Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Tudtok olyan programot ahol...

Tudtok olyan programot ahol szabadon rakhatsz be épületeket?

Figyelt kérdés

Üdvözlök mindenkit.

Olyan programot keresek amiben nyilakkal vagy egyéb billentyűkombinációval lehet benne mozogni.

És szabadon építheted vagy is illesztheted be a lemodellezett épületet,ilyen tud valaki?



2015. ápr. 16. 18:18
 1/10 Tengor ***** válasza:
Mincraft
2015. ápr. 16. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

Épület bejárását szeretném ilyen programmal megtenni.

Mivel 3ds max-el csináltam egy épületet.

2015. ápr. 16. 18:20
 3/10 tabaki ***** válasza:
Blender Game Engine?
2015. ápr. 16. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
És az felületessen hogyan működik?
2015. ápr. 16. 18:33
 5/10 A kérdező kommentje:

Eddig 2-re nem jutottam.

Akár 1 nyílt forráskódú játék ami nem szol semmiről csak a mászkálásról?

2015. ápr. 16. 19:12
 6/10 tabaki ***** válasza:

Be kell vinned a modelledet a Blenderbe (például 3DS vagy OBJ formátumban importálhatod, utána vélhetőleg némi helyi utómunkálatokra van szükséged, hogy ott is mutasson valahogy. Amikor kész, egy kamerát teszel bele, amelynek a mozgatását a Logic Editor nevű részben definiálhatod. P billentyűvel átválthatsz játék-módba, így ki tudod próbálni a működését, de lehetőséged van arra is, hogy futtatható programot készíts belőle. Ez a program csak akkor működik, ha vele együtt másolod a szükséges Dll-fájlokat is (gondolom, Windowsod van).

Az anyagok átvitele amúgyis problémás kérdés (emiatt érdemes Blenderben textúrázni a modelleket), de a Game Engine a gyorsaság érdekében még le is egyszerűsíti a renderelést, ezért bravúrstiklikre nem lehet számítani anyagszerűség terén. Általában mindig érdemes csak a grafikára számítani, ezenkívül némi árnyékolásra vagy fényességkülönbségre lehet.

2015. ápr. 16. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 tabaki ***** válasza:

[link]


Egy nagyon primitív régi fájlom, próbálgatásra:

[link]

Bontsd ki, töltsd be a Blenderbe, a kurzorral állj a kép fölé, és nyomd meg a P gombot. A simán nyomott nyílbillentyűk előre-hátra viszik, illetve elfordítják a kamerát, Ctrl+Fel/Le nyilakkat fölfelé vagy lefelé nézhetsz. Esc kilép. Tulajdonképpen egy hasábot mozgatsz, ahhoz van rögzítve a kamera, amelyet föl-le forgathatsz. Ennél sokkal fifikásabban is megoldható volna, remélem a tutorialok eligazítanak a témában.

2015. ápr. 16. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm,és esetlegesen meg lehet oldani hogy akinek nincs blenderje elbírja indítani a játék részét hogy a modelt ő is meg tudja nézni?
2015. ápr. 17. 00:18
 9/10 anonim ***** válasza:

Hm, ez érdekes.

AutoCAD-ben tervezett dolgokat is lehet importálni?

2015. ápr. 17. 01:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 tabaki ***** válasza:

Persze, azért hoztam szóba az egészet. A Blender alaphelyzetben nem kínálja föl, de az Add-ons menüben...

Ööö... nem tudom, mennyire ismered ki magad a programban, ezért kezdem inkább az elejéről:


A Blender-képernyő különféle ablakokból all, amelyek bármelyikének tartalma megváltoztatható az ablak fejlécének bal oldalán lévő kis ikonnal. A fejléc lehet az ablak alján is, tetején is. Betöltéskor a legfeltűnőbb a nagy 3D-szerkesztőablak, ennek például alul van a fejléce. A lenyitható ikon egy kis kockát ábrázol. Erre kattints rá, és a megnyíló menüből válaszd a User Preferences (felhasználói beállítások) sort. Most a fejlécen egy lapocska meg egy villáskulcs látható, de ennél fontosabb az ablak tartalma. Itt egy felső menüsorból választva rengeteg mindent be lehet állítani, a minket most érdeklő dolog az Add-ons gombra lőve érhető el. Itt lehet megadni, hogy a program milyen funkciókat használjon. Sokféle már eleve be van állítva, viszont olyan, nem mindenkit érdeklő kiegészítők is vannak, amelyekkel a program nem terhel alaphelyzetben, de ha szükséged van rájuk, engedélyezheted őket. A bal oldalt megjelenő menüoszlop közepe táján levő Game Engine feliratú gombra kattintva megjelennek az ebben a témában hozzáadható kiegészítők. Nálam például kettő ilyen van, ezek egyike a Game Engine: Save As Game Engine Runtime (értelem szerinti fordításban Játékmotor: Mentés futtatható programként) címet viseli. Ezt engedélyezd a jobb oldali checkboxának bepipálásával, utána nyomd meg az alsó fejléc Save User Settings (felhasználói beállítások mentése) gombját. Mostantól fogva a Blendered képes arra, hogy önállóan futó alkalmazásként mentse az általad kreált „játékot”. Ennek menete: File & rarr; Export → Save As Game Engine Runtime.


A mentendő játékoknak praktikus egy saját mappát létrehoznod, ezt úgy teheted meg, hogy a megjelenő mentőablak útvonalának végére egyszerűen odaírod a mappanevet, és a beugró kérdést leokézod. Ezután ebbe a mappába mentheted a játékodat. Jó, ha tudod, hogy a kész program nem bánik túl takarékosan a tárral, az én semmi kis terepem például 58 mega méretű (igaz, hogy bele vannak csomagolva a textúrák), és a szükséges kellékfájlok mappája is még 27 megás. A program idomtalan mérete vélhetőleg a beleépített python-értelmezőnek köszönhető, a kellékmappáé pedig annak, hogy nem csak az aktuális játékodban használt python-rutinokat tartalmazza, hanem az összeset. Ennek megfelelően ugyanezt a mappát használhatja mindegyik ugyanide mentett programod. Mivel a python-fordító mérete ugyanakkora, akár egyszerűbb, akár bonyolultabb terepet építesz, arra is számíthatsz, hogy a fájlod mérete már nem a terep összetettségének arányában változik, tehát például egy kétszer több objektumot tartalmazó fájl nem kétszeres méretű lesz -- vagyis minél összetettebb a játékod, annál gazdaságosabb ez a finoman szólva is nagyvonalú tárkezelés.


Szívesen elküldeném a lefordított változatot is, de a linux-futtathatóval nem sokra mennél, a fentiek alapján próbáld meg magad lefordítani a szcénámat.

2015. ápr. 17. 02:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!