Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Tudtok linket, ahol egyszerűen...

Tudtok linket, ahol egyszerűen leírják a mai személygépkocsik motorjának működését? (mi, hol, hogy s miért? ) Olyan szőkésen, hogy egy hozzá nem értő is megértse.

Figyelt kérdés

Esetleg ha valaki el tudná nekem magyarázni,annak is örülnék,most még alap szinten,aztán szeretnék haladóra áttérni.Előre is köszi mindenkinek!

meg mi az az AC? :-S



2012. okt. 15. 10:03
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
Nézz sok Autókereskedőket:D
2012. okt. 15. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:

Ha ez tv műsor,akkor..nincs időm tv-zni,de tényleg érdekelne,mert jó lenne tudni :) Egyik haverom meg magyaráz mindig (autó szerelő) én meg csak pislogok,hogy aha,de ha megkérdezem csak kinevet. Nem érti meg h nem mindenki ért a kocsikhoz,nekem inkább a számvitel meg ilyenek mennek.

jah, 24 éves Nő vagyok :)

2012. okt. 15. 10:09
 3/13 anonim ***** válasza:

Oktatóanyagból csak egy jut eszembe: az elméleti vizsgán használt ún. "KRESZ-könyv" tartalmaz műszaki alapismereteket is. Ennyitől mondjuk senki sem lesz még autószerelő, de leírják, mi hol van az autóban, hogy néz ki a hajtáslánc, mi a szerepük az egyes alkatrészeknek. Úgy már talán könnyebb megérteni.

A különböző idegen szavakat, rövidítéseket pedig innen lehet kiokoskodni:

[link]

Ez sem teljes, de kezdésnek megteszi. Az AC-ben segítek, hogy hamarabb meglegyen: általában a légkondicionálót (air conditioning) jelöli. Vagy egy brit sportkocsigyárat, de az ritkább.

Egyébként meg tessék bátran kérdezni, valaki majd csak tud válaszolni. :-)

2012. okt. 15. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

Nagyon szőkésen és egyszerűen.


Van egy hengered és benne egy fel-le mozgó dugattyú, mint pl egy pumpa vagy egy orvosi fecskendő. Gondolom fecskendőt láttál már.


Amikor a dugattyú lent van a henger legalján, felrobban a benzin és a levegő keveréke egy szikra hatására, ami a gyertyából jön, ez a gyújtás. Ez kilöki a dugattyút, így a dugattyú vége (amelyik kilóg a hengerből, tehát a pumpa fogantyúja vagy a fecskendő nyomókája) hasznos munkát tud végezni. Közben az elhasznált égéstermék (víz, szén-dioxid, meg mindenféle tökéletlen égéstermékek) kimegy a hengerből, ez a kipufogás. Ekkor újabb adag levegőt és benzint szív be, és ezt össze kell tömöríteni, azaz a dugattyú lenyomja a henger aljára (ez a sűrítés). A sűrítés munkaigényes folyamat, de a munka kevesebb, mint a hasznos munka, ami a robbanásból származik.

Általában a sűrítést úgy oldják meg, hogy egy másik henger mindig épp robban (azaz dolgozik), és ennek a munkájából egy részt használnak arra, hogy az egyik henger sűrítsen. És ezután csere. A különbözet hajtja az autót.

A dugattyúk föl-le mozgást végeznek, ezt egy speciális tengely alakítja körkörös munkává.


A dízelek annyiban mások, hogy a dízel a sűrítés végén magától berobban, nem kell szikra, azaz gyertya. (Az egyéb részletektől most eltekintek.)

2012. okt. 15. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
Az AC lehet a benzinpumpa is (AC pumpa), csak akkor úgy írják, hogy A/C pumpa.
2012. okt. 15. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

itt szép animált rajz is van hozzá:

[link]

2012. okt. 15. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

Megkaptam kedves leveledet "Agytörzsi Prof". Ne írj többet, tiltva vagy.


Hadd válaszoljak itt:

"amikor a dugattyú a felső holtpont közelében van, elektromos szikra gyújtja meg a keveréket."


Mint írtam, egyszerűsített választ adtam. Nem írtam, hogy a dugattyú elmegy a henger végéig, hanem azt, hogy amikor legalul van, vagyis már nem megy lejjebb. Ezt nyugodtan nevezhetjük a holtpontnak, de mint írtam, nem szakszövegre törekedtem, hanem érthetőségre. Tehát kijavítottad a jó válaszomat jóra. Gratula. (Egyébként ott van az is, hogy gyertya gyújtja a gázt, nem magától indul be. Sőt ki is emeltem, hogy a dízelekben ez nincs így. Szerintem elég érthető és a valóságnak is megfelel.)


Mellesleg hogy a henger "fejjel lefelé" vagy "fejjel felfelé" van a motorba szerelve, az egy laikusnak tök mindegy. Közérthetően a henger alja az, ami a dugattyú túloldalán van, ahogy például a borospalacknak is az az alja, ami a dugóval átellenben van, akkor is, ha fejjel lefelé tárolom. Kis autószerelő agyacskádba ez lehet hogy nem fér bele, de kénytelen voltam a köznyelven is érthető köznyelvi fogalmakat használni. Vagy előbb definiálni kell, hogy az alját nevezed a tetejének, mert fordítva van, majd amikor a kérdező már jól elveszett, akkor szakmai önértékelésed teljes tudatában konstatálhatod, hogy a motor megértéséhez zseninek kell lenni.


"Robbanás nincs, "


Jó hát vitatkozhatunk azon, hogy egy gázelegy heves térfogatváltozással járó reakciója az voltaképpen robbanás-e vagy sem. Megintcsak maradjunk a köznyelvnél, mert a működési elven mit sem változtat az, hogy gyors égésnek vagy robbanásnak nevezzük azt, amit a köznyelv amúgy robbanásnak nevez.


" A többi is erősen eltér a valóságtól, ezekre most nem térek ki. Javaslom, nézz meg erről egy videót, mielőtt ilyeneket írsz!"


Esetleg rábökhetnél, hogy mi tér el a valóságtól, persze az egyszerűsítésen belül. A sűrítés nem munkaigényes? Vagy nem a másik henger hajtja az egyiknek a sűrítését? Akkor mi? Géza bácsi?


Szóval örülj neki, hogy most az egyszer okos lehettél (volna), és terítsd a lapjaidat.

2012. okt. 15. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

Na, látom, itt is sikerül személyeskedni. De egy technikai apróságban azért én is belepofátlankodom a dologba:

"Vagy nem a másik henger hajtja az egyiknek a sűrítését? Akkor mi? Géza bácsi?"

Ha az egyik henger sűrítését egy másik henger segítené, nem létezhetnének egyhengeres motorok. De ennek ellenére vannak. A sűrítést ugyanis nem csak egy másik henger munkaüteme segítheti (bár az is szokta), hanem a lendkerék is. Az egyhengereseken például kizárólag ez az alkatrész felel azért, hogy ne álljon meg a motor, mert egyébként igen rosszak az energiaviszonyok: két fordulatból jó, ha fél fordulat az, amíg a motor önmagát forgatja, a másik másfélben kívülről kell pörgetni, mert amúgy megállna. A többhengeres motorok esetén jobb a helyzet, de ott sem lehet elhagyni a lendkereket.

Ja, és még egy apróság, ha már "itt járok": az AC tényleg jelentheti a régi, mechanikus, membrános üzemanyag-szivattyút is. Manapság már nem ilyet használnak, de attól még létezik. Viszont ha az üzemanyag-szivattyúról van szó, akkor mindig "AC" formában írják, az "A/C" a légkondicionálóra utal (de az "AC" is jelenthet légkondicionálót, az "A/C" viszont üzemanyag-szivattyút nem).

2012. okt. 15. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm az eddigi válaszokat! Majd még lesz kérdésem,de még emésztem az eddigieket egy picit :-) Az AC-t nem tudom pontosan éppen hogy írják,mert egy beszélgetésből szűrtem ki. annyi volt a gond éppen, hogy menet közben leállt a motor--amit ugye nem lenne szabad-- és ott tanakodtak,hogy mi lehet az oka. A végén amúgy a benzinszivattyú érintkezése volt a rossz. Kb holnap ismét jelentkezem kérdéseimmel. Az eddigieket értem. Köszi!
2012. okt. 15. 23:09
 10/13 anonim ***** válasza:

"hanem a lendkerék is."


Azért írtam, hogy "többnyire" úgy oldják meg, hogy a másik henger hajtja. Igen, tudom, hogy vannak egyhengeres motorok, tudom, hogy van lendkerék.


Na mindegy, jól felhergeltük egymást.

2012. okt. 15. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!