Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Minek hívják, amikor a filmben...

Minek hívják, amikor a filmben a kamera körbejárja a tárgyat minden szögből?

Figyelt kérdés
Hogy készülhetnek ezek a felvételek?
2017. jún. 8. 10:39
 1/7 tabaki ***** válasza:
Mit tudom én, mi lehet a neve, talán a körfártnak egy esetéről van szó. Linkelhettél volna egy ilyen felvételt, hogy mire gondolsz. Alapesetben egy kerekeken -- esetleg sínen, darun -- mozgatott vagy kézben tartott kamerával ténylegesen körbejárják a tárgyat.
2017. jún. 8. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Az egyik megoldás, amit tabaki kollega mond: körbeviszik a kamerát a tárgy körül.


A másik megoldás - és ezt álló, mozdítható tárgyaknál szokásos - hogy magát a tárgyat forgatják körbe, és a kamera ugyanabból a pontból csinál róla képeket.


A harmadik megoldás - és ez mozgások rögzítésénél használatos - a "bullett time"-effektus, amit a "A mátrix" című filmnél is használtak:

https://www.youtube.com/watch?v=bKEcElcTUMk

tehát több kamerával egyszerre exponálnak.

2017. jún. 8. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 tabaki ***** válasza:

Igen, én is a „bullet time” miatt akartam kiugratni a nyulat a bokorból. Az tényleg speciális effektus, nem is túl egyszerű megvalósítani. Itt diskurálunk a „csalással” megoldott változatáról:

https://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__programok__..

2017. jún. 8. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm. Hukkle c. filmben láttam anno...a vadászbombázóval.
2017. jún. 10. 21:51
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Erre gondolsz?

[link]

Hát az bizony számítógépes grafika, amit egy szimplán elforduló kamera képére illesztettek be.

2017. jún. 10. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 tabaki ***** válasza:
Mellesleg, ha tényleg az idézett jelenetről van szó, itt a kamera egyáltalán nem járja körül a (rajzolt) repülőgépet, csak utánafordul, ami egyszerű svenk. De ha a CGI bele van keverve a dologba, akkor már tulajdonképpen mindegy, hogy melyik kameramozgást használják: A valóságos, de üres hátteret fölveszik úgy, mintha egy kimerevített vagy lassított mozgású tárgyat járnának körül/ követnének, aztán a terep szükséges részét és a modellt megépítik valami 3D-programban, a virtuális kamera mozgásával pedig leutánozzák az eredetiét. Így a tárgyat értelemszerűen mindig ugyanabból a szögből látod, mint a vetített hátteret, vagyis úgy hat, mintha egy kamera nézné mindkettőt.
2017. jún. 11. 01:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Köszi.
2017. jún. 12. 13:21

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!