Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » A repülőgépek leszállás előtt...

A repülőgépek leszállás előtt tényleg kiengedik a kerozint? Ebből érezni valamit az embereknek?

Figyelt kérdés
Lakatt területen is?

#Repülő,kerozin.
2020. szept. 18. 07:43
 1/7 anonim ***** válasza:
42%

Nem engedik ki. Szép is lenne..


Akkor eshet meg ilyen, ha a repülőgép gondban van, kényszerleszállást kell végrehajtania és félő, hogy a leszállás során megsérülhet a szárny.


Lakott terület.

Jobb helyeken a lakott terület egyes számú tiltott légtér, tehát a berepülés tilos. Az csak a jelenlegi kormány szemétsége, hogy egész pesten végigrepteti a gépeket, nem törődve az emberek nyugalmával, pihenéshez való jogával, csak hogy "20 liter" kerozint spóroljanak a légitársaságok.

2020. szept. 18. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Értem köszi,tudod azért kérdezem ,mert úgy hallottam valahol ,hogy meglegyen a leszállasi súj,mert tőbbet tankolnak mint az útra kell ha esetleg gond lenne arra az esetre a leszállási engedélyel
2020. szept. 18. 08:17
 3/7 Wadmalac ***** válasza:
97%

Gyakran előfordul, hogy mondjuk optimális szélirány és alacsonyabb fogyasztás miatt vagy korai kényszerleszállás okán egy gép leszállás előtt több üzemanyagot hordoz, mint amennyivel az össztömege a maximum biztonságos leszálló tömeg alatt lenne.


Ebből az első eset, a hibátlan, csak túl nehéz repülő esetén a gép és a torony egyeztetése után "holding pattern"-be áll, gyakorlatilag előírt pályán köröz, amíg a felesleget el nem fogyasztja.


Ugyan a pilótáknak bónusz jár a menetrend tartásáért illetve az előbb érkezésért, sőt, az üzemanyag-spórolásért is, szóval motiváltak a mielőbbi leszállásra, de amikor mondjuk erős hátszél miatt vannak célnál előbb illetve több üzemanyaggal, akkor mindenképpen teljesül a kerozinspórolás és az időspórolás is, akkor is, ha a biztonságos tömegig köröz.


Régen voltak példák arra, hogy a maximális bónuszprofit érdekében leszálltak túlsúlyos géppel, volt is pár pályatúlfutás.

A FAA ilyenkor mindig vizsgálatot csinál.

Ha jól tudom, a pilótáknak már nem jár a bónusz, ha azt túlsúlyos leszállással hozzák össze.


A kényszerleszállás esetén viszont általában nincs idő körözgetni, mielőbb le kell tenni a gépet.

Ott bizony ki kell engedni a felesleget.

Tudtommal a repterek közelében meg van adva, mely területek fölött, milyen minimum magasságban szabad ezt vészhelyzetben megtenni.


Ferihegy közelében az általános, tenger feletti kidobás kizárt, valahol biztos van kijelölt, ritkán lakott zóna erre.


Na ez volt a hivatalos rész.


És most jön a trükközős.


Ha a gép túl hamar, túl sok üzemanyaggal megjön, ugyebár túlsúlyosan nem szállhat le, de a bónusz nagy motiváció, ha a felesleget nem elhasználja, hanem kiereszti, az üzemanyag-bónusz ugyanannyi lesz, de az időnyereség több.


Állítólag ilyen helyzetekben van, hogy az irányítótorony nem hivatalos tudtával a pilóta kipisilteti a felesleget.

Gondolom megvan ennek az "underground" anyagi egyezsége a megfelelő emberekkel, lehet, hogy a pilóta a nyert bónuszból "csúsztat" az irányítók zsebébe.

Persze ez csak a feltételezésem, kiindulva a hasonló szitukból más spedíciós területekről. Kéz kezet mos, zseb zsebet töm.


Én nem tartom kizártnak, hogy ilyen esetekben előfordul, hogy az a kerozin bizony ki van engedve itt-ott.


Bizonyára lehetne szigorúbban ellenőrizni, gondolom, ha nagyon gyakori és nagy mértékű lenne, meg is tennék, így meg gondolom eltűrt ritka turpisság.

2020. szept. 18. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

"Állítólag ilyen helyzetekben van, hogy az irányítótorony nem hivatalos tudtával a pilóta kipisilteti a felesleget."


Az összes ATC-vel folytatott beszélgetés rögzítve van a világon mindenhol, illetve te is tudod élőben hallgatni a neten vagy egy rádióvevővel. Én még ilyen fuel dumpingot egyszer sem hallottam.


A " fuel dumping" általában amúgy sem a torony által irányított légtérben történik.


Nekem ez így nem tűnik túl meggyőzőnek.

2020. szept. 18. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

A legtöbb repülőgép nem is alkalmas a tüzelőanyag kiengedésére.


Nagy hatótávolságú, szélestörzsű gépekbe szokták beépíteni a rendszert, ahol előfordul, hogy felszállás után még 6-8 órán keresztül kell repülni, hogy a maximális leszállótömeg alá kerüljenek. Ha egészségügyi vagy műszaki probléma miatt meg kell szakítani az utat, ezzel fel lehet gyorsítani a folyamatot. Abban viszont senki nem érdekelt, hogy fölöslegesen sok tüzelőanyagot vigyenek, majd kiengedjék a fölösleget.


Ha fokozott tűzveszély áll fenn leszálláskor (például nem sikerült kiengedni a futóműveket és a hasán fog csúszni a gép), akkor próbálnak minimális tüzelőanyaggal leszállni, viszont ezt már a hajtóművek fogyasztásával érik el, a kiengedéssel nem lehet egy szint alá menni.

2020. szept. 18. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Wadmalac ***** válasza:
91%

"Az összes ATC-vel folytatott beszélgetés rögzítve van a világon mindenhol, illetve te is tudod élőben hallgatni a neten vagy egy rádióvevővel. Én még ilyen fuel dumpingot egyszer sem hallottam"


Én sem. Nem is arra gondoltam, hogy bemondják, hadd pisiljünk egyet.


Esetleges ingajáratoknál általános megegyezés lehet a háttérben és lehet, hogy egy nem szükséges tűnő holding pattern kérés az egyezményes jel, kutyának nem tűnik fel.

Pl. A320, B767, 757 már tényleg nem tud ilyet.

Már csak azért sem, mert ezeket nem is nagyon lehet leszállás-túlsúlyosra tankolni.

A 747-eseknek van, Tristarnak, A340-nek van.


Igazán ilyen túlsúlyosság üzemanyag miatt tényleg csak a nagy hatótávú gépeknél fordulhat elő, már csak azért is, mert a hosszú távú repülés alatt lehet akkora fogyasztáskülönbség, ami ilyet okoz.


Amúgy pisilő gépekről a toronynak mindenképpen tudnia kell, mert a művelet közben jelentős távolságot kell tartania más gépektől, ha azok hajtóműve belekóstol a levegő-kerozin keverékbe, elég kemény hajtóműgondokat okozhat.


[link]


Könnyen lehet, hogy az egész sunnyogós üzemanyag-kiengedős sztori ma már csak pletyka, az évtizedekkel ezelőtti Tupoljevek idejéből.

2020. szept. 21. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 Wadmalac ***** válasza:
100%

Azt azért nem mondanám, hogy nem fordul elő soha, sehol illetve nem derül ki, hogy rossz helyre prüszköltek.


[link]

2020. szept. 21. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!