Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Hogy lehet ehhez hasonló...

Hogy lehet ehhez hasonló képeket szerkeszteni? Milyen program kell hozzá?

Figyelt kérdés

[link]

Ehhez hasonló képeket szeretnék készíteni. Hogy kell?

Vagy ez festve lenne?

De én számítógépen szeretnék ehhez hasonlóakat csinálni.Mert ez úgy megtetszett.

Válaszokat előre köszönöm!



2013. dec. 5. 21:33
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:

Ez - bármilyen meglepő - egy fotó.

Itt található az eredeti:

[link]


Pontosabban 3 fotó összekeveréséből született, ezt nevezik HDR (High Dynamic Range imaging: [link] , Nagy dinamikatartományú kép: [link] ) technikának.

2013. dec. 5. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 tabaki ***** válasza:
A kép valóban három kép keverésével született, ezek közül a fő attrakció a négy órás expozíció, amellyel a vizet vették fel. Ennek azonban önmagában semmi köze a HDRI- avagy HDR-képekhez, azon kívül, hogy azoknak az egyik előállítási módjánál is több képet használnak. A linkelt képet az oldal nem hagyja letölteni, ezért nem tudom ellenőrizni, de semmi sem utal arra, hogy a szokásos színtartománynál több információt hordozna, a szöveg sem utal effélére. Valószínűbb, hogy csak három egymásra montírozott kép.
2013. dec. 6. 01:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:

"A linkelt képet az oldal nem hagyja letölteni, ezért nem tudom ellenőrizni,"

[link]


"de semmi sem utal arra, hogy a szokásos színtartománynál több információt hordozna, a szöveg sem utal effélére"

Többféle expozíciós idő - elvileg többféle dinamikatartomány, hisz a rövidebb expozíciós időnél kevesebb fény jut a filmre/érzékelőre, a hosszabbnál több. Nemdebár?

2013. dec. 6. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:

És az előbbi hozzászólásom bizonyítékára itt egy cikk:

[link]

ugyanaz a rekesz, többféle zár-/expozíciós idő:

"Az expozíciós adatok: f9 1/30 - f9 1/200 - f9 1/400. A 32bit/channel felbontású kép dinamika átfogása 10374:1"


"Az expozíciós adatok: f7,1 1/40 - f7,1 1/125 - f7,1 1/400. A 32bit/channel felbontású kép dinamika átfogása 4524:1"

2013. dec. 6. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 tabaki ***** válasza:
Köszönöm a linket, de továbbra is úgy látom, a kép egy közönséges jpg. Úgy tűnik, nem teljesen érted a HDRI lényegét, vagyis, hogy a kép a speciális adatformátum miatt olyan árnyalatgazdagságot rögzít, amelyre a hagyományos formátumok nem képesek. Ez a monitoron nézve természetesen nem látszik, de ellenőrizhető: Ugyanazon kép világosításával a fekete árnyékokból újabb részletek jönnek elő, hiszen ott vannak, ellentétben egy szokásos jpg-vel, ahol már egységes feketébe döglenek -- sötétítésével pedig a Nap környéke is jobban szemügyre vehető, ugyanis a tónusskála fényesebbik vége sem csak egységes fehérré ég be, hanem tárolja a fokozatokat . A linkelt kép ezt nem tudja, mert a színeket csak a szokásos bithosszon tárolja, színenként 0-255 között.
2013. dec. 6. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

"Köszönöm a linket, de továbbra is úgy látom, a kép egy közönséges jpg."

Attól függetlenül a kép 3 féle expozíciós idővel készült kép - vagyis 3 dinamikatartományú kép - egyvelege.


Mint a kép leírásában is szerepel:

"One for the Water for long exposure, one very short exposure for the sky and one mid exposure for the surrounding..."


"Úgy tűnik, nem teljesen érted a HDRI lényegét, vagyis, hogy a kép a speciális adatformátum miatt olyan árnyalatgazdagságot rögzít, amelyre a hagyományos formátumok nem képesek. "

Én teljesen értem, csak valószínűleg(?) a szolgáltatásra (SmugMug PRO) nem tölthető fel/jeleníthető meg más formátum (például 48 bites színmélységű RGB); vagy maga Nitin Kansal -takarékossági megfontolásokból - töltött fel "lebutított" képet.

2013. dec. 6. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 tabaki ***** válasza:

Bocs, a dinamikatartománynak mi köze van az expozíciós időhöz? Az elkészült képek ugyanabban a sztenderd tartományban vannak. Ahhoz, hogy ebből HDRI legyen, egy erre szolgáló szoftverrel értelmezni kell (ingyenes pl. a HDR Shop). A linkelt kép viszont elkészíthető a három normál dinamikájú kép photoshopos összedolgozásával, az alkotó sem ejt célzást arra, hogy a HDRI bármi szerepet játszana a folyamatban, holott a 3 expozíciós "csalást" jogos büszkeséggel megmagyarázza.

Igen, minthogy profi fotósról van szó, akár mindhárom kép eleve lehet HDRI dinamikájú RAW fotó. A kép elkészítéséhez viszont több, mint elegendő, ami a szövegből kiderül, vagyis, hogy a vizet, az eget meg a többit addig exponálta, amíg a kép szempontjából tökéletes tónusú nem lett.

2013. dec. 6. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

"Bocs, a dinamikatartománynak mi köze van az expozíciós időhöz?"

Már írtam: többféle expozíciós idő: többféle dinamikatartomány. Hosszú expozíciónál több fény jut a filmre/érzékelőre - így a dinamikatartomány "felső szeletét" lehet leképezni. Közepes hosszúságú záridőnél a dinamikatartomány "közepét", rövidnél a dinamikatartomány "alját". Persze ezt meg lehet csinálni konstans záridővel és változtatott blendeértékkel is.


Linkeltem be példát is:

[link]

ott is szerepel, hogy háromféle expozíciós idővel készült képet mostak egybe.


"A linkelt kép viszont elkészíthető a három normál dinamikájú kép photoshopos összedolgozásával,"

A HDR képek úgy készülnek, hogy három (vagy több) normál dinamikájú (LDR), a dinamikatartomány más-más szeletét leképező képet készítenek (vagy konstans blendével és variált záridővel; vagy konstans záridővel és variált blendével), majd ezeket mossák egybe.


A linkelt kép az eredeti kép lebutított, kompresszált változata. Hogy miért volt szükség erre, én a költségcsökkentésre tippelnék (a SmugMug PRO fizetős szolgáltatás ugyanis).

2013. dec. 6. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 tabaki ***** válasza:
Nem. Nem egybemossák (arra bármelyik képszerkesztő alkalmas), hanem átalakítják úgy, hogy a mintaképek alapján kialakított milliárdos színskálát tárolhassák, ehhez kell a spéci program. Ettől még a képnek egyáltalán nem kell ilyen szép egyenletesen derített hatásúnak lennie, hacsak a fotósnak nem az a kifejezett szándéka. Ez nem az esetleges HDRI-nek köszönhető, hanem a képrészletek megfelelő tónusúra hangolásának, ami attól független kérdés.
2013. dec. 6. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

"Nem. Nem egybemossák (arra bármelyik képszerkesztő alkalmas), hanem átalakítják úgy, hogy a mintaképek alapján kialakított milliárdos színskálát tárolhassák, ehhez kell a spéci program."

Ez már csak szócséplés, szörszálhasogatás, hogy minek nevezzük az eljárást.


Készült három, különböző záridejű felvétel - mint azt a fotós is írta:

"One for the Water for long exposure, one very short exposure for the sky and one mid exposure for the surrounding..."


...ami a HDR(i) kép alapanyaga, mint az ismeretes.


A végeredmény - mint az oly sok esetben látható - persze le van butítva.

2013. dec. 6. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!