Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Kétütemű motornál a hengerfalr...

Kétütemű motornál a hengerfalra a dugattyúból származó rásült alumínum réteget milyen eljárással lehet eltávolítani?

Figyelt kérdés
Egy 50cm3-is 2 ütemű motor belsejében, -feltehetőteg olaj hiány miatt - kb. 25..50 mikronos rétegben rásült az alumínium (Al-Mg-Si ötvözet?) dugattyú a henger (FeC vagy Fe-Cr ötvözet?) falának egy részére. A henger belseje zsákfurat, hónolni a szokásos technológiával nemtudják. Savas/lúgos maratással, vagy más egyszerű (házilag kivitelezhető) technikával eltávolítható-e az alu réteg a vasötvözetről? A henger meglehetősen drága, és üzelésből eredő-kopás mentes (5 órát üzemelt). Az üzemi fordulatszáma 10000 RPM környéki, így a maradványokra sajnos kényes.

2018. jan. 8. 19:13
 1/7 Varga Péte4 ***** válasza:
Szerintem lúgos maratással (pl.lefolyótisztító) meg lehet próbálkozni. Előtte mindenképpen ajánlatos próbát temni valami hasonló anyagon.
2018. jan. 8. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm, kipróbálom. Tapasztalat: több fajta hideg zsíroldó közül egyik sem vitte, dörzsis mosogató szivaccsal is próbálkoztam, de nagyon mérsékelt volt az eredmény. Lefolyótisztítót, esetleg tömény nátrium/kálium-hidroxidot vennem kell.
2018. jan. 9. 06:44
 3/7 Szirty ***** válasza:

"több fajta hideg zsíroldó közül egyik sem vitte"


Talán mert az alumínium nem zsír. De ha a hengerbe szalonnát égetsz, lehetnek esélyeid...

2018. jan. 9. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

gondoltam, hogy a "jószándékú", humoros "hozzáértők" is adnak némi jótanácsot... :-)

azért köszönöm!

felvilágosításul: a jobb fajta zsírolódók erősen lugos anyagok - mint ahogy a lefolyó tisztítók is. és mint azt néhányan tudjuk, az alumínium oldódik erős savakban és lugokban. - csak egyik-másik a vasat is megtámadja, és ezért nem mindegy mivel maratjuk?

2018. jan. 10. 07:00
 5/7 Szirty ***** válasza:

"felvilágosításul: a jobb fajta zsírolódók erősen lugos anyagok"


Értem én az elméletet, de azt írtad hogy egyik sem vitte :)

2018. jan. 10. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim válasza:
Szia. Érdekelne mire jutottál? Hasonló gondom van
2019. jún. 29. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

Középerős lugos maratással nem ment le szinte semmi, így maradt a mechanikus módszer, az állítható dörzsár kis erővel, és az teljesen le is vitte. Itt viszont jó tudni, hogy az a motor összesen 5 órát üzemelt csak a berágódás előtt, így semmi kopás sem volt a henger falon, azaz nem volt hordós, vagy ovális, ill. mindenhol meg volt hibátlanul a NiCaSil-réteg. A motor a henger alalpos tisztítása és összerakás után patentul indult, és azóta is jól működik. 2db teljesen egyforma, ugyanazon hibás gépem volt, mind a kettő rendbejött ettől a kezeléstől, és tökéletes állapotban van azóta is. Dugattyút + gyűrűt természetesen cseréltem, és -biztos, ami biztos- az egyik legjobb olajat (Husquvarna XP) haszálom az előírt 1/50-es keverékkel.

Akkoriban, amikor ezzel foglalkoztam, nem volt utángyártott henger elérhető azokhoz a típusokhoz, azóta már kaphatók, és lényegesen jobb az áruk mint a gyári eredetié, de a dörzsárazás filléres költségéhez (1db állítható kézidörzsár - kb. 3500Ft - a 2db hengerre) nem mérhető semmiképpen sem.


Remélem tudtam segíteni.

2019. júl. 1. 10:33

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!