Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Mi a különbség az LPG, CNG és...

Mi a különbség az LPG, CNG és benzin üzem között, vagyis pontosabban melyik a járható az én esetemben? Bővebben lent, kifejtős.

Figyelt kérdés

Igen tudom, hogy melyik micsoda, de van egy mk6-os 1.4-es ford fiestám, amit szeretnék átalakíttatni gázos üzemre, hogy olcsóbban kijöjjek az amúgy is hihetetlen 4.5-5.5 közötti fogyasztás helyett.

Km/forint árban melyik mennyire jönne ki ebben az esetben?

CNG vagy LPG az éri meg jobban? Full alu blokk átalakítható-e? (ugye tudjuk, hogy az alu 550 cfokon olvad...)

Van-e valami hátránya?

Kút az van a közelbe mindegyikből, szóval ettől nem tartok.

Mekkora tartályt lehet beszereltetni?

Ugye az is nagy fájdalmam, hogy csak 900 km-ert tudok elmenni a fiestával sajnos. :( (Németországot nem tudom megjárni egy tank benzinnel :/ )



2020. jún. 30. 20:28
1 2
 1/11 A kérdező kommentje:
Akkor amit kihagytam de ez már bagatel, hogy menet közben át lehet-e kapcsolni?
2020. jún. 30. 20:29
 2/11 anonim ***** válasza:
Igen
2020. jún. 30. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
mit igen?
2020. júl. 1. 11:03
 4/11 Wadmalac ***** válasza:

Íme:

[link]


Ha nagyobb hatótávot akarsz, utólagos beépítéssel, akkor az LPG a megoldás.

Ha még olcsóbban akarsz járni és ehhez bevállalod a több elvesztett csomagteret meg a gyakoribb tankolást, akkor CNG.

2020. júl. 1. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:

Oké, csak ebből nem derült ki, hogy mely motorblokkok kompatibilisek.

Én esetemben egy 2006-os mk6-os ford fiesta 1.4-ről lenne szó, melyben egy duratec motorblokk található.

Másik kérdésem, ha ezt az átalakítás bele teszem és 30 éves korában ot-re akarom vizsgáztatni, akkor ez mennyire befolyásoló tényező?

2020. júl. 1. 12:53
 6/11 Wadmalac ***** válasza:

"ebből nem derült ki, hogy mely motorblokkok kompatibilisek."


Erről átalakítást vállaló céget kéne megkérdezni.


"ha ezt az átalakítás bele teszem és 30 éves korában ot-re akarom vizsgáztatni, akkor ez mennyire befolyásoló tényező?"


Ott a gyári állapot alapkövetelmény, nem?

[link]

2020. júl. 1. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
CNG-ről szerintem lemondhatok, mivel 500+ fokon gyullad be alu szerintem leolvadna ezerrel. (tudtommal)
2020. júl. 1. 13:10
 8/11 Wadmalac ***** válasza:

A szikra melegebb 500 foknál.


A hengerben nem lesz melegebb különösebben a benzinüzemnél.

És különben is, a hengerfuratod acélpersely, a dugattyún meg minimum hőállóbb bevonat van.

2020. júl. 1. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

Akár mennyire hihetetlen, ezen, volt akivel össze is szólalkoztam és mutattam a robbantott ábrát, hogy nincs benne acélpersely.

Minden esetre eddig egy céget kerestem meg ők azt mondták, hogy oké rendben van.

Ugye köztudott, hogy a benzin 240 fokon robban, durralu meg 550-nél olvad...

Ne ez még oké eddig, vissza lehet hűteni 300 fok alá a blokkot + maga a blokk kiképzése és az alunak köszönhetően ha nem is hajtod akkor víz nélkül is klappol.

De mi az a hőálló bevonat?

2020. júl. 1. 16:08
 10/11 Wadmalac ***** válasza:

"ezen, volt akivel össze is szólalkoztam és mutattam a robbantott ábrát, hogy nincs benne acélpersely."

Márpedig hidd el, van.

A robbantott ábrák általában csak a szerelhető elemeket mutatják, ez meg gyárilag, zsugorkötéssel van a helyén.

Az alumínium egyik ötvözete sem bírja azt a kopásterhelést, aminek egy hengerfurat ki van téve.


És hő szempontjából amúgy valószínűleg ha alu lenne, is bírná, a hőterhelés eloszlik a munkatérben, ütemkörönként ki van öblítve-hűtve a friss beszívással, plusz a hengerfal átadja a hőt a hűtőfolyadéknak.


Nem, nem fog ott semmi elolvadni a CNG-től.

Legalábbis nem jobban, mint benzintől vagy LPG-től.


"De mi az a hőálló bevonat?"

Az 1,2 Fiat Multijet (1,275 ccm, Suzuki DDIS-ként 1,3-nak is hívják) kis dízelekben az alu dugattyú tetején valami teflon-rokon bevonat van.

De mondom, hengerfuratra ez nem működik.

2020. júl. 2. 07:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!