Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Egy vitatott fizikai kérdésre...

Pisttike kérdése:

Egy vitatott fizikai kérdésre szeretnék választ kapni HA egy autó 0-ról 70 km /órára gyorsít és ha elérte a 70 km/órát abann a pillanatban állóra fékezzük kissebb vagy nagyobb lesz a fék út ? mint ha egy autó folyamatosan halad 70 km/ órával?

Figyelt kérdés

ápr. 27. 08:21
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Miért feltételezed hogy külömböző féktáv lenne.
ápr. 27. 08:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 Mojjo ***** válasza:
100%
Természetesen ugyanakkora. Én sem értem, egyáltalán honnan jön a gondolat, hogy különböző lenne.
ápr. 27. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

Ha pusztán elméleti fizika szinten érdekel a kérdés, akkor én sem értem. Ugyanakkora. A 70km/h az 70km/h, teljesen mindegy, hogy épp most érted el, vagy fél órával korábban.


Ha viszont kiszedjük a steril elméletből a kérdést és a valóságban vizsgáljuk, valódi autóval, akkor hosszabb lehet a fékút bizonyos autók és bizonyos körülmények esetében, bár a különbség annyira minimális lenne egy ilyen tesztnél, hogy valószínűleg nem lehetne következtetést levonni, az apró eltérést pedig be lehetne tudni mérési tévedésnek, vagy egy ismeretlen külső körülménynek.

ápr. 27. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
Ha meg akarjuk erőszakolni a kérdést, akkor igen, hangyafasznyival tovább tarthat első esetben. A motor a gyorsítás során jobban pörgött, a hajtásláncban minimálisan több energia volt még, gyorsabban pörögtek a tengelyek, melyeknek van némi tehetetlensége a fékezés pillanatában.
ápr. 27. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
19%
Elméletileg is minimálisan hosszabb lesz. Mivel a fizikai függvények folytonosan változnak nagyon sok esetben, így a gyorsulás függvény lassabban tud lemenni a negatív értékre, ha pozitív értékről indul, mintha 0-ról menne.
ápr. 27. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

"A motor a gyorsítás során jobban pörgött, a hajtásláncban minimálisan több energia volt még, gyorsabban pörögtek a tengelyek, melyeknek van némi tehetetlensége a fékezés pillanatában."

#4 Mégis mitől pörögne jobban bármi is a gyorsítás végén, mint folyamatos haladáskor (feltételezve azt, hogy nem a végsebesség elérésének pillanatában vált sebességet). Még ha gyorsabban is pörögne valami, akkor is a kuplunggal leválasztható a motor a hajtásláncról. És mindezek után, még ha egy alacsonyabb fokozatban forgó motort is fékezni kellene, a fékek hatékonysága jóval nagyobb, azaz minden esetben blokkolni tudja még a hajtott kerekeket is. Szóval mitől is lenne különbség a két eset között?

#5 Mivel mindkét esetben 70 ről fékezünk, ezért a gyorsulás függvényünknek bizony mindkét esetben 0-nak kell lennie a fékezés megkezdésekor.

ápr. 27. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

#6 Az a baj, hogy egy pusztán fizikai kérdésből akarunk itt gyakorlati megvalósítást kreálni, ezért rengeteg részlet tisztázatlan és garantálom, hogy mindannyiunknak más elképzelése van az egészről, elbeszél mindenki a másik mellett és soha nem jutunk közös nevezore.


Szerintem kár erőltetni a témát. Maradjunk annyiban, hogy pusztán elméleti fizika tekintetében, egyforma lesz mindkét esetben a fékút hossza és kész.

ápr. 27. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Hát ha abban a pillanatban, ahogy megkezded a fékezést, leveszed a lábad a gázról, akkor abban a pillanatban erőmentes (inerciális) mozgásállapotból kezded meg a fékezést, ezért nem lehet különbség.
ápr. 28. 06:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Olyasmit akar kérdezni, hogy az autó intenzív gyorsulási állapota, "lendülete" okozhat-e nagyobb féktávolságot annak ellenére hogy az aktuális sebesség 70. Esetleg érzésból ugy tünhet hogy igen, mert az erőteljes gyorsulásból marad valami lendület, de a valóságban ahogy megszünik a gyorsítás az autó sebesége nem nő tovább. Nincs olyan hogy "gyorsulásilendület", ami valahogy ellenállna a fékezésnek.
ápr. 28. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Maradjunk annyiban, hogy itt a tudományok>alkalmazott tudományok kategóriában egyforma a fékút, esetleg a közlekedés>autók, motorok kategóriában meg bele lehetne magyarázni, hogy valószínűleg miért nem...
ápr. 29. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!