Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » A Titanicot miért nem hozták...

A Titanicot miért nem hozták fel az óceán mélyéről?

Figyelt kérdés
Azt értem, hogy 111 éve nem volt meg a megfelelő technika, de azóta miért nem hozták fel? Miért hagyják elrohadni?

2023. jún. 25. 17:08
 1/10 Zcom09 ***** válasza:
91%
Minek hoznák fel? A történelmi ertékét leszámítva, csak egy kupac vas hulladék. Aminek az értéke meg sem közelíti a felhozásához szökséges pénzt.
2023. jún. 25. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
92%
Ha meg is valósítható, irdatlan mennyiségű pénzt emésztene fel. Kérdés, kinek érné meg?
2023. jún. 25. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim válasza:
2023. jún. 25. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 TappancsMancs ***** válasza:
100%

Mert nem tudták. A roszdásodása még megfelelő lett volna és attól még bírta volna, de megtámadta egy vasevő baktérkium és túlzottan legyengült a szerkezete. Nem lehetett már felhozni.


1/ Bontottak már el a vas miatt tengeri hajóroncsot a mélyben és gyakorlatilag még az is megéri. Volt rá példa.

2023. jún. 25. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 TappancsMancs ***** válasza:
80%

Amúgy itt egy magyar cikk - hogy látható legyen, hogy valóban megéri és talán érdekes is a kérdéshez kapcsolva.


ORIGO


"Bomba üzlet elsüllyedt hadihajókat illegálisan elbontani


Dollármilliók hevernek a tengerek és óceánok fenekén, csak felszínre kell hozni azokat."

"A hajóroncsok fémipari újrahasznosítása évről évre növekvő üzlet. Ám az elsüllyedt tengeri járművek maradványait hamarabb dézsmálják meg az illegális fémvadászok, mint az arra – nemzetközi jogi megállapodások alapján – jogosultak."

"Tavaly kisebb diplomáciai perpatvart okozott az Egyesült Királyság és Indonézia között egy furcsa fémlopási ügy. A Jáva-tengeren 1942-ben hat angol és holland tengeri hadihajó – köztük egy tengeralattjáró – merült hullámsírba.

A feszültséget az okozta, hogy az elsüllyesztett járműveket lényegében szétlopták azok, akik a felszínre emelt fémalkatrészeket később illegális úton értékesítik, illetve hasznosítják.

Az indonéz fél azzal védekezett: nem tartja feladatának, hogy más nemzetek elsüllyedt hadihajóinak védelmére bármilyen erőforrást is áldozzon. Az eset nem egyedi. A hajóroncsbiznisz illegális formájában bizonytalan nagyságrendű, de hatalmas pénzt hoz a jogilag megalapozott változata mellett."

"A világ legveszélyesebb munkahelyei közé tartozó, évente számos halálos balesetet jelentő hajóbontókban darabjaira szedik szét még a leghatalmasabb tankereket is. A fémhulladék jelentős része hasznosul, beolvasztás vagy más eljárás révén."

[link]

2023. jún. 25. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A nagy Levin ***** válasza:
76%
Azon túl, hogy rengeteg pénzbe kerülne, az kegyeleti hely is egyben. Ez is lehet az egyik oka.
2023. jún. 25. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Hogyhogy kinek éri meg? Hát a múzeumnak, aki kiállítja! A világ leglátogatottabb műtárgya lenne, így nem gondolom, hogy ne hozná be az árát belátható időn belül.


De itt egy tény is: minél jobban halasztják, annál drágább lesz felhozni az infláció és a romló állapota miatt. Ezért kéne már most nekiállni a művelet megtervezésének. Ha az embereknek lett volna eszük, akkor már a hajótörés éveiben felhozzák. Voltak is tervek rá, de az üzemeltető cég nem ment bele, mert így tudta elkerülni a bizonyítékok napvilágra hozását.

2023. jún. 26. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
86%
Mert nincs értelme ezzel foglalkozni. Még ha össze is dobnák valakik a szükséges százmilliókat a költségekre, a műveletet nem engednék véghezvinni sem az amerikaiak, sem az angolok. Meg ugye akárhol nyúlnának hozzá a roncsokhoz azok szétesnének darabokra a kiemelés kezdetén.
2023. jún. 26. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 TappancsMancs ***** válasza:
70%

Riport egy szakértővel magyarul.


Balogh Tamás

hajóroncskutató

hajózástörténeti szakíró

műemlékvédelmi szakjogász

a Tudományos Ismeretterjesztő Társulat Hajózástörténei Egyesületének elnöke

500 hajózástörténeti publikáció, 8 könyv, 16 történelmi hajóroncsnál közreműködött szakértőként

vezette a Magyar Búvár Szakszövetség tudományos bizottságát

tagja volt a Vízalatti Tevékenységek Nemzetközi Szövetségének tudományos bizottságának

a Vízalatti Kultúrális Örökségvédelméről szóló egyezményt felügyelő kormányközi UNESCO testületnek is


Herczeg Zsolt - InfoRádió


Herczeg Zsolt:

- "Komoly viták folynak arról például kegyeleti okoból is, hogy a roncsot ki szabad-e emelni. De most még ki lehetne emelni?"


Balogh Tamás:

- "Nem."


Herczeg Zsolt:

- "Egyáltalán van rá technikai eszköz vagy maga a roncs még elbírná?"


Balogh Tamás:

- "Techniakai eszköz van rá, de a roncs már nem bírná el."


Youtube/

A Titán halálos merülése. Balogh Tamás, InfoRádió, Aréna

28:55-nél

https://www.youtube.com/watch?v=7RnS_6_2C_0


(+ [link] )

...............


"A hajó állapota az évek során jelentősen romlott, különösen a merülőhajók véletlenszerű sérülései miatt, de leginkább a vasfaló baktériumok gyorsuló növekedése miatt a hajótesten. 2006-ban a becslések szerint 50 éven belül a Titanic törzse és szerkezete végül teljesen összeomlik, és csak a hajó tartósabb belső szerelvényei maradnak meg a tengerfenéken lévő rozsdahalomban keveredve."

[link]

...............


"2004-ben Ballard visszatért a Titanichoz. Vizsgálatai alapján kiderült, hogy a látogatók és egy „vasevő” baktérium hatására a roncs már 2035-ben összeomolhat."

[link]

...............

"Álláspontjuk szerint a teljes kiemelés lehetetlen, az egyedüli lehetőség, hogy kimentik és konzerválják, amit lehet és érdemes. Ballard 2004-ben ismét megvizsgálta a Titanic maradványait, és arra a következtetésre jutott, hogy a "kéretlen látogatók" és egy új vasevő baktérium hatására a roncs néhány évtized múlva összeomlik."

[link]

2023. jún. 27. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim válasza:
A Titanic több mint 46 000 tonna és az emelés közben elképzelhető, hogy szétesik.
ápr. 10. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!