Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » A Blenderben készített ládikám...

A Blenderben készített ládikámon hogyan tudom eltüntetni a fehér pontokat?

Figyelt kérdés
Készítettem egy ládát Blenderben, ígyekeztem arra, h lowpoly legyen, mivel majd egy Unitys játékban akarom hasznosítani. Hogy minél realisztikusabb hatást érjek el, Normalmapping-et alkalmaztam, viszont az elkészítve, kirenderelve fehér pontokat találtam rajta.( [link] Ez ellen mit tudok tenni?

2014. aug. 22. 20:56
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Én nem látom a képet.
2014. aug. 22. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Én igen.
2014. aug. 22. 21:03
 3/11 anonim ***** válasza:
Nem igazán feltűnő, de azt hiszem, látom, miről van szó. Unity-ben próbáltad, hogy ott hogy néz ki? Annak is van normal map shadere, több fajta is, plusz játszadozhatsz a textúra szűréssel és anizotrop szűréssel.
2014. aug. 22. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 tabaki ***** válasza:
100%
Melyik renderert használtad? Ha a Blender-félét, akkor lehet, hogy csak becsillog, az anyagszerkesztőben vedd le s Specular Intensity-értékét, vagy állítsd azt is barnás színűre. A minta Normal értékén is csökkenthetsz, hogy kevésbé erős legyen a domborzat. Ha a Cyclest, akkor a "fényképezőgépes" első tábla Sampling menüjének Samples pontjában a Render értékét növeld meg (10 helyett legalább 50-re, de jobb, ha 200).
2014. aug. 22. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 tabaki ***** válasza:
Egyébként, ha föltennéd valahová a .blend-fájlt, többet lehetne megállapítani belőle.
2014. aug. 22. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Utolsó, köszi! Lejjebb vettem a Specular intensity-t, most jó. Viszont lenne egy kérdésem: Hogyan lehetne a legjobb 3D-s hatást elérni normal mappinggel?
2014. aug. 22. 23:15
 7/11 tabaki ***** válasza:

Nem tudom, most hogyan csinálod. Mindenesetre legyen az alap szürkeskálás, kissé keményítsd fel, tehát fokozd a kontrasztját. Én a normalmap létrehozására Gimpet használok, ott vagy az alap '4 sample' Scale-értékét növelem, vagy a Sobel- és Prewitt-változatokkal kísérletezem. Pontosabbat nem tudok mondani, próbálgasd.

A finom részletek miatt elég könnyen bedöglik a normalmap, érdemes jó felbontású képet használni alapként. Hogy azután a Unityben majd milyen megalkuvásokra szorulsz, arról gőzöm sincs, az a számomra ismeretlen terep.

2014. aug. 23. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Tudsz egy képet mutatni a jelenlegi normal mapről? Az sokat segítene abban, hogy lássuk, mit lehetne rajta javítani a hatás fokozásának érdekében.
2014. aug. 23. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

Na, amit tudtam (.blend fájl + textúrák) beraktam egy rarba.


[link]

Így már remélem több dolgot tudtok kezdeni vele. És nagyon szépen köszönöm mindenkinek, aki segít!

2014. aug. 23. 13:54
 10/11 tabaki ***** válasza:

Remélem, azt raktam fel, amit akartam, meg sikerült is linkeltem. Kicsit már zizi vagyok fél három tájban...

[link]

Ettől valószínűleg nem fogsz padlót, de egyelőre ez van. Lesznek megjegyzéseim is, de hadd ne most. Legkorábban holnap este/éjszaka.

2014. aug. 24. 02:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!