Kezdőoldal » Szórakozás » Tévék, tévéműsorok » Mi változott a Forma-1-ben a...

Mi változott a Forma-1-ben a '90-es évek vége és a 2000-es évek eleje óta? Nagyon sok minden?

Figyelt kérdés

Utoljára a 1999-2001 között néztem Forma 1-et még gyerekként és elgondolkodtam, hogy újra belefognék, mert újra elkezdett érdekelni.


És érdekelne, hogy azóta mi változott benne?

Mennyire mások a csapatok, a pilóták, a szabályok, az autók?

Milyen csatornán adják itt Magyarszágon és mikor? Milyen kommentátorokkal?


És hogy ugyanannyira élvezhető-e, mint annak idején volt, 20 évvel ezelőtt?



2023. máj. 2. 00:09
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
100%
M4 adja, és azon kívül, hogy 4 kereke van az autóknak, gyakorlatilag minden megváltozott
2023. máj. 2. 05:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
100%

Hát ember... ülj le és nézz meg egy hétvégén minden F1-es közvetítést, aztán meglátod, hogy mennyire érdekes, vagy sem.

Hogy mi változott? Kb minden.

2023. máj. 2. 07:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
17%
Gyakorlatilag minden. Sínautózás lett a versenyzésből, a pilótákat túlvédik, tehát nincs már halál, komoly baleset sajnos, ez rosszat tesz szerintem a sportnak, eltűnik az a fajta halálfélelem, ami mindig körüllengte ezt a fajta gladiátorviadalt. Régen, ha valaki felborult a kocsival, kimászott, visszafutott, beugrott a tartalék autóba és ment tovább versenyezni! Ma, azonnal kórház, puszilgatják, símogatják stb...
2023. máj. 2. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
12%

Nézd meg ezt a videót ez elmond mindent! Brutál bukás, muksó kiszáll befut a tartalék autóért és újra indul! Manapság már 10 orvos lenne körülötte, meg piros zászló meg újraindítás stb...


[link]

2023. máj. 2. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
89%

3


Te hülye vagy? Sajnos nincs már halál? Ez komoly?


"Régen, ha valaki felborult a kocsival, kimászott, visszafutott, beugrott a tartalék autóba és ment tovább versenyezni!"


Ilyen sosem volt! Már csak azért is hatalmas baromság, mert legjobb tudomásom szerint sosem engedte meg a szabályzat, hogy valaki csakúgy verseny közben autót cseréljen. Montoya pl. kizárták, miután Indianapolisban a felvezetőn lerohadt az autója, ő meg átült a tartalék autóba. James Huntot szintén kizárták anno arról a versenyről, ami tartalékautóval nyert meg. Az ötvenes években volt rá lehetőség, hogy a nagymenők, ha az autó megadta magát, helyet cseréljenek a kevésbé jó csapattárssal, így végül megosztva kapták meg a pontokat...

2023. máj. 2. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
100%

Hogy mi a közös 2001-ben és 2023-ban? Fernando Alonso...más nem nagyon!

A 2003-as idény viszonylag érdekes volt, 05-08 (főleg 07-08) talán a valaha volt legkeményebb évek, 2009-ben a nagy formai változásokkor ugyebár a Honda által eldobott autó Ross Brawn az egykori Ferrari fő agytröszt segítségével világbajnok lett, aztán megvette őket a Mercedes (akkor jött vissza Schumi 10-12) 10 és 12 talán még tűrhető volt, aztán 13-ban jött Hamilton oda majd 14-től úthenger. A hibrid éra kezdete 14, 17-ben a klasszikus formára visszaváltottak, nagy széles tepsi kocsik, 18-ban jött a HALO fejvédő, 21-ig butították az alvázt és az első szárnyat, mert olyan irgalmatlanul tapadtak már a kocsik, bár ezt tudták a csapatok fejlesztésekkel egyensúlyozni, 22-óta pedig van ez az új alacsony aeroelemes és költségplafonnal, valamint fejlesztési idővel súlytott, Ground Effect korszak, ami utoljára a 80-as években volt, a lényeg annyi, hogy a kocsin szinte semmi sincs, csak az alakja szabályozza a légáramlást, viszont az alatta lévő dolgok generálnak egy olyan szívóerőt, ami az autó egészét szívja. A vékonyabb peremű nagyobb kerekek miatt nehezebb vezetni és a futóműn is lett butítva, a kocsi viszont elég nehéz 798kg, míg 2001-ben 605kg volt, ez az utóbbi 10 évben kezdett mindig növekedni egy picit, bár már 13-ban is 630 volt a súly inkább. Továbbá a kocsikat jellemzi, hogy hosszúak a régebiekhez képest, bár az új érában picit rövidültek és 26-ra az a cél, hogy sokkal rövidebbek legyenek, de a régi érához képest tank mindegyik. A teljesítményű elektromos rásegítéssel időmérőn valahol 1050 lóerő körül van és most már a Honda a legjobb ebben, korábban a Mercedes járt élen. Továbbá ugyebár több mint 10 éve itt van a DRS, ami 1 másodpercen belül kijelölt zónákban nyitható az előtted lévőre, hogy utol tudd érni őt a légellenállás csökkenésből fakadó extra tempóval. A mai F1-ben továbbá több mint 10 éve nincs tankolás, úgyhogy az egész a hibrid rendszer lehető leghatékonyabb kihasználásáról és az akciómentes vezetésről szól. Aki összességében hatékony, az mindenhol hatékony, az előzések pedig a DRS-el történnek, szélsőséges esetek ritkán vannak, jól teljesíteni máshogy nem lehet, sokáig tartó küzdelem nem feltétlen van, inkább próbálkozások vannak, aztán vagy bejön vagy nem. Az erősorrend idén pedig 1. Redbull, 2. Aston/Ferrari, 3. Mercedes. Nagyon röviden ennyi....ja és Charlie Whiting halála óta egy kicsit szétszórt az F1 vezetősége, van hogy ügyefogyott döntéseket hoznak, idén is volt már nem egy.

2023. máj. 2. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:
0%
Van csereautó! Amúgy halál kell! a legtöbb ember a balesetek illetve a veszély miatt nézi!
2023. máj. 2. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
85%

Csereautó a szervizben van!

Amikor megkotlik alattad a garanciális "városi terepjáró" (már az elnevezés is egy vicc) akkor adnak a javítás idejére egy 15 éves esztergomit.

Na látod, az a csereautó.

2023. máj. 2. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:
100%
Kedves 7-es, kezdheted akkor te, mi meg majd nézzük!
2023. máj. 2. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:
0%
9-es kemény pénzt kapnak a cirkuszért! Egy felmérés szerint a nézők 77%-a a balesetek miatt néz autóversenyt! Van még kérdés? A halál mindig jót tesz egy sportágnak. Veszélyesebbnek, rejtélyesebbnek mutatja! Amióta kikerült a halálfaktor az F1-ből, azóta unalmas.
2023. máj. 2. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!