Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Blender cicles ben hogyan...

Blender cicles ben hogyan lehet renderelni?

Figyelt kérdés

Hogyan lehet úgy renderelni filmet képet hogy pl csak a Vireframe vagy csak a Solid vagy csak Textura látszik.


Nem akarom hogy samplingeljen.



2015. ápr. 27. 21:59
1 2 3
 11/21 A kérdező kommentje:

"Az Empty saját, független animációval mozog, ugyanarra a görbére illesztve, de az azonos pillanatokban mindig valamivel a tárgy elé helyezve."


Nos én erről beszélek,hogy hiába helyezem időben kicsit elé ,ha a várakozási idő nagyobb mint ez a dilatáció akkor a kocsi ráfut és felfordul viszont túlságosan nagy dilatációnál ha a pálya nagyon kanyarog akkor elveszíti a hatásosságát mert pl egy vonatnál ami ugye sínhez kötött nagyon látszani fog hogy már nem is arra néz amerre a sinek állnak alatta ,vagy miközben áll elkezd forogni hisz az empty már elindult,egy kanyarral előtte jár.


A follow pathnál meg csak a frames t tudom I vel animálni de azzal képtelenség leanimálni hogy lelassul megáll vár gyorsít elindul. Egy görbén egyszer megtudom állítani adott időre de többször már lehetetlen és nincsenek gyorsulások.


Lehet hogy igazából úgy kéne a vonatot megcsinálni hogy több görbét összekötök ? de azt ha jól sejtem egy időben fogja értelmezni x görbén mivel Parent funkcióról beszélünk. De akkor meg fogalmam nincs hogy lehet egy vonatot leanimálni normálisan.


Nem lehet olyat hogy rigid body elvén a kerekeit a sinek megvezessék és simán tologatom rajta majd az I vel a helyzetét animálom?


Bár ha jól sejtem a rigid body nem erre van kitalálva. Mondjuk amúgy is gyenge a gépem ahhoz csak azért kérdem van e értelme foglalkozni vele.

2015. máj. 5. 19:49
 12/21 tabaki ***** válasza:

„Nos én erről beszélek,hogy hiába helyezem időben kicsit elé ,ha a várakozási idő nagyobb mint ez a dilatáció akkor a kocsi ráfut...”


Hát bocs, én egyáltalán nem értem... főleg, hogy miféle várakozási időről van szó. Nem időben kell eléhelyezni, hanem ugyanazon a képkockán, térben. Ha kell, akkor akár kockánként meghatározhatod az Emptynek is meg a kocsinak is a pontos helyét -- de persze általában nem kell, mert a két tárgy gyakorlatilag azonos sebességgel halad végig elég hosszú útvonalakon. Ha a kocsi egy lépéssel van az Empty mögött induláskor is meg érkezéskor is, akkor ez vélhetőleg a közben bejárt út egyéb pillanataiban is érvényes. Ennek ellenére, talán számolási pontatlanságok miatt, előfordulhatnak kisebb csúszkálások, de ha úgy találod, hogy a kocsi nem ott van az Empty mögött, ahol lennie kéne, keresel egy közbeeső képkockát, ott visszaviszed a kocsit kívánt helyre, és I-vel rögzíted a pozíciót.


Ami a fizikai modellel való megvalósítást illeti, nyilván nem lehetlen a dolog, de én biztosan nem vágnék bele.

2015. máj. 5. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 tabaki ***** válasza:

Talán jobban érthető, ha nem egy teljes Blender-szcénát küldök. Sematikus ábra a két mozgás kezdő- és végpontjáról:

[link]

Mint látható, semmit nem trükközök az idővel, mind a két objektumot ugyanazon a képkockán rögzítem, csak más-más helyre. Mivel a távolság a végén is megmaradt, és azonos számú lépésben teszik meg ugyanazt a távot, a kocsi menet közben sem érheti utol az Emptyt.

2015. máj. 5. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 A kérdező kommentje:

Igen de a te első animációdon a kocsik valójában nem állnak meg csak nagyon lelassulnak aztán felgyorsulnak.


Próbáld ki hogy csinálsz egy empty mozgást valós állássokkal és ezt rámásolod a követő tárgyra és "időben" képkockaszámban eltolod hogy maradjon le tőle . Ha a várakozás képkockaszáma meghaladja a lemaradás kockaszámát akkor a két origin egymásra kerül és a kocsi felfordul.


Elég hülyén néz ki hogy minden megállásnál a kocsi fejreáll de amugy jó :D


Már fáradt vagyok lehet azért nem is értem te milyen elven animálod le azonosan a kettőt és hogy miért nem állnak meg de én ragaszkodtam a tényleges stop hoz úgy meg nem jön össze.

2015. máj. 6. 21:58
 15/21 tabaki ***** válasza:

„a kocsik valójában nem állnak meg csak nagyon lelassulnak aztán felgyorsulnak”

Ezt a marhaságot meg miből szűrted le? Igen, a lezser kézi beállítás miatt van egy kis rácsorgás, de semmiből nem állt volna ezred-egység pontossággal ugyanarra a helyre állítani a kocsit -- csak akkor még nem volt jelentősége. De a módszert kell megértened, abból egyértelmű, hogy két napig is állhat ugyanazon a helyen, ha nem akarod, hogy menjen.

Ez már eléggé megtorpan?:

[link]

Hát ez?:

[link]


„Próbáld ki hogy ... és ezt rámásolod”

Nem próbálom ki, elhiszem becsszóra, egyébként nyilvánvalóan nem működhet, csak végig egyenletes sebességgel (ha például az Empty nem lassúbb hanem gyorsabb, akkor a kocsi nem fut rá, de értelmetlen irányokba fordul). Megmondtam, hogy nem trükközöm időbeli eltolásokkal, és a két animációnak nincs köze egymáshoz. Megcsináltam külön az Empty mozgatását, és külön a kocsiét. Tedd egymás mellé a két mutatóujjadat és húzd végig az asztalon. Az egyiket a jobb kezed húzza, a másikat a bal. Ugyanabban a pillanatban az egyik itt van, a másik kicsit odább. Nincs kapcsolat köztük, de a távolságuk megmarad, mert ugyanúgy mozgatod őket. Ugyanezt csináld az az Emptyvel meg a kocsival is.


Nem tudom, mi a bánatnak küldözgetem a Blender-fájlokat. Annyit kéne csak tenned, hogy megnézed az idősorban sárgával jelzett kockákon, hogy ott hova tettem az egyiket, és hova a másikat, és máris megvilágosodna a dolog a maga feneketlen egyszerűségéban.

[link]

2015. máj. 7. 01:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 A kérdező kommentje:

"Ezt a marhaságot meg miből szűrted le"



A blend3 ban a kék kocsira gondoltam . Az nem várakozik a pozíciókban csak az emptyd. Leszűrni nem nehéz láthatod a location kijelzője folyton változik vagy a Dope sheet editorban nincs szürke csíkkal összekötve a két kulcspozíció.


De akkor nem is ez volt a lényeg jól van felfogtam hogy te azonos kulcsképekre más location kordinátákat adtál meg ezért nem futnak össze bocsi de 12ó munka után nem vagyok a toppon :(


Én viszont abszolút azonos mozgásokban gondolkozom ahol a vonat 20 kocsija minimális eltérések nélkül követi egymást és egyszerre áll meg ,indul meg és közben kanyarodik ráadásul sokszor megáll :) . Ezt nem akarom úgy megoldani hogy ránézésre tologatok egy emptyt valahova a kocsik elé amikor megállnak ez piszok sok munka is lenne . Ha viszont egyszer programozok le egy emptyt mint mozgást és azt másolom rá a kocsikra majd időben el-el tologatom őket x kocsira szinte semeddig nem tart megcsinálni. Csak hát ez nem fog menni az azonos helypozíciók miatt meg a szinuszos gyorsulások miatt sem bár az lehet beállítható hogy milyen görbe legyen az alapértelmezett gyorsulásnak.

2015. máj. 8. 01:52
 17/21 tabaki ***** válasza:

[link]

[link]

Komment később, megyek dolgozni.

2015. máj. 8. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 tabaki ***** válasza:

„Ezt nem akarom úgy megoldani hogy ránézésre tologatok egy emptyt valahova a kocsik elé”

Nem kell ránézésre tologatnod. A mellékelt fájl a legutóbbi, még kézzel beállított kocsis animáció pontosított változata. Mint láthatod, a nem játszó Y és Z értékeket nullára vettem, hogy azok se zavarjanak. Ebben a változatban a kocsi pivotpontja a hátsó-, a hozzá tartozó Empty pedig az első tengely alá esik, hogy a legrealisztikusabb fordulást biztosítsa -- legalábbis ennek a primitív modellnek az esetében. A kocsikat pedig úgy helyeztem el, hogy pontosan 1.5 akármicsodára legyenek egymástól. Mindegyikhez egy-egy saját Empty tartozik, amelyik pontosan (számértékkel beírva) 0.65 értékkel előzi meg a pivotot avagy centert. Ezek tapasztalati értékek; A tényleges tengelytávolság nálam éppen egy Blender-egység, de ez a pályán nyilván valami aránynak megfelelően számlálódik, nem vettem a fáradságot, hogy hogy a mélyebb összefüggések megértése érdekében deriváljam a görbét. A lényeg, hogy ezek pontosan definiált távolságok és mozgások, aki ennél abszolútabban azonosat csinál, az csal.


„ez piszok sok munka is lenne.”

Igen. Bár szívesen odavetném, hogy „hja, kérem, nincs királyi út, lusta ember ne animáljon”, de egyrészt el tudom képzelni, hogy mégiscsak meg lehet oldani a problémát valami trükkös alá-fölérendeléssel, amelyre együgyű elmém még nem tudott rátalálni, másrész valószínűleg eléggé egyszerűen letudható olyan téren, amely nekem nem erősségem: python-programozással. Ha mondjuk lemozgatom az első Emptyt, annak az X-értékei nyilván valami változóban tárolódnak illetve frissülnek, és az összes többiét puszta kivonással meg lehet határozni ennek az egynek az aktuális értéke alapján. Ennek megfelelően bizonyosnak látszik, hogy az én macerás megoldásom nem az egyetlen és pláne nem a legjobb. De működik, az is valami, amíg szerencsésebb nem akad.


„Ha viszont egyszer programozok le egy emptyt mint mozgást, és azt másolom rá a kocsikra, majd időben el-eltologatom őket x kocsira, szinte semeddig nem tart megcsinálni. Csak hát ez nem fog menni az azonos helypozíciók miatt...”

Hát persze. Orrot túrni is egyszerűbb, mint szamócát szedni, csak az eredmény nem annyira kívánatos. Szakíts azzal a tetszetős, de alaptalan feltételezéssel, hogy a térbeli és időbeli eltolások helyettesíthetők egymással. Ha a kutyádat magadhoz füttyented, akkor sem az történik, hogy elindul a feje, azután kisvártatva a farka hegye, aztán amikor már a kezedet nyalja, a feneke még tovább fut, amíg az orrára nem akad, vagy az egész kutya ki nem fordul, mint egy zokni. Ezek a pontok ab ovo máshonnét indulnak és máshová érkeznek -- eltérő pályát futnak be akkor is, ha a megtett útvonal részben azonos. A térbeli összefüggéseknek a fentebb vázolt módszerek valamelyikével történő megteremtése helyett az egyik pályának a másikkal való pótlása nemcsak a gyakorlatban működésképtelen, de elvileg is olyan durva közelítés, amely összeegyeztethetetlen az „abszolút azonos mozgásokban” való gondolkodással.

2015. máj. 8. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 A kérdező kommentje:

Akkor most minden kulcsképnél be kellett írnod x re a 0,65 el eltolt értéket , és ezt minden hátrébb lévő objektumnál ?


Ezt mondtam hogy ez sok munka egy bonyolult mozgásnál de mindegy.


Az miért van hogy csak az x et elég átírogatni és akkor is működik. De ha a nyilakkal húzgálom a görbén a kocsit akkor x y z is változik ,ez valami hibája a programnak ? z irányba nem is megy a kocsi mer az felfele van.


Apropó hiba nekem a 2,72v van és a copy rotation szraxik pl mutatós órát nem tudsz csinálni vele mert az arányokat nem lehet beállítani influencával , minden mutatót egyesével kell leanimálni.

2015. máj. 9. 14:33
 20/21 anonim válasza:

hova menti a renderellt fájlt a blender?

válaszokat köszönöm!

2016. dec. 4. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!