Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Villamosmérnökök! Az egyetemen...

Villamosmérnökök! Az egyetemen tanult matekot milyen gyakorlati esetekben használjátok?

Figyelt kérdés

Olyan villamosmérnökök válaszát várom, akik pár évet már dolgoztak is ezen a területen (Nem pályakezdők v. még csak tanulják)


Leírnátok konkrét példákkal, hogy az egyetemen tanult felsőbb szintű matematikát milyen konkrét esetekben használjátok munkátok során?


Konkrét esetek/munkák/feladatok melyeket az egyetemi matek nélkül nem tudnátok megoldani.


Laikus vagyok, egyszerűen csak érdekel ez a terület.


Villamos energetika, távközlés, mikroelektronika, stb.



2014. aug. 21. 15:18
1 2 3 4
 11/34 anonim ***** válasza:
100%

Teljesen outsider vagyok, nem mérnök, hanem orvos, és mégis tudom a választ. A mindennapi rutin feladatai közben egyetlenegy differenciál egyenletet sem kell megoldania, de csak olyan villamosmérnök tudja megfelelően ellátni a napi feladatait, akit tanítottak az egyetemen magasabb matematikára. A villanytan c. tantárgy pl. főleg iszonyú képletekből, meg matematikai levezetésekből áll, és amire ez a tantárgy megtanítja a villamosmérnököt, arra minden nap szüksége van, mert az egyfajta szemlélet, gondolkodásmód, a dolgok mély átlátása. Ez még akkor is így van, ha sales manager, és kapcsolókat próbál eladni, mert a nagy potenciális vásárló jó eséllyel egy másik mérnök, és egy nyelven kell beszélniük, hogy komolyan vegyék. Ezt persze nem csak úgy kikövetkeztettem, hanem van egy jó barátom, aki villamosmérnök, és sokat beszéltünk ezekről.

De akár ki is következtethettem volna, mert a mi szakmánk, meg bizonyára minden egyéb szakma is ilyen, nekem sem kell soha sem az a millió anatómiai, meg biokémiai ismeret, amit a vizsgára megtanultam, de nélkülük nem lenne meg az az alapvető tudás, ami a mindennapi rutinhoz szükséges konkrét szakmai ismeretek befogadásához kell.

2014. szept. 28. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/34 anonim ***** válasza:
100%