöld fény keveréke kb fehéret ad, piros, kék, sárga valami fakó barnás szutykot. Kettőt találhatsz miért az előbbit használjuk.
nov. 18. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

A TV-knél az additív színkeverési modelt használják, ahol a piros-kék-zöldből keverik a szineket. A nyomdánál a szubsztrakív színkeverést. Cián, magenta, sárga. Meg a biztonság kedvéért tesznek hozzá még feketét is, hogy a fekete tényleg fekete legyen, ne valami zöldesbarnás trutymó. Thomas Sutton készítette az első szines képet. 3x fotózta le ugyan az fekete fehérben, úgy a piros, kék és zöld lencséket tett a fényképezőgép elé, majd egymásra vetítette a 3 képet, szintén piros, kék és zöld fénnyel. Az eredmény egy teljesen szines kép lett.

Ajánlom figyelmetekbe Szergej Prokugyin-Gorszkij fényképeit, amik hasonló technikával készültek.

nov. 18. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 onlynoone ***** válasza:
Azt miért nem tetszett elmondani, hogy miért additív az additív, és miért szubtraktív a szubtraktív? Kérlek :)
nov. 18. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

"ha a piros, a kék és a sárga a három alapszín?"

A festészetben kb. a 16. századtól a festékek keverésénél:

[link]

ezt nevezik kivonó (szubtraktiv) színkeverésnek:

[link]


Ennek egy továbbfejlesztett, a nyomdában/nyomtatásban használatos változata CMYK színmodell,

[link]

ahol a cián (zöldeskék), a magenta (lila), a sárga (Y, mint Yellow) mellé kevernek egy kis feketét (K, mint Key vagyis kulcs), hogy a fekete tényleg fekete legyen.


"Gondolom, mem csak a 24 bitesnél van így."

Minden képernyős megjelenítésre tervezett formátumnál így van.


"Miért a zöld(a sárga és a kék keveréke) a harmadik szín?"

Mert az ember szemében, a retinán trikromatikus - vagyis 3 színt (pirosat, kéket és zöldet) érzékelni képes - receptorok - fényérzékelő sejtek - vannak. Erre Thomas Young és Hermann von Helmholtz jött rá a 19. században:

[link]


Ezt nevezik összeadó (additív) színkeverésnek:

[link]


"Ki találta ezt ki?"

Az előbb említett úriemberek felismerésére alapozva James Clerk Maxwell demonstrálta ezt

[link]

és Thomas Sutton fotográfus

[link]

volt az első színes kép elkészítője a 19. században,

nov. 18. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Azt se felejtsük el, hogy az RGB alapszíneket használva jelölhető ki a lehető legnagyobb színlefedettség (bal oldali ábra):


[link]

nov. 19. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!