Kezdőoldal » Szórakozás » Filmek, sorozatok » Jól érzem, hogy az "Alapmű"...

Jól érzem, hogy az "Alapmű" filmek hatalmas része pusztítja bizonyos értelemben az emberi lelket, pusztítja azt?

Figyelt kérdés

Mindenek előtt, láttam ezeket a filmeket amiket idézni fogok, elismerem és tisztelem őket nem hiába híresek, szenzációsak stb (Amúgy igen szubjektív kinek mi is az, hogy "szenzációs", tiszteletben kell tartani hogy az emberek ízlése nem egyforma!)de most hagy ne soroljam fel a dicsőítő jelzőket, mert a rajongók képesek lennének ezt oldalakig húzni úgyis


Nem azt mondom, hogy "nem jók", mert az hazugság lenne, és úgyis kár lenne ezt cáfolnom (nem akarom) mert képtelenség meggyőzni az embereket ebben a témában, akkora ezen filmek kultusza. Az én véleményem az, hogy a Keresztapa, Leon, Sebhelyes arcú, Tégla stb típusú filmek fantasztikusan mutatják be a világ undorító, erkölcstelen, nyomorék és beteg oldalát, azt amiért sokan öngyilkosok lesznek és letagadnák legszívesebben hogy emberi lénynek születtek. Amit mutatnak a filmek, mint téma, az normális ember tetszését szerintem nem nyerik el, nem szimpatizálnak vele, legfeljebb elismerik a film zenéjét, hangulatát, színészi játékát stb de azonosulni mindezzel, örömmel bámulni a vérontásokat több mint beteg dolog. (Hozzáteszem, tudom jól, az erőszak ezen filmekben csak a felszín, de annak ellenére hogy felszín azért mégiscsak a szemed előtt verik péppé a feleséget, lövik szanaszét Xy t stb ezekről a jelenetekről nem tudomást venni, nem figyelembe venni a film megtekintésénél több mint hazug dolog, nincs miről beszélni! Az erőszakos és gyomorforgatóan gusztustalan jelenetek a film megértése céljából nélkülözhetetlenek (de ezeket a jeleneteket örömmel és élvezettel végignézni, mar ha van ilyen ember, szerintem az nem is ember) Sajnos a világ is olyan beteg és erkölcstelen, mint ezen filmek, legalábbis a világ egy része mindenképpen ilyen!


A véleményem, hogy ezen filmek hosszútávon pusztítja a lelket, ha az illető nem elég erős lelkileg akkor lelki deformitást, személyiségzavart idézhetnek elő, nem hiába a 18 as karika, a lélekre hatnak és azt állítjak megpróbáltatás elé, az elgondolkodtatás mellett pedig valamien szinten gyötrelem alatt tartja is a lelket. Ha valaki csak ilyen filmeken él, előbb utóbb kihat mindenére, viselkedésére és életvitelére is. A film a világ beteg részét mutatja be, hogy mennyire undorító képes lenni az emberiség, szerintem ezt nézni hosszútávon felkészületlen embernek igazi önpusztító dózis valamien szinten! Ti mit gondoltok erről?


Amit még megjegyeznék, hogy kijelenteni bármelyik filmre, hogy "Mert alapmű, kötelező megnézni!" nem helyes dolog, ez mindenkinek a maga ügye, hülyeség lenne ezt erőltetni vagy "kötelezővé tenni", én pl senkinek sem ajánlom az ilyen filmeket mert szerintem baromira megterhelik a lelket és nem hiszem hogy mindenki olyan erös hogy feldolgozza a látottakat, ha meg valaki azt mondja hogy "Elismerem az alkotást, de nem tetszik vagy nem szeretném megnézni" igenis tiszteletben kell tartani, emiatt elítélni valakit intoleráns, szánalmas dolog szerintem


2011. nov. 15. 17:12
 1/8 anonim ***** válasza:

a felsorolt filmekben nincsen öncélú erőszak és lélek rombolónak sem nevezném őket.

egy szubkultúra hiteles és szórakoztató bemutatásai.


ha már lélekromboló,akkor gondolom nem találkoztál még a torture porn műfajjal.

mártírok,grotesque,szerb film és hasonszőrű alkotások.


de ahhoz,hogy a témában objektívebb legyél nem ártana megnézned őket.

2011. nov. 15. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim válasza:
Undorító, hogy az erőszak a mindennapjaink ilyen részévé vált. Mintha nem lenne elég a valóságban. Igazad van.
2011. nov. 15. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

"Undorító, hogy az erőszak a mindennapjaink ilyen részévé vált."


Ilyen a világ, ilyenek az emberek, és tudom, hogy sokak számára meglepő, de ez nem a filmek, vagy a tévé miatt van így. Filmek alig 100 éve, tévé meg alig 50-60 éve létezik, az erőszak ábrázolása azonban már évezredekkel ezelőtt is szerves része volt a művészetnek, pl. irodalomnak, a színháznak, stb.


Az ókori görög drámák, eposzok pl. tobzódnak az erőszakban, de ugyanez mondható el az egyiptomi, babiloni, római, stb. irodalomról is.


Sajnálatos, hogy az emberek annyira szűklátókörűek (vagy tájékozatlanok), hogy az erőszak vizuális megjelenítését összemossák a tévével és a filmekkel, noha ennél nagyobb butaságot nem is tehetnének.

A tévé és a filmek "bűne" csak annyi, hogy sokkal kézzelfoghatóbbá és direktebbé tette az "élményt", hiszen elég csak bekapcsolni egy híradót, és rögtön a pofánkba csapódnak a különféle gyilkosságok, balesetek, tragédiák, amiket a profithajhász kertévék direkt sokkoló és öncélú módon mutatnak be.


A filmekben ábrázolt erőszak nem valódi erőszak, csak annak az illúziója, akkor is, ha élethű, ezt fontos tudni. Már Arisztotelész is megmondta, hogy a tragédia műélvezete a lélek aberrációja, amikor a néző örömmel kéjeleg mások pusztulásában és tragédiájában, mert ezzel egyfajta azonosulást él át.

Az ember erőszakos lény, ezt el kell fogadni, és erőszakos a világunk is, mivel ilyenné tesszük. Teljesen logikus és természetes, hogy az erőszak megjelenik a képzőművészetben is, hiszen ez az életünk ugyanolyan része, mint a szerelem, vagy bármi más.


Aki fogékony az ilyesmire, az tévé és filmek nélkül is ösztönösen erőszakos lesz, a látvány legfeljebb csak felerősíti a már meglévő indulatokat.


"Amit mutatnak a filmek, mint téma, az normális ember tetszését szerintem nem nyerik el, nem szimpatizálnak vele, legfeljebb elismerik a film zenéjét, hangulatát, színészi játékát stb de azonosulni mindezzel, örömmel bámulni a vérontásokat több mint beteg dolog."


Én például szeretek mindenféle filmet, és elég sok is van itthon a gyűjteményemben, és igen, sok olyan is akad, amiben erőszak, vagy halál van. Viszont hidd el, hogy noha elég normális embernek tartom magam, semennyire nem azonosulok a látottakkal, és nem bámulom örömmel a vérontásokat, ugyanis az általam kedvelt filmek nem erről szólnak, hiába van bennük ilyesmi is.

Hiába imádom pl. az Aliens-t, vagy a Starship Troopers-t, sosem jutott eszembe, hogy az utcán Rambo-késsel kezdjem leszecskázni az embereket, mivel ezek a filmek nem erről szólnak, az meg egy más dolog, hogy azok, akik nem képesek értelmezni a látottakat, mit vesznek le az ilyen filmekből.


Ami azt illeti, a lelkem köszöni szépen, nagyon jól elvan, noha 11 évesen kezdtem a "filmes karrieremet", és azóta rengeteg filmet láttam, és igen, sok erőszakosat is, horrorokat, akciófilmeket, stb. a világ minden tájáról, mégsem váltam egy elmebeteg állattá. Nincsenek rémálmaim, teljesen átlagos, kiegyensúlyozott ember vagyok, a sok borzalom ellenére is.

Ne általánosíts és ne vonj le egyoldalú, sarkított következtetéseket, mivel sok mindenben nincs igazad, ill. nincsen meg szerintem a szükséges esztétikai képzettséged sem ehhez. Egy film nem attól lesz jó, vagy rossz, hogy neked személy szerint tetszik-e, vagy nem.


Fontos leszögezni, hogy olyan nincs, hogy "kötelező megnézni". Semmi nem kötelező. Az viszont igaz, hogy vannak alapművek, amiket egy magát filmkedvelőnek tartó embernek valóban látni kell, hiszen ez beletartozik a filmes alapműveltségbe. Ugyanakkor az alapfilmek nem csak amerikaiak, és nem csak kommerszek, csak ez megint egy olyan dolog, hogy az emberek 90%-a filmek alatt hollywoodi alkotásokat ért, mivel ezeket látja a tévében, mozikban, másra, többre meg nincs igénye, vagy nem is tud róla.


A dolog roppant egyszerű: nem kell a kritikákkal foglalkoznod. Ha valami nem tetszik, vagy nem akarod megnézni, akkor nem tetszik és nem nézed meg. Ha valaki ezért lehülyéz, az őt minősíti, nem téged. Ugyanakkor vaktában fikázni sem túl bölcs dolog, hiszen honnan tudhatnál érdemeben véleményt alkotni olyasmiről, amiről semmit nem tudsz.


Fogadd el, hogy az emberek nagy része nem ért a filmekhez, és csak azért járnak moziba, hogy kukoricával tömjék az agyukat és kikapcsolódjanak 2 órára. Csak szórakozni akarnak, nem okulni. Kellemesen borzongani akarnak, vagy izgatottan szurkolni a kedvenc főhősüknek, hogy elviselhetőbbé váljanak a mindennapjaik.

2011. nov. 15. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Nem, nem gondolom, hogy lélekromboló lenne. Ha egy kicsit mélyebben átgondolod pl az általad felsorolt filmeknek a mondanivalóját, akkor látnod kell(kéne), hogy egyikben sem teszik elfogadhatóvá vagy nem állítják követendő példává az erőszakot, erkölcstelenséget, hanem épp ellenkezőleg, indirekt módon mindegyikben az élet értékességét hangsúlyozzák.

Az, hogy valaki ezeket és még sok más filmet nem tudja értelmezni, még nem azt jelenti, hogy a filmmel vagy a készítők szándékaival van baj.


Alapmű, pedig nem elsősorban a történettől lesz, hanem mert a készítői zseniális módon alkalmazzák a filmkészítés technikáját, művészetét.


Mindemellett azt hiszem, a mai társadalom már sokkal kényelmesebbnek tartja a szájbarágós, egyszerű és bugyuta történeteket, ahol a jó jó a rossz pedig rossz és sok esetben nem tud mit kezdeni az olyan alkotásokkal, amelyek feltételeznek némi műveltséget, szociális és érzelmi intelligenciát. Még véletlenül sem szeretnék megerőltetni az agyukat a gondolkodással. Azzal pedig, hogy a fejünket a homokba dugjuk és nem akarunk tudomást venni a csúnya és rossz dolgokról egyáltalán nem segítünk magunkon.


A világ pedig semmivel sem lett erőszakosabb, mint régen volt - gondolj arra, hogy néhány száz évvel ezelőtt nyilvános kínzások, kivégzések voltak, ahova szórakozásképpen a gyerekeket is elvitték - csak manapság már nem a vásártéren nézzük végig élőben, hanem TV-n keresztül.

2011. nov. 16. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Maximálisan egyetértek az előttem szólóval.
2011. nov. 16. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Vagy olvasd el a Quo Vadis?-t és a Szinuhe című remek regényeket. Az első az ókori római, a másik pedig az egyiptomi időkben játszódik. Látni fogod, hogy ott az erőszak sokkal-sokkal durvább formában jelent meg, csak épp nem a különféle ábrázolásokban, hanem a valóságban.


És ezek évezredekkel ezelőtti kultúrák voltak...


Ma kicsit jobb talán a helyzet, talán fejlődtünk egy nagyon picikét, de az erőszak attól még ugyanúgy szerves része az életünknek.


Kíváncsi volnék, hogy vajon hogy vélekedsz a Ponyvaregény-ről, vagy az Oldboy-ról.

2011. nov. 16. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:

Üdvözletem minden Kedves Válaszolónak!


Először is, szeretném megköszönni hogy válaszoltatok erre az igen nehéz, sokrétű, rengeteg mindent érintő, elgondolkodtató témára! Nagyon sokat tanúltam a válaszaitokból és hihetetlenűl sokat hozzátettetek célom elérésének érdekében, hogy jobban megértsem ezen filmeket, mondanivalójuk. Abszolút nehezemre esik a téma (szerintem ezzel mindenki így van először), nagyon megterhelő és nagyban igényli az agyat. Most egyenként fogok válaszolni a kérdésemre kiírt válaszokra.


18:32


" a felsorolt filmekben nincsen öncélú erőszak és lélek rombolónak sem nevezném őket.

egy szubkultúra hiteles és szórakoztató bemutatásai."


Teljes mértékig igazat adok neked, itt nem öncélő az erőszak, az csak a felszín, a tartalom része, de már a kérdésemben megfogalmaztam azt, miszerint az erőszak csak a felszínt képezik ezen filmekben. Az, hogy "szórakoztató", ízlések és pofonok, mindenkinek más a "szórakoztató" de mégegyszer hangsúlyozom, elismerem ezen filmeket.


"ha már lélekromboló,akkor gondolom nem találkoztál még a torture porn műfajjal.

mártírok,grotesque,szerb film és hasonszőrű alkotások."


Valóban nem néztem meg őket, de úgy hallottam, hogy valóban igazi lélek megterhelők. De érdemben nem tudok nyilatkozni róluk, mivel nem néztem meg őket.


"de ahhoz,hogy a témában objektívebb legyél nem ártana megnézned őket"


Teljes mértékig igazat adok neked.


21:22


Valóban undorító, de mint én, és már mások is, sajnos ilyen a világ és ezt nem lehet nem figyelembe venni, mert az strucc politika lenne.


23:26


"Ilyen a világ, ilyenek az emberek, és tudom, hogy sokak számára meglepő, de ez nem a filmek, vagy a tévé miatt van így. Filmek alig 100 éve, tévé meg alig 50-60 éve létezik, az erőszak ábrázolása azonban már évezredekkel ezelőtt is szerves része volt a művészetnek, pl. irodalomnak, a színháznak, stb.


Az ókori görög drámák, eposzok pl. tobzódnak az erőszakban, de ugyanez mondható el az egyiptomi, babiloni, római, stb. irodalomról is"


Ez mind igaz, az emberekben mindig is volt igény a drámák iránt, ez vitathatatlan.


"Sajnálatos, hogy az emberek annyira szűklátókörűek (vagy tájékozatlanok), hogy az erőszak vizuális megjelenítését összemossák a tévével és a filmekkel, noha ennél nagyobb butaságot nem is tehetnének.

A tévé és a filmek "bűne" csak annyi, hogy sokkal kézzelfoghatóbbá és direktebbé tette az "élményt", hiszen elég csak bekapcsolni egy híradót, és rögtön a pofánkba csapódnak a különféle gyilkosságok, balesetek, tragédiák, amiket a profithajhász kertévék direkt sokkoló és öncélú módon mutatnak be.


A filmekben ábrázolt erőszak nem valódi erőszak, csak annak az illúziója, akkor is, ha élethű, ezt fontos tudni. Már Arisztotelész is megmondta, hogy a tragédia műélvezete a lélek aberrációja, amikor a néző örömmel kéjeleg mások pusztulásában és tragédiájában, mert ezzel egyfajta azonosulást él át.

Az ember erőszakos lény, ezt el kell fogadni, és erőszakos a világunk is, mivel ilyenné tesszük. Teljesen logikus és természetes, hogy az erőszak megjelenik a képzőművészetben is, hiszen ez az életünk ugyanolyan része, mint a szerelem, vagy bármi más."


Ez is mind igaz, az ember (sajnos) erőszakos lény, s életünk részét képezi az örökös erőszak pl Veszekedés rokonokkal, mérges kiabálás és ökölrázás a dugóban, a piacon való csapkodás a hosszú sor miatt stb... Éppen Arisztotelész volt az, aki miatt (részben) megfogalmaztam ezt a kérdést, mivel valóban úgy vélem, hogy a tragédia műélvezete egy aberált dolog, s azon gondolkodtam, hogy egy aberált, beteg dolog miért is lehet ennyire népszerű az emberiség körében? Erre próbálom hosszas elmélkedésem során a válaszokat meglelni.


"Aki fogékony az ilyesmire, az tévé és filmek nélkül is ösztönösen erőszakos lesz, a látvány legfeljebb csak felerősíti a már meglévő indulatokat."


Ez igaz, aki békeszerető ember és türelmes, önmegtartóztató, az ezen (vagy bármi más) erőszakos film miatt nem lesz pl sorozatgyilkos.


"Én például szeretek mindenféle filmet, és elég sok is van itthon a gyűjteményemben, és igen, sok olyan is akad, amiben erőszak, vagy halál van. Viszont hidd el, hogy noha elég normális embernek tartom magam, semennyire nem azonosulok a látottakkal, és nem bámulom örömmel a vérontásokat, ugyanis az általam kedvelt filmek nem erről szólnak, hiába van bennük ilyesmi is.

Hiába imádom pl. az Aliens-t, vagy a Starship Troopers-t, sosem jutott eszembe, hogy az utcán Rambo-késsel kezdjem leszecskázni az embereket, mivel ezek a filmek nem erről szólnak, az meg egy más dolog, hogy azok, akik nem képesek értelmezni a látottakat, mit vesznek le az ilyen filmekből."


Ez is igaz, de ezt már leírtam, miszerint "az erőszak csak a felszín" stb


"

Ami azt illeti, a lelkem köszöni szépen, nagyon jól elvan, noha 11 évesen kezdtem a "filmes karrieremet", és azóta rengeteg filmet láttam, és igen, sok erőszakosat is, horrorokat, akciófilmeket, stb. a világ minden tájáról, mégsem váltam egy elmebeteg állattá. Nincsenek rémálmaim, teljesen átlagos, kiegyensúlyozott ember vagyok, a sok borzalom ellenére is.

Ne általánosíts és ne vonj le egyoldalú, sarkított következtetéseket, mivel sok mindenben nincs igazad, ill. nincsen meg szerintem a szükséges esztétikai képzettséged sem ehhez. Egy film nem attól lesz jó, vagy rossz, hogy neked személy szerint tetszik-e, vagy nem."


Teljes mértékig igazad van, de pont ezért fogalmaztam meg a kérdést, hogy jobban megérthessem a dolgokat, erre kell a Ti segítségetek nekem. Az, hogy mi a jó, relatív, de mint mondtam már kérdésemben, "Tiszteletben kell tartani ki mit szeret"


"A dolog roppant egyszerű: nem kell a kritikákkal foglalkoznod. Ha valami nem tetszik, vagy nem akarod megnézni, akkor nem tetszik és nem nézed meg. Ha valaki ezért lehülyéz, az őt minősíti, nem téged. Ugyanakkor vaktában fikázni sem túl bölcs dolog, hiszen honnan tudhatnál érdemeben véleményt alkotni olyasmiről, amiről semmit nem tudsz"


Valóban nem bölcs dolog olyanról beszélni amiről nem tudunk semmit, ezért is néztem meg ezen filmeket, hogy véleményt alkothassak. És a kritikákkal is igyekszem nem törődni, vagy nem a lelkemre venni, valamint ha valaki 50-szer elmondja hogy "így film meg úgy film" meg hogy ezt "meg kell nézni", de ha pl nem érdekel az a bizonyos film valamien oknál fogva, "kötelesség végzés" gyanánt nem fogom megnézni.


"Fogadd el, hogy az emberek nagy része nem ért a filmekhez, és csak azért járnak moziba, hogy kukoricával tömjék az agyukat és kikapcsolódjanak 2 órára. Csak szórakozni akarnak, nem okulni. Kellemesen borzongani akarnak, vagy izgatottan szurkolni a kedvenc főhősüknek, hogy elviselhetőbbé váljanak a mindennapjaik"


Én elfogadom hogy az emberek jó része nem ért filmekhez, én ebből a rétegből szeretnék kitérni, ezért kezdtem el elmélkedin, kérdésem emiatt íródott.


12:16


"Nem, nem gondolom, hogy lélekromboló lenne. Ha egy kicsit mélyebben átgondolod pl az általad felsorolt filmeknek a mondanivalóját, akkor látnod kell(kéne), hogy egyikben sem teszik elfogadhatóvá vagy nem állítják követendő példává az erőszakot, erkölcstelenséget, hanem épp ellenkezőleg, indirekt módon mindegyikben az élet értékességét hangsúlyozzák.

Az, hogy valaki ezeket és még sok más filmet nem tudja értelmezni, még nem azt jelenti, hogy a filmmel vagy a készítők szándékaival van baj"


Ez mind igaz és tudom hogy nem pozitív dolognak van beállítva az erőszak, hiszen nem szól hősies zene ha megölnek valakit, nem kap mindenféle jutalmat a főhős és ellentétben az olyan filmekkel, mint pl a James Bond félék, ahol XY ember megöléséért a hölgy máris ugrik a véres ügynök nyakába, mert "menő" amit csinál, hogy lehenteli a fél világot valami felszínes, valótlan, bugyuta indokkal vezérelve.


"Alapmű, pedig nem elsősorban a történettől lesz, hanem mert a készítői zseniális módon alkalmazzák a filmkészítés technikáját, művészetét."


Ezzel a mondatoddal is úgy vélem, egyet tudok érteni, de a történet még ettől nagyon fontos szerintem és gondolom szerinted is.


"Mindemellett azt hiszem, a mai társadalom már sokkal kényelmesebbnek tartja a szájbarágós, egyszerű és bugyuta történeteket, ahol a jó jó a rossz pedig rossz és sok esetben nem tud mit kezdeni az olyan alkotásokkal, amelyek feltételeznek némi műveltséget, szociális és érzelmi intelligenciát. Még véletlenül sem szeretnék megerőltetni az agyukat a gondolkodással. Azzal pedig, hogy a fejünket a homokba dugjuk és nem akarunk tudomást venni a csúnya és rossz dolgokról egyáltalán nem segítünk magunkon."


Igen valóban, ez a tipikus James Bond féle filmekre igaz, ahol "nagy móka" hogy a 100%-ban jó ügynök megöli a 100%-ban rossz, csúnya morcos bácsikat.


"A világ pedig semmivel sem lett erőszakosabb, mint régen volt - gondolj arra, hogy néhány száz évvel ezelőtt nyilvános kínzások, kivégzések voltak, ahova szórakozásképpen a gyerekeket is elvitték - csak manapság már nem a vásártéren nézzük végig élőben, hanem TV-n keresztül."


Igen valóban, a világ mindig is erőszakos volt, csak a filmek, híradó, TV műsorok miatt ez most igen intenzíven kerül az ember arcába.


12:29


"Vagy olvasd el a Quo Vadis?-t és a Szinuhe című remek regényeket. Az első az ókori római, a másik pedig az egyiptomi időkben játszódik. Látni fogod, hogy ott az erőszak sokkal-sokkal durvább formában jelent meg, csak épp nem a különféle ábrázolásokban, hanem a valóságban"


Igen valóban, az ókori Rómában rengeteg erőszakos (és ÖNCÉLÚAN ERŐSZAKOS) dolog történt, mint pl a gladiátor játékok, vagy a nyílvános keresztény üldözések és kivégzések pl az égő keresztény ember fákjának való használása stb


"És ezek évezredekkel ezelőtti kultúrák voltak...


Ma kicsit jobb talán a helyzet, talán fejlődtünk egy nagyon picikét, de az erőszak attól még ugyanúgy szerves része az életünknek."


Igen valóban, az erőszak (sajnos és mint már leírtam) életünk szerves része


Mégegyszer nagyon szépen köszönöm mindenkinek a válaszokat és nagyon sokat tanúltam belőlük, úgyhogy már megérte kiírnom ezt a kérdést! :) Várom a további válaszokat mindenkitől!

2011. nov. 16. 17:31
 8/8 anonim ***** válasza:
Én pedig köszönöm, hogy elfogadod mások véleményét és nem sértésnek veszed a hozzászólásainkat.
2011. nov. 17. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!