Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Lehet működtetni egy három...

Lehet működtetni egy három fázisú motort egyenáramról (akkumulátor), egy három fázist előállító vezérlővel? (bldc vezérlő)

Figyelt kérdés
A forgórésze ugyanolyan felépítésű mint az egyfázisú 220 voltos motornak?
2018. máj. 13. 19:22
 1/6 Walter_Dornberger ***** válasza:
100%

Lehet, de igencsak akarni kell.

A frekvenciaváltós hajtások általában egy egyenirányítóval kezdődnek, és innen történik a szimmetrikus 3fázisú feszültség előállítása.

Ha van olyan akkumulátor teleped, ami kb 1.41*240 volt (kb 340V) feszültségű (mert az egyenirányítás után kb ekkor feszültség lesz a pufferkondenzátoron) akkor ez az egyenfeszültség tetszőleges polaritással a frekvenciaváltós hajtásra kapcsolva képes működtetni azt. (igazából mindegy neki a táplálás, legfeljebb a bemeneten lévő VDR túlfeszültség védelmet kell kiforrasztani, hogy ne melegedjen agyon.)

Az aszinkron kalickás motorok forgórésze hasonló felépítésű az 1 és 3 fázisú esetben. (első közelítésben mindenképp, nem tudom milyen szinen érdekli a kérdezőt, igény esetén kivesézhetjük ezt is)

2018. máj. 13. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Nem feltétlen 380 voltosra gondoltam ,hanem pl 72 voltosra.

Lásd: [link]

2018. máj. 13. 21:42
 3/6 Walter_Dornberger ***** válasza:

Elolvasva a linken lévő adatokat a válaszom:

Arra alkalmas feszültségű egyenfeszültségről működtetett frekvenciaváltós hajtás képes üzemelni a motor. Nyilvánvaló hogy ezekre a feszültségekre készített motorok (kapocsfeszültség és frekvencia adatokból látható) nem szabványos hálózatra lettek készítve. Tehát a gyártó által ajánlott villamos hajtások ("frekvenciaváltó") használata már a motor tervezésekor feltételezés volt a gyártó részéről. Azt tanácsolom, hogy keress a gyártó által ajánlott hozzávaló hajtást,és így biztosan elkerülöd a hibás választást!


Kérdésed második részére válaszolva az adatokból mélyhornyú kalickás motorra lehet következtetni, ami válaszom második részét megerősíti:

Alapvetően hasonló kialakítású a forgórész ezekben a motorokban is mnt egy 220V os motorban. a különbségek esetlegesen a horony/kalicka kialakításban (indítónyomaték miatt) lehetnek.

2018. máj. 14. 05:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Egyfázisú gépnél a forgórésznél kis ellenállásra és reaktanciára törekednek, áramkiszorítást nem tervezik az ellene forgó mező miatt.
2018. máj. 14. 07:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Köszi szépen a válaszokat.
2018. máj. 14. 11:30
 6/6 Wadmalac ***** válasza:
Tesla hajtása valahogy így működik.
2018. máj. 14. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!