Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Valaki elmagyarázná nekem...

Valaki elmagyarázná nekem tudományosan fizikai szemszögből hogy mikor nagyobb sebességgel haladunk kerékpárral, mitől van lehetőségünk kéz nélkül kerékpározni?

Figyelt kérdés
Mert ugye ha kisebb sebességgel haladunk, akkor óhatatlanul el kezd csellengeni a kerék, és elesünk. Tehát ennek a fizikai mivoltára vagyok kíváncsi. Köszönöm a válaszokat. :)
2011. dec. 31. 13:49
 1/6 anonim ***** válasza:

Lendület megmaradás törvénye.


Minél nagyobb a lendületed (=gyorsabban mész) annál nehezebb az egyenes irányból kimozdulni. Ha lassan mész, akkor a tehetetlenséged is elég ahhoz, hogy eldőlj, míg ha gyorsan mész, akkor a tehetetlenségnél jóval nagyobb energiát kell befektetni, hogy a lendületed irányával ellentétes irányba haladj.


Ezért is nem lehet gyorsan éles kanyart bevenni :)

2011. dec. 31. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
hátmeg ottvan az is hogy, ha hajtod a bicajt, akkor oldalirányú erők is hatnak a kormányra mert ugye ez a rossz az elengedett kézzel bicajozásnál hogy a kormány befordul. És ha lassan megy a bicaj, akkor többet kell hajtanod. Bár ezen segít ha beváltasz kis sebességbe. Meg persze skill :)
2011. dec. 31. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
83%
Inkább perdületmegmaradás: mert közben a kerék elég gyorsan pörög, és meg akarja tartani a síkját.
2011. dec. 31. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

a perdület a titok nyitja.

http://www.youtube.com/watch?v=8H98BgRzpOM

2011. dec. 31. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
köszönöm szépen :)
2012. jan. 1. 13:28
 6/6 anonim ***** válasza:

Ahogy a pörgettyű nem dől el, ugyanúgy a gyorsan forgó első kerék is egyensúlyoz.


De két lényegesebb hatás van. A legtöbb bringán az első villa görbített. Azaz ha jobbra-balra tekered a kormányt, a bringa eleje kicsit emelkedik. Azaz az egyenesfutás a legstabilabb helyzet.


A másik, hogy a testsúly jobbra-balra döntésével egyensúlyozunk ilyenkor is, sőt kanyarodni is tudunk némi gyakorlással. (A perdületmegmaradás ellenére...) Álló helyzetben enyhén dőlve eldőlünk, minél gyorsabban megyünk, annál simább íven kanyarodunk, miközben nem dőlünk el, hanem "bedőlünk" a kanyarba. Vagy másképp fogalmazva minél gyorsabban megyünk, annál kisebb "kacsázást" fog okozni a folyamatos dőléskorrekciónk, ezért egyre kisebb az esélye a hibázásnak.

2012. jan. 1. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!