Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Anime artokat milyen vektorgra...

Anime artokat milyen vektorgrafikus programokkal érdemes készíteni?

Figyelt kérdés

Az Adobe Ilustrator, és az Adobe flash kiderült hogy nem pont megfelelő a feladatra. Ugyan lehet vele csinálni dolgokat de ha igazán komoly borítóképet nagyon nehézkesen, és bukdácsolósan lehet csak ezekkel a programokkal készíteni.

Néztem tutorialokat hogy próbálkoztak ilyenekkel de a munka nagyon tökölős és nagyon pepecselős ahhoz képest mint ahogy azt egy erre alkalmas programtól elvárnánk.

Arra vagyok kíváncsi hogy az igazán hatékony munkához, ami főleg a gyorsaságra épít milyen programokkal csinálják a valódi modern anime képeket a valódi animekészítők: borítóképek, jelenetképek ( [link] [link] [link] stb. s itt most menyük el amellett hogy igen táblagép és igen sok munka. De! Ők sem dolgoznak feleslegesen, és a lehető legkönnyebb és hatékonyabb módot választják, hogy az a legkevésbé menjen a minőség rovására.


2016. jún. 28. 15:13
 1/5 tabaki ***** válasza:
Egy animéből kiollózott képkockát akármivel fölturbózhatsz, nem tudom, honnan veszed, hogy okvetlenül vektorgrafikus program kell hozzá.
2016. jún. 28. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Már bocs de rohantul nem érted a kérdést mert nem olvastál bele a kérdés leírásába.

Nem másolásról van szó hanem készítésről.... Érted.... rajzolunk valamit.... a semmiből....

Alap hogy nem rajzolunk pixelgrafikus programban mert nem tárolja el lényegét az egésznek kitöltés, vonal, árnyékolás stb. akiknek tényleg fogalma sincs az egészről azokat megkérem hogy ne tippelgessenek.

2016. jún. 30. 06:21
 3/5 tabaki ***** válasza:

„ha igazán komoly borítóképet nagyon nehézkesen, és bukdácsolósan lehet csak ezekkel a programokkal készíteni.”

Igen, komoly eredményt csak komoly munkával lehet elérni.


„rohantul nem érted a kérdést mert nem olvastál bele a kérdés leírásába. Nem másolásról van szó hanem készítésről.... Érted.... rajzolunk valamit.... a semmiből...”

Öröm, hogy valaki számon tartja, mit olvastam és mit nem, de ebben az egy esetben úgy tűnik, egy kissé ellankadt a figyelmed. Hogyne érteném: Egy RAJZFILM borítóját vagy jelenét akarod a semmiből megrajzolni, merthogy az anime azt jelenti. Gondolom, azt is te forgattad le, a semmiből.


„Alap hogy nem rajzolunk pixelgrafikus programban mert nem tárolja el lényegét az egésznek kitöltés, vonal, árnyékolás stb.”

Ez így, ahogy van, értelmetlenség. Az általad említett tulajdonságokat én nemigen nevezném a lényegnek, de a munka kezdeti szakaszában igen hasznos, hogy változtatható módon tárolhatók, ez valóban indokolja a vektorgrafikus szoftver használatát. A vektorgrafikának rengeteg előnye van, például a kifogástalan minőségű korlátlan nagyíthatóság lehetősége, az egyszerű utólagos módosítás, és -- ami a manga-rajzolásban talán a leghasznosabb -- hogy a görbeszerkesztéssel különösebb kézügyesség nélkül alakíthatók ki látványosan lendületes, kifinomult vonalak. Ezt fizeted meg a „nagyon tökölős és nagyon pepecselős” munkával, akármit vársz is el egy erre alkalmas programtól. Ha tényleg képes vagy biztos kézzel, lendületesen rajzolni, azt a szoftverek támogatják az ecsetdinamika és a vonalak súlyozásának beállítási lehetőségeivel -- tehát jó rajzkészséggel jelentősen lazíthatsz a munka vakarászós jellegén, és az mindjárt „hatékonyabb” lesz. A rajz alapjainak vektorgrafikus létrehozása és tárolása nagyon is helyénvaló, a kész kép pixelgrafikus kidolgozása viszont sem nem ördögszülte, sem nem példátlanul újszerű ötlet a részemről. Az interneten található képeken gyakran látható, hogy a kész rajzot még pixelesen is tónusozzák, ilyen-olyan effektekkel, csúcsfényekkel, festett háttérrel látják el. Lehet, hogy ez valami hardcore szemlélet számára elfogadhatatlan, mindenesetre napi gyakorlat. Nem tudom, a valódi profik milyen programokat használnak, de a műkedvelő mangakák kedvence, a Paint Tool Sai, valószínűleg pont annak köszönheti a népszerűségét, hogy egyetlen programban egyesíti a vektor- és a pixelgrafika előnyeit. Létezhetnek speciális feladatok (pl. házfal méretű grafika), amelyekben a bittérképes megoldás kerülendő, de az esetek többségében tökéletes eszköz a professzionális látvány elérésére.

2016. jún. 30. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Na asszem pont egy ilyen programra volt szükségem mint a Paint Tool Sai köszönöm. Nem tudom hogy a profik mennyire használnák ezt a programot, de egyenlőre nem látom a hiányosságait. Azért még várom a válaszokat hátha jön egy japán animátor azt megmondja a tutit :D
2016. júl. 1. 10:37
 5/5 tabaki ***** válasza:

Ennél a kérdésnél linkelek egy esetleg hasznos fogást bemutató videóra, és valaki említ egy általa még jobbnak ítélt programot:

http://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__programok__7..

2016. júl. 1. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!