Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Miért nincs az utasszállító...

Miért nincs az utasszállító repülőgépeken ejtőernyő végső esetre?

Figyelt kérdés

2012. máj. 30. 20:38
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
100%

Mert,nem tudja mindenki használni az ejtőernyőt.

Ha,meg csak a személyzetnek lenne az igazságtalanság lenne,hogy ők megmenekülnek azokat meg ott hagyják.

2012. máj. 30. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
100%
Inkább azért mert úgy megnövelné az árakat, hogy az csak ihaj. Sok esetben ráadásul nem is vennék hasznát mert mondjuk a gép egyben zuhan le vagy éppen egy óceán fölött omlik porrá. Amúgy is olyan kevés ember hal meg repülőgép szerencsétlenségben az autóbalesetekhez képest, hogy inkább az autókba kellene katapultülést szerelni!:)
2012. máj. 30. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
92%

Azért nincs, mert nem lehetne használni.

Az utasok túlnyomásos térben ülnek, a kinti nyomás sokkal alacsonyabb. Ha kinyitnák az ajtókat ugrás céljából, akkor a nyomáskülönbség megölne mindenkit. Akkor meg kinek, minek az ejtőernyő...

2012. máj. 30. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
100%

A fő ok az az, hogy a repülőgépeket úgy tervezik, hogy nem zuhannak le.


Nagyon ritka esetben mégis megtörténik. Ezekre az esetekre lehetne ejtőernyőt adni az utasoknak, amit úgy terveznek, hogy kinyíljon.


Ha mégse nyílna ki, lehetne nekik adni egy pót-ejtőernyőt. Azonban ilyenkor még mindig előfordulhatna az, hogy valaki a stressz miatt rosszul lesz, és mire leér a földre, meghal. Ezért egy orvos is mehetne minden járaton, egy jetpack-el, ami úgy terveznek, hogy ne zuhanjon le, és a potyogó utasokat az orvos könnyen elérhesse. Ha a jetpack mégis meghibásodna, arra az esetre az orvosnak is lehetne biztosítani egy ejtőernyőt. Illetve kéne egy másik orvos, egy másik jetpackel és ejtőernyővel. A gép azonban így nagyobb lenne, vagy többször kéne fordulnia, és nőne a hibalehetőség. Egyszerűbb ha megbizonyosodnak róla, hogy a gép nem fog lezuhanni.

2012. máj. 30. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
85%

Ha még abba is belegondolsz, hogy van X baleset. ÉS bizony a legtöbbnél nincs arra idő, hogy kiugráljanak az emberek.


Mert vagy a futópályán megy neki valaminek, csúszik túl, gyullad ki. Vagy nekimegy a levegőben valaminek. Vagy egyszerűen felrobban az egész.


Vagy meghibásodik, és a pilóta mégis le tudja tenni.


Na most MILLIÓ esetben 1-szer történik valami hiba.

És abból a millióból is egyszer van az, hogy az ejtőernyő életet mentene.


Mondjuk 20 évente egyetlen egyszer történne ilyen. Akkor meg tényleg megéri?

2012. máj. 30. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
100%

Előttem szólóknak mind igazuk van nagyjából.

Viszont aki nagyon fél a repüléstől (és nem túl idős), az készíthet olyan kezes lábast ahol vitorla feszül a kéz és lábfej között. Így nem kell az ejtőernyő, csak a gépből kell tudni ügyesen kiugrani, elkerülve a géptörzset, hajtóműt és vezérsíkokat. TV-ben láttam ilyen ugrást ejtő nélkül, ilyen kezes-lábasban. Repülőgépből ugrott az illető és simán siklott a levegőben majd dobozokra ért.

Dobozok nélkül is meg lehet úszni kéz vagy válltöréssel. De ami fő, hogy túl lehet élni így a katasztrófát.

2012. máj. 30. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:
Nem tudom te mit láttál, de hogy 3.000 méterről(ami ráadásul a közelében nincs a repülési magasságnak, csak efelett megfulladnál) kiugrasz, akkor lehet rajtad bármilyen kezeslábas, szépen belecsapódsz a földbe. Amire te gondolsz, az néhány millió forint és még az mellett is kell ernyőt nyitni.
2012. máj. 30. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 A kérdező kommentje:
Nationalen a légikatasztrófák műsorban láttam sok olyan esetet amikor életet menthetett volna az ejtőernyős megoldás mivel a repülőgépek nem szoktak csak úgy egy műszaki hiba miatt felrobbani hacsak nem pokolgép van a fedélzeten előbb áll le a hajtómű vagy szűnik meg az elektronika így a navigáció vagy a fontos elektromos berendezések vezetnek a katasztrófához. Túlnyomás alacsonyabb magasságokon nem jelent problémát ahonnan még lehet ernyőt nyitni. És hogy nem tudják használni az ernyőt? mert az oxigén maszkot tudják? sztem hasonlóan bonyolult dolog a kettő.
2012. máj. 30. 22:40
 9/21 anonim ***** válasza:
100%

# 6/8


Azt a kezeslábast wingsuit nak hívják. És az egy pfofi ejtőernyős volt, 800 ugrással a háta mögött. Na most az a ruha nagyobb helyet foglal mint egy etőernyő és nagy tudás és tapasztalat szükséges ahhoz, hogy baleset nélkül akár dobozokra is leérkezzen. Pontosan oda kell manőverezni a doboz fölé, és ott nagy állászöggel az utolsó pillanatban átesést okozni. Amúgy így is 100 km/h s sebességgel csapódott a dobozoknak.


http://www.youtube.com/watch?v=u5_ITt2LM0A&feature=related


Szóval amúgy az ejtőernyő még sokkal jobb megoldás lenne mint ez. Nincs az egész föld kidobozolva :D



A kérdésre válaszolva: mert pillanatok alatt történik általában a katasztrófa, az esetek 99,9% ában nem lehet egyszerűen kiugrani egy 800 km/h val száguldó gépből. Az ejtőernyősök 200 al száguldó gépből ugranak max 4000 m ről, de nem 10 000 ről...

Szóval nincs értelme, nem tudnák használni az utasok, felesleges.

2012. máj. 30. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 radír67 válasza:
59%
Az utasszállító gépek olyan nagy sebességgel haladnak, hogy az ejtőernyőt a nyitás pillanatában szétszaggatná.
2012. máj. 30. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!