Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Létezik bármilyen játék, vagy...

VODKA0710 kérdése:

Létezik bármilyen játék, vagy program amit támogat az ATi Stream?

Figyelt kérdés
Olyan sok jót hallani erről a Stream dologról, kis demokat találtam is, és tényleg lenne értelme. Viszont nem találok majdnem semmit, ami használná is. De még CUDA-sat sem. Ez komolyan olyan, mintha lenne egy 200L-es hordóm, amiből csak 1L-t tudok használni. Miért nem készítenek ilyen programokat, játékokat?
2011. ápr. 30. 20:27
 1/4 anonim ***** válasza:
Ez a két technológia azért jött létre, hogy az általános számítási feladatok terhét a GPU vállalja át olyan alkalmazásokban, ahol nagyrészt a CPU végzi a számításokat. A játékok pedig pont, hogy leginkább a GPU-t terhelik, tehát logikailag nem is lenne értelme annak, amit írsz.
2011. máj. 2. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
De a GPU-t még mindig csak texturailag használja. De mondjuk golyók röppályájának kiszámítására nem. Az még marad a CPU-n. Meg elvileg akkor nem lenne külön olyan VGA, ami támogatja a Stream-et, meg olyan, ami nem.
2011. máj. 2. 16:55
 3/4 anonim ***** válasza:
A CUDA még mindig nagyon gyerekcipőben jár, az ATi Stream-ről nem is beszélve. A 3D-s játékokhoz még mindig a DirectX/OpenGL a legjobb, fejlesztői támogatottság, stb. A GPU annyira leterhelt a modern játékoknál, hogy ez elég nehezen lenne megvalósítható, a CPU meg alig dolgozik, a GPU-hoz képest jelentéktelen 3D-s számításokat kell csak elvégeznie. A CUDA nem erre való, általános matematikai számításokhoz találták ki. Persze meg lehetne oldani, hogy ezeket a számításokat is elvégezze, de akkor gyakorlatilag nem lenne erőforrás-elosztás a CPU és a GPU között.
2011. máj. 2. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Csak azért kérdeztem, mert pár összehasonlítást végeztem egy pár koncepció programmal, ahol nagyon jól szerepelt. Van egy MD5 benchmark, ahol a CPU másodpercenként 1-2 millió hash-t generál, a Stream meg 1 milliárdot. Elvileg akkor kisebb számításokra (mint ahogy említettem, golyók röppályája, egyszerűbb képletek, vagy akár egy ZIP/RAR tömörítés, vagy videó konvertálás - ez utóbbi már létezik, és nagyon jól működik, körülbelül 10-szer gyorsabban konvertál egy videót, mint a CPU) már alkalmazható. És még valami: Akár milyen játékot próbáltam, maga a Stream processzor 0%-os terheltséget mutat. A textura egységek, a Z/Stencil ROP egységek és a szín egységek vannak leterhelve. Így a Stream egységeknek megmarad a kihasználatlanságuk, miközben a CPU 100%-on dolgozik.
2011. máj. 3. 00:54

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!