Kezdőoldal » Szórakozás » Filmek, sorozatok » Egy filmkritikánál mire kell...

Egy filmkritikánál mire kell legjobban odafigyelni?

Figyelt kérdés
Lehetőleg egy hosszú leírást kérnék például honnan lehet könnyen észre venni hogy rossz a színészi játék, forgatókönyv, operatőri munka stb!
2014. szept. 26. 21:53
 1/6 anonim ***** válasza:
Szerintem a színészi játék akkor rossz ha az amit át szeretnének adni, nem jön át. Például én már láttam olyan filmet ahol a színészek nagyon próbálkoztak eljátszani a halálosan szerelmes, de hát nem jött össze...rossz volt a színészi játék... A többihez nem igazán tudok hozzászólni, teljesen laikus vagyok a témában, csak az ilyen dolgokat meglehet állapítani. Az se hátrány ha a filmben nincs benne a kamera, sajnos olyat is láttam már.
2014. szept. 26. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

-Nincs mese, ismerni kell a filmes szakmát. Tudni kell ki mit csinál a felvéételkor, milyen plánok vannak, milyen kompozítciók, műfajok, vágás típusok. Ahhoz, hogy rájöjjél, hogy jé, a Sin City egy noir film, ahhoz tudni kell mi az a noir.

Ahogy azt is tudni kell, hogy pl. hogyna csinálják a 3Dt, pl. olyan filmeknél mint az Avatar, mit játszott a színész, mit okádott rá az aki a mesht csinálta, ki az aki a textúrákat festi, ki tervezi a színhatásokat és ki a fényeket, s ki az aki összefésüli a digitálisat a hagyományossal.

Ismerni kell a filmes szakma múltját, hiszen gyakoriak az utalások, és illik felismerni a kliséket is.


-Kell egy kritikai érzék. Érezni kell a minőséget.


-Aztán ezek után fontos, hogy ne legyél szőrszálhasogató. A lényegről beszélj, frappánsan és tömören.


-Irodalmilag legyen igényes. Nincs mese, tudni kell írni.